9-3:n ruostesuojaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 10:37
Paikkakunta: Pori

9-3:n ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja juho »

Olisko jollain tietoa 9-3:n ruostesuojauksesta? Olen tässä miettinyt, että pitäiskö suojauttaa -99 vuosimallin auto? Ainakin takana kurakaarien reunat näyttävät vähän aroilta kiven iskuille.
Saabisti kolmannesssa polvessa
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6454
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3:n ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Eski »

juho kirjoitti:Olisko jollain tietoa 9-3:n ruostesuojauksesta? Olen tässä miettinyt, että pitäiskö suojauttaa -99 vuosimallin auto? Ainakin takana kurakaarien reunat näyttävät vähän aroilta kiven iskuille.
Tämä on vähän ongelmallinen juttu. Itselläni on 9-3:ssa (M00) ainakin pohja hyvin tehdassuojattu ja toistaiseksi on pysynyt massat paikallaan. Takapyöränkotelot on ainoa paikka josta suojaus on kulunut, mutta ei sielläkään sentään ruostetta näy.

Edelliseen autooni (GM900 M1995) teetin noin nelivuotiaana täydellisen TuffKoteDinol -käsittelyn ja silti auto ruostui... Noissa vanhemmissa GM900:ssa on yleistä, että ovien alareunat ruostuu ja siihen ei mikään jälkikäsittely auta, jos pesu ja kuivaus on laiminlöyty. Toinen paha paikka löytyi helmamuovien alta johon ei TKD käsittelyssä oltu tehty mitään (ei kuulu ohjelmaan myöskään 9-3:ssa). Ne muovit on helppo irroittaa itsekin ja kurkistaa mitä alta löytyy...

Lisäksi nämä ruoste-expertit tekevät välillä myös sellaista sutta ja sekundaa, että käytännössä käsittelystä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. 9-3:n manuaalissa oli myös joku varoitus, että etuoviin ei paranisi ruikkia mitään. Homma liittyi jotenkin sivutörmäystyynyihin. Kysyin asiaa suojausfirmoilta ja eivät tienneet asiasta mitään... Kotelosuoja-aineet eivät tahdo mennä oikeaan paikkaan jostain pienestä reiästä ruikkimalla, vaan verhoilut pitäisi purkaa kokonaan.
Vastaa Viestiin