Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia...

Omakohtainen kokemus - hukkaa ne kitkat. Nastaa alle.nittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.
Itse vaihdoin viikonloppuna nokian vanhat hkpl2->hkpl4:een ja tuossakin vaihdoksessa tuntui jo tuo pehmeämpi kumi rullalaakerimaisena fiiliksenä. Viikossa tottui tuohon herkkyyteen. Ei todellakaan niin huono että vertaisin 406:eennittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.
Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia...
No ei tuohon voi sanoa muuta kuin että omakohtainen kokemus on kyllä erittäin positiivinen! Jos auto on hyvä ajaa normaalilla alustalla, niin ton päivityksen jälkeen se on nautintoPsychocowboy kirjoitti:Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
Kaikkihan tuota tuntuu kehuvan, mutten usko ennen kuin ite kokeilenLimmo kirjoitti:No ei tuohon voi sanoa muuta kuin että omakohtainen kokemus on kyllä erittäin positiivinen! Jos auto on hyvä ajaa normaalilla alustalla, niin ton päivityksen jälkeen se on nautintoPsychocowboy kirjoitti:Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.Kyllä siinä aikamoinen ero on alkuperäiseen verrattuna.
Minkäs setin laitat?Psychocowboy kirjoitti:Itse vaihdoin viikonloppuna nokian vanhat hkpl2->hkpl4:een ja tuossakin vaihdoksessa tuntui jo tuo pehmeämpi kumi rullalaakerimaisena fiiliksenä. Viikossa tottui tuohon herkkyyteen. Ei todellakaan niin huono että vertaisin 406:eennittiniiu kirjoitti:Laitoin alle Continentalin kitkarenkaat ja alkoi tuntumaan suomen tiet liian kapeilta tuolle autolle. Olihan alusta ennenkin löysä, mutta nyt kitkarenkaiden lisäpehmeys on selvästi liikaa. En haluaisi ihan joka osaa vaihtaa alustaan eli mikä on se huonoin lenkki tuossa alustassa mikä kannattaa pävittää.
Olen nyt ajanut puolivuotta tällä ysikolmosella ja täytyy sanoa että ikävä on entisen pösö 406:n ajo-ominaisuuksia.... Parin viikon sisään tulee tuo Limmon kehuma alustapäivitys joten katellaan miten se muuttaa asiaa.
Eibach pro kit jouset ja monroen reflex iskarit eli haetaan hieman klubin "yleistä käytäntöä" pehmeämpää ratkaisua. Orkkis alusta business-varustelussa on samaa luokkaa kuin vaparissa joten kaikki lienee parannusta. Ja ainahan kaiken voi taas uusia kun taas on rahaahz81 kirjoitti: Minkäs setin laitat?
Paljonko tuollaisesta setistä joutuu köyhtymään?Psychocowboy kirjoitti:Eibach pro kit jouset ja monroen reflex iskarit eli haetaan hieman klubin "yleistä käytäntöä" pehmeämpää ratkaisua. Orkkis alusta business-varustelussa on samaa luokkaa kuin vaparissa joten kaikki lienee parannusta. Ja ainahan kaiken voi taas uusia kun taas on rahaahz81 kirjoitti: Minkäs setin laitat?![]()
Jouset sain Konalan Laakkoselta pari kk ennen alennusmyyntejä erään klubi toverin puhumana hintaan 120€ (ovh 367€hz81 kirjoitti: Paljonko tuollaisesta setistä joutuu köyhtymään?
Itsellä on kyllä kanssa aika kova kuume saaha tuo Konin setti alle. Ehkäpä jo ensi kerralla kun ajaa Itä-Suomeen vanhempien luo, niin pois tullessa auto pysyy paremmin tiellä...![]()
![]()
Ei maksa tonnia.nittiniiu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
Mitenkään mainostamatta:Maavaraa en suostu pienentämään senttiäkään mökkitien vuoksi. Kyllähän muun merkkiset autot kulkee suoraan aivan normaalilla maavaralla. Eikö ole mitään tiettyä paikkaa alustassa mistä huono ajettavuus johtuu vai onko se pienten osatekijöiden summa?
Eikö sen kahden alatukivarren yhdistävän kumipuslan vaihto auttaisi. Tuo paikkahan on suurin eroavaisuus muun merkkisiin autoihin?
No jos ihan rehellisiä ollaan niin ei munkaan pitänyt laittaa alustasatsia autoon juuri tuon mökkitien ja muutaman vaikeapääsyisen koskipaikan takia mutta niin se mieli muuttuu. Auto mulla on aina kulkenut suoraan. Nyt vasta turbon myötä on tullut tuo havainto ratin liikkeestä(repäisystä) esim. ohittaessa (ja vain siinä). Tosin olen ajellut paljon muunkin merkkisillä autoilla (harrastukseen/työhön liittyen) ja ei niistä yksikään ole sen parempi kun vertaa "voiman" suhdetta kulkuun. Koetappa ajaa Helsingin kaduilla pitäen ratti ihan vaaterissa niin päädyt kiskoillenittiniiu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
Maavaraa en suostu pienentämään senttiäkään mökkitien vuoksi. Kyllähän muun merkkiset autot kulkee suoraan aivan normaalilla maavaralla. Eikö ole mitään tiettyä paikkaa alustassa mistä huono ajettavuus johtuu vai onko se pienten osatekijöiden summa?
Eikö sen kahden alatukivarren yhdistävän kumipuslan vaihto auttaisi. Tuo paikkahan on suurin eroavaisuus muun merkkisiin autoihin?
Haluaisiko joku ostaa ne Contin testivoittaja kitkarenkaat 15".![]()
Alle 2000 km ajetut.