Ei tuossa tilaa vie oikeastaan muu kuin nuo kaksi ballastia. Tietty itse polttimo on hieman massiivisempi kuin normaalii H4-halogeni.nalleolut kirjoitti:mie pohdiskelin tuossa että aika paljon tilaa vaatii tuo sarja....eli jos laittaisi vanhanmallisiin h4 lisävaloumpioihin...... höh. sais lyhkäset samalla....
Xenon -ajovalot.
Re: Xenon -ajovalot.
Re: Vaihtoehto ksenonille
Tää on nyt hieman myöhäinen kommentti mutta onko 9-3:ssa pienemmät reffit mitä ng:ssä kun ainakaan siihen ei noita laillisesti saa, tosin taidan laittaa silti.UAZ kirjoitti:Itse laitettiin 9-3 lisäpitkät ja olen erittäin tyytyväinen, miksi alkaa kikkaileen noilla ksenoneilla kun saa arvuutella et mitkä saa/ uskaltaa laittaa Ne valot mitkä laitettiin oli Hellan Rallyet 1000 FF.
Täällä ei ainakaan löydy kuin minimissään 17.5reffillä
http://www.hella.com/produktion/HellaCO ... ye1000.jsp
Sitten asiaan, mites tuon "front light failuren" saa puukotettua pois xenonien asentamisien jälkeen. Muistelisin että folion poikkaus valvontareleestä riittäis mutta kun en haullakaan keskustulua aiheesta löytänyt niin tarkemmatkin ohjeet kelpaisi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Xenon -ajovalot.
Kyse lieneekin enemmän UV-säteilystä, jonka määrästä kaikkien Xenoneiden kanssa ei ole tietoa. Isossa osassa halogeenipolttimoitahan on nykyään merkintä siitä että lampun lasi blokkaa UV-säteilyn.En kyllä näe miten xenonit saisivat umpiot pilalle. Halogenit tuottavat huomattavasti enemmän lämpöä kuin xenonit.
Lienee tosin aika hidasta tuo UV:n vaikutus.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Xenon -ajovalot.
Juu siitä ei ole hajuakaanSS kirjoitti:Kyse lieneekin enemmän UV-säteilystä, jonka määrästä kaikkien Xenoneiden kanssa ei ole tietoa. Isossa osassa halogeenipolttimoitahan on nykyään merkintä siitä että lampun lasi blokkaa UV-säteilyn.En kyllä näe miten xenonit saisivat umpiot pilalle. Halogenit tuottavat huomattavasti enemmän lämpöä kuin xenonit.
Lienee tosin aika hidasta tuo UV:n vaikutus.
Re: Xenon -ajovalot.
Voikohan valonvalvontarele vaurioitua Bi-xenonien vuoksi? Kokeilin ng-cabbeen sellaisia, ja nyttemmin (normaaleilla H4:silla) toinen pitkä ei pala, eikä mittaristoon syty pitkien merkkivaloa.
Tai emäntä siis näin raportoi, kuulemma joskus muutaman kerran oli toinenkin pitkä syttynyt ja samalla oli ilmestynyt se sininen merkkivalokin.
Viittaisikohan valonvalvontareleen vikaan vai mihin?
Tai emäntä siis näin raportoi, kuulemma joskus muutaman kerran oli toinenkin pitkä syttynyt ja samalla oli ilmestynyt se sininen merkkivalokin.
Viittaisikohan valonvalvontareleen vikaan vai mihin?
Re: Xenon -ajovalot.
valojenvalvonta "rele" (jos ei siis ole rele, vaan oranssin värinen "virtamittauspalikka") ei xenoneista mene rikki, vaan yleensä "rikotaan" katkaisemalla puukonkärjellä tietty folio, ettei herja mene sidille asti. Saabin tässä oranssissa mokkulassa on kohtuu yleisenä vikana myös kylmäjuotokset, jotka vuosien kuluttua alkavat pätkiä. Korjauksena on avata tämä mötikkä ja tinata jalat uudelleen piirilevylle.ng900aero kirjoitti:Voikohan valonvalvontarele vaurioitua Bi-xenonien vuoksi? Kokeilin ng-cabbeen sellaisia, ja nyttemmin (normaaleilla H4:silla) toinen pitkä ei pala, eikä mittaristoon syty pitkien merkkivaloa.
Tai emäntä siis näin raportoi, kuulemma joskus muutaman kerran oli toinenkin pitkä syttynyt ja samalla oli ilmestynyt se sininen merkkivalokin.
Viittaisikohan valonvalvontareleen vikaan vai mihin?
Yleisimmät sarjat ottavat sähkön suoraan akulta ja ottavat vain toiseen polttimon kannasta tiedon siitä, että milloin pitäisi pitkien ja milloin lyhyiden palaa...
Tästä syystä xenoneilla tulee herja palaneesta polttimosta, kun tonen polttimon jalka on ilman kuormaa.
summasummarum. Avaa sun oranssi mötikkä ja kolvaa jalat uudelleen. Kerro mitä kävi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Xenon -ajovalot.
Ilmeisesti kuitenkin kokeilemassani (uudessa) xenonsysteemissä oli toinen ballasti rikki (tai sitten Saab sen rikkoi). En ole tehnyt mitään ranetuksia mihinkään folioille tai muuallekaan.Hook kirjoitti:
valojenvalvonta "rele" (jos ei siis ole rele, vaan oranssin värinen "virtamittauspalikka") ei xenoneista mene rikki, vaan yleensä "rikotaan" katkaisemalla puukonkärjellä tietty folio, ettei herja mene sidille asti. Saabin tässä oranssissa mokkulassa on kohtuu yleisenä vikana myös kylmäjuotokset, jotka vuosien kuluttua alkavat pätkiä. Korjauksena on avata tämä mötikkä ja tinata jalat uudelleen piirilevylle.
Yleisimmät sarjat ottavat sähkön suoraan akulta ja ottavat vain toiseen polttimon kannasta tiedon siitä, että milloin pitäisi pitkien ja milloin lyhyiden palaa...
Tästä syystä xenoneilla tulee herja palaneesta polttimosta, kun toinen polttimon jalka on ilman kuormaa.
summasummarum. Avaa sun oranssi mötikkä ja kolvaa jalat uudelleen. Kerro mitä kävi.
Mikä ihmeen oranssi mötikkä, missä se majailee?
Re: Xenon -ajovalot.
Mötikkä sijaitsee konehuoneen puolella olevassa releboxissa.ng900aero kirjoitti: Ilmeisesti kuitenkin kokeilemassani (uudessa) xenonsysteemissä oli toinen ballasti rikki (tai sitten Saab sen rikkoi). En ole tehnyt mitään ranetuksia mihinkään folioille tai muuallekaan.
Mikä ihmeen oranssi mötikkä, missä se majailee?
Ballastithan saa sähkönsä erillisen relesysteemin kautta ja vain ohjaus tulee pitkät/pätkät tulee alkuperäisiltä valoilta joten aika epätodennäköistä että se olisi rikkonu mitään.
Tuohon mun kyselemään sidin mykistämiseen tuli useampikin vinkki ja jopa
julkaistavaksi kun tuntuu tarvetta olevan.
Lähivaloilla vaikutus oli selkeesti suurempi mitä pitkillä, mikä olikin tärkeämpää kun ei työmatkalla juuri pitkiä pääse polttamaan ja noi FFtonnit tuossa vielä oottais...
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Tammi 11, 2021 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Xenon -ajovalot.
tetammi kirjoitti: Mötikkä sijaitsee konehuoneen puolella olevassa releboxissa.
Ballastithan saa sähkönsä erillisen relesysteemin kautta ja vain ohjaus tulee pitkät/pätkät tulee alkuperäisiltä valoilta joten aika epätodennäköistä että se olisi rikkonu mitään.
Lähivaloilla vaikutus oli selkeesti suurempi mitä pitkillä, mikä olikin tärkeämpää kun ei työmatkalla juuri pitkiä pääse polttamaan ja noi FFtonnit tuossa vielä oottais...
Tattis. Kokeilemassani xenonsarjassa oli vikana se ettei toinen polttimo osannut vaihtua pitkille/lyhyille, ja sainkin uudet polttimot. Ilmeisesti siis ballasti on rikki, ja polttimokin oli rikki kun ei liikkunut sisään/ulos.
No jahka saan uuden ballastin niin lyön nuo 99:in noukalle niin näkeekin jotain
Ihan yhtä laittomat ovat 99:issä kuin ng900:ssakin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Xenon -ajovalot.
Tilasin sitte AMP:n H4 sarjan. Pääsispä jo asentelemaan.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: Xenon -ajovalot.
Valonvalvontarele tuli kuntoon kun käytin kaikki juotokset sulana, nyt toimii pitkät ja merkkivalokintetammi kirjoitti:Mötikkä sijaitsee konehuoneen puolella olevassa releboxissa.ng900aero kirjoitti: Ilmeisesti kuitenkin kokeilemassani (uudessa) xenonsysteemissä oli toinen ballasti rikki (tai sitten Saab sen rikkoi). En ole tehnyt mitään ranetuksia mihinkään folioille tai muuallekaan.
Mikä ihmeen oranssi mötikkä, missä se majailee?
.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Xenon -ajovalot.
Nyt sain paketin eikun asentamaan.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Xenon -ajovalot.
Paikallaan ovat. Paden asennuskuvat olisivat auttaneet, mutte ei ollu enää missään. Aikaa meni himpun verran enemmän, mutta saipahan harrastaa
Lediparkit ois kova sana!
Lediparkit ois kova sana!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: Xenon -ajovalot.
9-3:ssa parkki ei ole ihan suoraan keskellä eteenpäin, vaan laidassa, mutta parkeiksi tarkoitetut ledit, jossa päässä "poraus" joka levittää valoa ympäriinsä, toimii moitteetta ja valoteho silmämääräisesti alkuperäistä vastaava.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Xenon -ajovalot.
Kertokaas vinkkejä mihinkä te olette sijoitelleet noita ballisteja? Et onko niille löytynyt jotain hyvää "piilopaikkaa"??
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951