lokilämmitin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

lokilämmitin

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mihikkä kohtaan 900:n voi lokilämmitin vastuksen laittaa? itse meinasin että laitan sen ihan siihe viimeseen(4 syl) kohtaan. ohjeissa on 3 kohta edestä luettuna, mutta siinä näyttää olevan liian ahdas kohta(vesiputki edessä)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

http://www.defa.com/doc/300/379.pdf

Viralliset defan ohjeet yllä.
Laskitko proppuja ja sylintereitä ohjeista?
Mielestäni omani on tuossa 3-4 sylinterien välissä hieman lähempänä 4:sta.. Mutta olisiko se 3. PROPPU apumiehen puolelta laskettuna?
Ihan vain veikkaus, tai sitten voi oikeasti olla virhe defan ohjeissa...

Tässä kuvassa näkyy pintaruostunut elementti ja johdon lämpösuojafolio.
Folio on roikkalampun vasemmassa päässä ja elementti on siitä 2cm alaspäin juuri ahtimen alakiinnityraudan takana.
Ehkä tuosta saa varmistettua sijainnin.
Kuva


Pieni varoituksen sana vielä. Peiteproppu pääsee kääntymään kunnolla vain toiseen suuntaan, koska toisella puolella ottaa sylinteriputki vastaan, eli jos meinaa kokeilla tekniikkaa nimeltä "lyödä puolittain sisään", niin se pitää tehdä niin että lyö siltä puolelta joka on enemmän sylinterien välissä, eli takana enemmän tilaa.
Samoin olen kuullut proppujen pudonneen vesitilaan... Ei mulla vielä. :wink:

Itselläni olin tuota askarrelessa koko jäähdytin&muut kennot keulilta irti.. Niin homma oli hieman helpompaa, että pääsi oikeasti työskentelemään.
Tietysti on olemassa proppujen ulosvetäjä rautoja, joilla homma on varmasi paljon helpompaa.. http://www.defa.com/heating2.php3?tid=13&lang=3&ndid=

Samoin vesiputkia voi hieman irroitella/kääntää sivuun taikka samalla lirutuksella tettää vielä paremmat teflon-teräspunosletkut ahtimen vesille jos sattuu turbo olemaan :wink:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ot&start=0
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29121
Kun mulla oli vielä vakio turbon vesiputket, niin käytin itse hieman väkivaltaa, että sain elementin pujotettua vesiputkien välistä. Nyt olisi helpompaa, kun on letkut :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no niin

nyt on lämmitinvastus paikallaan. hermot meinasi mennä :lol: oli nimittäin se proppu tiukassa kiinni, mutta selvisi siitä onneksi raa'alla voimalla loppujen lopuksi. Tilaa sitä oli vähänlaisesti löydä, mutta rekkari oli onneksi juuri sopivan mallinen,

Kaikenlisäksi proppu meni vielä lokiin sisälle, ja aiheutti näin pientä lisätoimintaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Niin.. ja se oli siis se KOLMAS PROPPU.. joka on NELJÄNNEN sylinterin kohdalla.. :)

Kuskun päädyn sylinterin kohdalla ei ole proppua.. kun siinä on vesipumppu, joten proppuja on kokonaisuudessaan etupuolella 3 kpl.
Näinhän se meni..?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

aivan oikein:D sitä ajatteli liian monimutkaisest, ja en edes tajunnut siinä aluksi että perhana se vesipumppuhan on siinä ykkösen kohdalla :oops: :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin