9-3 ei pysy tiellä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.

Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia... :(
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Itellä on nyt ollu viikon verran omassa autossa toi Konin Sport Kit, ja täytyy kyllä sanoa, et eipä noi oo sontaa puhunu täällä foorumilla siitä alustapäivityksen tuomasta muutoksesta. Suosittelen ihan lämpimästi iskarien ja jousien vaihtoa. Sport Kit maksaa semmosen 700€ nurkilla ja siihen sit asennukset päälle jos ei itellä pysy työkalut kourissa. Itse asennutin Euro Masterilla kun ilmeisesti se etupää on vähän kenkku laitella. Haulla löytyy kyllä lisää tietoa.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

nittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.
Omakohtainen kokemus - hukkaa ne kitkat. Nastaa alle.

Oma 9-3 TiD muuttui ihan toiseksi autoksi vaihdettuani eilen nastat alle. Nyt pyörivät Bridgestone Noranzat alla ja... niin no, voidaan puhua ajettavasta autosta. Tiekin riittää ja meno on miellyttävää.

Nimim. ei koskaan enää kitkarenkaita.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Noh... Omassa on kyllä kitkat ja tuntuuhan tolla ihan hyvin tiellä pysyvän. Emäntäkin... :roll:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.

Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia... :(
Itse vaihdoin viikonloppuna nokian vanhat hkpl2->hkpl4:een ja tuossakin vaihdoksessa tuntui jo tuo pehmeämpi kumi rullalaakerimaisena fiiliksenä. Viikossa tottui tuohon herkkyyteen. Ei todellakaan niin huono että vertaisin 406:een :wink: . Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Psychocowboy kirjoitti:Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
No ei tuohon voi sanoa muuta kuin että omakohtainen kokemus on kyllä erittäin positiivinen! Jos auto on hyvä ajaa normaalilla alustalla, niin ton päivityksen jälkeen se on nautinto :lol: Kyllä siinä aikamoinen ero on alkuperäiseen verrattuna.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Limmo kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
No ei tuohon voi sanoa muuta kuin että omakohtainen kokemus on kyllä erittäin positiivinen! Jos auto on hyvä ajaa normaalilla alustalla, niin ton päivityksen jälkeen se on nautinto :lol: Kyllä siinä aikamoinen ero on alkuperäiseen verrattuna.
Kaikkihan tuota tuntuu kehuvan, mutten usko ennen kuin ite kokeilen :wink: :wink: . Kyllähän liittymissä keinumiseen on jo kyllästytty, joten eiköhän se parane. Maavaran pieneneminen huolestuttaa mutta "onneksi" ei ole helmasarjoja.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ilman muuta iskarit ja jouset vaihtoon jos haluaa tota alustaa parantaa..Muuttuu auto aika totaalisesti tollasen päivityksen jälkeen !

Kitkoista sen verran että mulla halpis Nankangit Viggenin alla ja todella hyvin toimii..Kitkoilla joutuu toki muutenkin ajelemaan vähä varovaisemmin jos on kovin liukasta että kyllä niilläkin ihan hyvin pärjää :)
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Psychocowboy kirjoitti:
nittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.

Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia... :(
Itse vaihdoin viikonloppuna nokian vanhat hkpl2->hkpl4:een ja tuossakin vaihdoksessa tuntui jo tuo pehmeämpi kumi rullalaakerimaisena fiiliksenä. Viikossa tottui tuohon herkkyyteen. Ei todellakaan niin huono että vertaisin 406:een :wink: . Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
Minkäs setin laitat?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

hz81 kirjoitti: Minkäs setin laitat?
Eibach pro kit jouset ja monroen reflex iskarit eli haetaan hieman klubin "yleistä käytäntöä" pehmeämpää ratkaisua. Orkkis alusta business-varustelussa on samaa luokkaa kuin vaparissa joten kaikki lienee parannusta. Ja ainahan kaiken voi taas uusia kun taas on rahaa :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Psychocowboy kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Minkäs setin laitat?
Eibach pro kit jouset ja monroen reflex iskarit eli haetaan hieman klubin "yleistä käytäntöä" pehmeämpää ratkaisua. Orkkis alusta business-varustelussa on samaa luokkaa kuin vaparissa joten kaikki lienee parannusta. Ja ainahan kaiken voi taas uusia kun taas on rahaa :wink: :wink:
Paljonko tuollaisesta setistä joutuu köyhtymään?
Itsellä on kyllä kanssa aika kova kuume saaha tuo Konin setti alle. Ehkäpä jo ensi kerralla kun ajaa Itä-Suomeen vanhempien luo, niin pois tullessa auto pysyy paremmin tiellä... :D 8O ;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: 9-3 ei pysy tiellä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

hz81 kirjoitti: Paljonko tuollaisesta setistä joutuu köyhtymään?
Itsellä on kyllä kanssa aika kova kuume saaha tuo Konin setti alle. Ehkäpä jo ensi kerralla kun ajaa Itä-Suomeen vanhempien luo, niin pois tullessa auto pysyy paremmin tiellä... :D 8O ;)
Jouset sain Konalan Laakkoselta pari kk ennen alennusmyyntejä erään klubi toverin puhumana hintaan 120€ (ovh 367€ 8O ). Etuiskarit klubihintaan PCS:stä 260€/pari. Taakse olen jo nuo reflexit vaihtanut. Hinta oli noin 100€/kpl jos muistan oikein.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
Maavaraa en suostu pienentämään senttiäkään mökkitien vuoksi. Kyllähän muun merkkiset autot kulkee suoraan aivan normaalilla maavaralla. Eikö ole mitään tiettyä paikkaa alustassa mistä huono ajettavuus johtuu vai onko se pienten osatekijöiden summa?
Eikö sen kahden alatukivarren yhdistävän kumipuslan vaihto auttaisi. Tuo paikkahan on suurin eroavaisuus muun merkkisiin autoihin?

Haluaisiko joku ostaa ne Contin testivoittaja kitkarenkaat 15". :cry:
Alle 2000 km ajetut.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

nittiniiu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
Ei maksa tonnia.
Maavaraa en suostu pienentämään senttiäkään mökkitien vuoksi. Kyllähän muun merkkiset autot kulkee suoraan aivan normaalilla maavaralla. Eikö ole mitään tiettyä paikkaa alustassa mistä huono ajettavuus johtuu vai onko se pienten osatekijöiden summa?
Eikö sen kahden alatukivarren yhdistävän kumipuslan vaihto auttaisi. Tuo paikkahan on suurin eroavaisuus muun merkkisiin autoihin?
Mitenkään mainostamatta:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33446 :wink:
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nittiniiu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
Maavaraa en suostu pienentämään senttiäkään mökkitien vuoksi. Kyllähän muun merkkiset autot kulkee suoraan aivan normaalilla maavaralla. Eikö ole mitään tiettyä paikkaa alustassa mistä huono ajettavuus johtuu vai onko se pienten osatekijöiden summa?
Eikö sen kahden alatukivarren yhdistävän kumipuslan vaihto auttaisi. Tuo paikkahan on suurin eroavaisuus muun merkkisiin autoihin?

Haluaisiko joku ostaa ne Contin testivoittaja kitkarenkaat 15". :cry:
Alle 2000 km ajetut.
No jos ihan rehellisiä ollaan niin ei munkaan pitänyt laittaa alustasatsia autoon juuri tuon mökkitien ja muutaman vaikeapääsyisen koskipaikan takia mutta niin se mieli muuttuu. Auto mulla on aina kulkenut suoraan. Nyt vasta turbon myötä on tullut tuo havainto ratin liikkeestä(repäisystä) esim. ohittaessa (ja vain siinä). Tosin olen ajellut paljon muunkin merkkisillä autoilla (harrastukseen/työhön liittyen) ja ei niistä yksikään ole sen parempi kun vertaa "voiman" suhdetta kulkuun. Koetappa ajaa Helsingin kaduilla pitäen ratti ihan vaaterissa niin päädyt kiskoille :wink:
Minut on oikeasti ylipuhuttu tähänkin hommaan (ihan järkisyin). Mökkitiellä jäykempi alusta ei "niiaa" niin paljon kuin vakio. Toi mun setti ei pudota autoa kuin 2cm ja business varustellussa kärryssä(siis karvalakki ilman helmoja :oops: ) se on vain parannus. Olen vertaillut autoani faijan samanmoiseen joka on SE-varusteltu ja se on jämäkämpi kuin omani sekä noin 1,5cm matalampi (ei siinä että pilkkuja nus....)
Joten ainakaan minun kokemuksia vakio alustasta ei kannata ottaa tosissaan. Ajoin erään klubilaisen saman moista autoa kuin omani (9-3t -01) joka oli myyjäliikkeen puolesta "jämäköitetty" jo uutena(Laakkosen sport malli) ja se oli kerrassa mainio ajettava. Samanlaiset vermeet on tulossa nyt mulle alle.
Ihan puutaheinäähän tämä on mutta miksei parantaisi jo olemassa olevaa jos se on mahdollista :D . Ja jos menee ketuix niin palaan alkuperäiseen :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin