Kuuluuko bensapumpun " vinkua " ?!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Kuuluuko bensapumpun " vinkua " ?!

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Hellurei,

Auton ollessa käynnissä kuuluu benspumpun ujellus/vinkuna selvästi... Onko ihan normaalia? :?:



Saab
93 2.0T -02
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Normaalisti se on suhteellisen äänetön ilman vikinää ja vinkua. Autoa startatessa saattaa kuulua pientä suhinaa kun pumppu nostaa painetta mutta muuten sen pitää olla äänetön.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Kuuluu vinkuna useiden metrien päähän... joten pitänee viedä huoltoon! :cry:
Ääni kuulunut koko ajan mitä biili minulla on ollut ?


Saako muuten mistään ostettua uutta tuhkakuppia? ( eteen)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

TOPPAHOUSU kirjoitti:Kuuluu vinkuna useiden metrien päähän... joten pitänee viedä huoltoon! :cry:
Ääni kuulunut koko ajan mitä biili minulla on ollut ?


Saako muuten mistään ostettua uutta tuhkakuppia? ( eteen)
Merkkiliikkeet. Laakkoset, Metroautot, länsiautot.. yms.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa tuhkakupin tilalle tavaroidensäilytysrasian.. Joka on varmastikkin (ei tupakoiville) hyödyllisempi... Ja vielä edullisempikin. :wink:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Hook kirjoitti:
TOPPAHOUSU kirjoitti:Kuuluu vinkuna useiden metrien päähän... joten pitänee viedä huoltoon! :cry:
Ääni kuulunut koko ajan mitä biili minulla on ollut ?


Saako muuten mistään ostettua uutta tuhkakuppia? ( eteen)
Merkkiliikkeet. Laakkoset, Metroautot, länsiautot.. yms.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa tuhkakupin tilalle tavaroidensäilytysrasian.. Joka on varmastikkin (ei tupakoiville) hyödyllisempi... Ja vielä edullisempikin. :wink:

Hook
Mistäs noita vois katella kun ei ole vielä missään vastaantullut moista tavaroiden säilytysrasiaa tuhkiksen tilalle.. :roll: :oops:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vuosimalli -95 ainaskin sai svedupellejen terveysvirastolta oikein palkinnon kun ei ollut tuhkista ollenkaan. Maailma parantuu kun voi heittää fimpit suoraan luontoon. :roll:
Viimeksi muokannut peinu, Ma Tammi 16, 2006 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu eipä ole tuhkiksella ihan mitään käyttöä omassa pommissa. Tyhjänä ja kiiltävänä olla mollottaa. Vois jotai käyttöä keksiä sillekin aukolle muuta kuin se v*tun tuhkis.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Itse nappasin sen metallisen tupakanpitimen vaan pois ja pidän kännykkää siellä holessa. Voisi kyllä ajatella jotain kunnon rasiaa tilalle, tuota pikkutavaran säilytystilaa voisi olla vähän enemmän edessä.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:Vuosimalli -95 ainaskin sai svedupellejen terveysvirastolta oikein palkinnon kun ei ollut tuhkista ollenkaan. Maailma perustuu kun voi heittää fimpit suoraan luontoon. :roll:
On ne vaan nössöjä :lol: :lol:
Vaikea kuvitella että ikinä ostaisin autoa jossa ei ole tuhkakuppia 8O :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

TOPPAHOUSU kirjoitti:Kuuluu vinkuna useiden metrien päähän... joten pitänee viedä huoltoon! :cry:
Ääni kuulunut koko ajan mitä biili minulla on ollut ?
Housut, toppa sekä potku, ja muut

Mulla se pumppu on aina pitänyt TASAISTA vaimeaa vinkunaa - Wiiiiiiiiiiiiiiiiiii... nyt noin 80tkm ajan, siis kun auto on käynnissä. Kuulee hyvin etupenkille kun avaa oikean takaoven, myös ulkopuolella, muisatakseni, kun harvemmin käyvän auton vieressä hengailen. Tai. Ehkä se ääni kuuluu vain tietyissä olosuhteissa jossa kaikuu tms ja jäänyt siten mieleen. Ääni kuulostaa coolilta. :roll:

Sitten kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle ja ennen käynnistystä niin kuuluu tätä ensiksimainittua hieman kovempi vinkumisefekti, sekunnin kaks. Jos ääntä ei kuulu tai se röpeltää pumppu on paskana.

Tietääkseni oma bensapumppu on yhä kunnossa ja toimii mainitsemieni vinkunoiden kanssa ihan normaalisti. *koputusta*
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Tietääkseni oma bensapumppu on yhä kunnossa ja toimii mainitsemieni vinkunoiden kanssa ihan normaalisti. *koputusta*
Niin mulla on pitänyt sitä vinkumista pumppu kokoajan mitä saban olen kerennyt omistaa, ja kilometrejä on kertynyt n.15tkm tänä aikana.
Ääni vain on aika kova ja minua se jopa häiritsee...


Pitää kysellä merkkiliikkeen kautta uutta tuhkista/tavara lootaa.
Tuhkikselle ei ole varsinaista käyttöä, mutta entinen omistaja oli onnistunut hajottamaan siitä avausmekanismin. :!:
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kuuluuko bensapumpun " vinkua " ?!

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Hieman vanhaa threadia availlen, aloin ihmettellä kun virrat päälle laitettaessa jotain rutinaa kuului takaa. Luulin ensin sähköantenniksi, mutta radio ei ollut päällä. Virrat pois ja uudelleen päälle, mutta nyt ääntä ei kuulunut. Seuraavana aamuna kuului taas ensimmäisellä kerralla, mutta ei toisella.
Sitten kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle ja ennen käynnistystä niin kuuluu tätä ensiksimainittua hieman kovempi vinkumisefekti, sekunnin kaks. Jos ääntä ei kuulu tai se röpeltää pumppu on paskana.
NG900T:n mukaan voisi siis veikata bensapumppua, autolla ajettu tosin vasta 170tkm. Voisikohan tuota diagnoosia varmistaa jotenkin, ja missä vaiheessa vaihtotyöhön?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kuuluuko bensapumpun " vinkua " ?!

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

AnttiH9-3 kirjoitti:Hieman vanhaa threadia availlen, aloin ihmettellä kun virrat päälle laitettaessa jotain rutinaa kuului takaa. Luulin ensin sähköantenniksi, mutta radio ei ollut päällä. Virrat pois ja uudelleen päälle, mutta nyt ääntä ei kuulunut. Seuraavana aamuna kuului taas ensimmäisellä kerralla, mutta ei toisella.
Sitten kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle ja ennen käynnistystä niin kuuluu tätä ensiksimainittua hieman kovempi vinkumisefekti, sekunnin kaks. Jos ääntä ei kuulu tai se röpeltää pumppu on paskana.
NG900T:n mukaan voisi siis veikata bensapumppua, autolla ajettu tosin vasta 170tkm. Voisikohan tuota diagnoosia varmistaa jotenkin, ja missä vaiheessa vaihtotyöhön?
Voithan yrittää kuunnella lähempää, tuleeko juuri pumpusta. Eli takapenkki ylös ja korva mahdollisimman lähelle pumppua. Vaikeuttaa tosin, kun ei kuulu joka kerta... Mutta sikäli kun kuulet sen äänen siitä pumpun läheltä tai muualta, niin tiedätpähän tarkemmin.
Ääntä se saattaa pitää pitkäänkin ennenkuin porsii. Toisaalta täällä on ollut sellaisiakin, joilla pumppu on leikannut juuri noilla kilometreillä. Varminta on käydä hakemassa uusi pumppu jo valmiiksi hyllyyn, niin on kivempi ruveta vaihtohommiin, kun ei tarvitse ensimmäisenä miettiä, millä bussilla pääsee lähimpään varaosaliikkeeseen.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kuuluuko bensapumpun " vinkua " ?!

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Pumpun käyttöikä vaihtelee muutamasta kilometristä satoihin tuhansiin. Itse vaihdoin pumpun 300tkm kohdalla kun alkoi olla jo epäillys sen kestosta. Seuraava vaihto 600tkm kohdalla sitten :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re:

Viesti Kirjoittaja NG900T »

TOPPAHOUSU kirjoitti:Niin mulla on pitänyt sitä vinkumista pumppu kokoajan mitä saban olen kerennyt omistaa, ja kilometrejä on kertynyt n.15tkm tänä aikana.
Ääni vain on aika kova ja minua se jopa häiritsee...
No sit ei kande vaihtaa ainakaan Walbro 255 LPH gss341, se inisee ainaki allekirjoittaneella huomattavasti kovempaa kun orggis - kun matkustajia lastaavan Boeingin eteisessä perkele.
Kohta 30tkm inissy ihanan tasasesti.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin