Osaisiko joku kommentoida hiukan epämääräiseen kysymykseeni:
Mikähän on kun painaa jarrua voimakkaasti niin vasemman etuvanteen paikkeilta kuuluu "paukahdus"?
Aina kun painaa nopeasti jarrun pohjaan.
Jos polkaisen jarrua muutaman kerran peräkkäin ääni tulee vain ensimäisen painalluksen jälkeen.
Mitä kovempi painallus sen kovempi paukahdus.
"Normaali" jarrutuksessa ei tapahdu mitään epätavallista.
Olethan tarkistanut, että renkaan pultit ovat kunnolla kiinni?
Olen joskus irroitellut jumiintuneita talvirenkaita "ajamalla" edestakaisin metrin matkaa jarrutellen pultit hiukan löysällä kunnes rengas on irronnut. Siitä tulee ainakin tuommoinen pamahdus, kun vanne vihdoin liikahtaa.
Mulla paukkui välillä ng900 jousen ollessa poikki. Ja uusi jousi hetken aikaa ennenkuin "asettui" kohdilleen" Se ei kumminkaan liene kovin todennäköinen ongelma 9-3 kanssa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jotain klonksetta piti aikanaan, kun oli yksi tukivarren pultti hiukan löystynyt puslien asennuksen jälkeen. Asentajalla ollut kiirus
Eli vois olla pulttia löysällä tai asennus virhettä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Itse veikkaan tuota reaktiotangon pulttia, jotka oikeasti pitää vetää tiukalle. Muistini mukaan etummaiset apurungon pultit 115nm, keskimmäiset 190nm ja takimmaiset 110nm+75 astetta... Muuten paukahtelee ennemmin tai myöhemmin.
Pitää muuten sitten jumalattoman kolauksen siellä kaasupolkimen kantapään alla, kun heilahtaa holkki/pultti toiseen asentoon voimakkaassa jarrutuksessa... Mutta vain kerran... Kunnes kolahtaa etuasentoon kovassa kiihdytyksessä, niin että säikähtää vetarien puolesta..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.