Kaiutinpäivitystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kaiutinpäivitystä

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Helpompaa ois ollu jos olis ollu johdot valmiina oven sisässä. Hirvittää valmiiksi jo tuo johtojumppailu... :( Mikä ihmeen suunnittelijoiden aivopieru ollut edes jättää kaiuttimet etuovista pois, saatikka laittaa lisävarusteiksi moiset?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kaiutinpäivitystä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ovikaiuttimia miettien se läpivienti on ehdottomasti pienin paha.
Joudut jokatapauksessa ottamaan ovipahvin irti, kynnyslistat irti (kannattaa varoa niitä kiinnikkeitä, murtuvat helposti jos varomattomasti rupeaa rempomaan), hanskalokeron ja polvisuojan irrotus auttaa ja sitten vielä takaluukun verhoiluja auki tai pienistä väleistä nylkyttämällä.
Kannattaa suosiolla varata paljon aikaa, koska kiireessä tulee pelkkää sutta ja sekundaa. Lisäksi vitutuskäyrä nousee logaritmisesti kiireen mukana, kun ei ehdi pitää breikkejä ja kerätä lisää energiaa.
Kaiutinpäivityksen hyvä puoli on se, ettei auto ole missään vaiheessa käyttökelvottomassa kunnssa, vaan ajokuntoinen joskin vähän riisutun näköinen. Hommaa voi siis jakaa pienempiin pätkiin kerrallaan.
subzer0
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 09:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaiutinpäivitystä

Viesti Kirjoittaja subzer0 »

Onko kellään kokemuksia 50 mm^2 virtakaapelin vetämisestä Ng:n/kolkin akulta paksiin? :?:

Semmoista sormenpaksuista olisi tuossa nyt useampia metrejä ja viikonloppuna olis tarkoitus tutustua sillä silmällä aiheeseen. Täältä sai sellaisen kuvan, että yleisesti ottaen kaapeli olisi helpompi vetää repsikan puolelta löytyvästä läpiviennistä (ilmeisesti cruise-boksin läheisyydestä löytyy läpivienti). Pitää varmaan kokeilla sitten ensisijaisesti sitä.

Kesällä avasin kuskin jalkatilaa ahtopainemittarin paineletkua varten ja sieltäkin löytyi läpivienti, mutta se oli kyllä ahdas paikka toimia niinkin ohuen muoviletkun kanssa, kun siinä oli paljon muuta tiellä.
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Kaiutinpäivitystä

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

subzer0 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 50 mm^2 virtakaapelin vetämisestä Ng:n/kolkin akulta paksiin? :?:

Semmoista sormenpaksuista olisi tuossa nyt useampia metrejä ja viikonloppuna olis tarkoitus tutustua sillä silmällä aiheeseen. Täältä sai sellaisen kuvan, että yleisesti ottaen kaapeli olisi helpompi vetää repsikan puolelta löytyvästä läpiviennistä (ilmeisesti cruise-boksin läheisyydestä löytyy läpivienti). Pitää varmaan kokeilla sitten ensisijaisesti sitä.

Kesällä avasin kuskin jalkatilaa ahtopainemittarin paineletkua varten ja sieltäkin löytyi läpivienti, mutta se oli kyllä ahdas paikka toimia niinkin ohuen muoviletkun kanssa, kun siinä oli paljon muuta tiellä.
Menee siitä sulakeboxin alta kuskin jalkatilaan vaikka 70mm2 kaapeli,
siitä kumista vaan läpi :)
#2285
subzer0
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 09:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaiutinpäivitystä

Viesti Kirjoittaja subzer0 »

jykä66 kirjoitti:
subzer0 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia 50 mm^2 virtakaapelin vetämisestä Ng:n/kolkin akulta paksiin? :?:

Semmoista sormenpaksuista olisi tuossa nyt useampia metrejä ja viikonloppuna olis tarkoitus tutustua sillä silmällä aiheeseen. Täältä sai sellaisen kuvan, että yleisesti ottaen kaapeli olisi helpompi vetää repsikan puolelta löytyvästä läpiviennistä (ilmeisesti cruise-boksin läheisyydestä löytyy läpivienti). Pitää varmaan kokeilla sitten ensisijaisesti sitä.

Kesällä avasin kuskin jalkatilaa ahtopainemittarin paineletkua varten ja sieltäkin löytyi läpivienti, mutta se oli kyllä ahdas paikka toimia niinkin ohuen muoviletkun kanssa, kun siinä oli paljon muuta tiellä.
Menee siitä sulakeboxin alta kuskin jalkatilaan vaikka 70mm2 kaapeli,
siitä kumista vaan läpi :)
No tästähän saa henkistä tukea sen verran, että tätä puolta ei sittenkään kannata kokonaan hylätä suunnitelmista 8) Muutenkin olisi kätsympi puoli, niin ei tarttisi mutkitella niin paljoa kaapelin kanssa.
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
Vastaa Viestiin