Ostan 2.0 SE Turbo Sensonic 5d -95

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

Ostan 2.0 SE Turbo Sensonic 5d -95

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Hei,
Olen sitten uusi näillä sivuilla niin, että älkää käsitelkö mua kovakouraisesti :( .
Niin tollasen ajatteli ostaa. Kävin koe ajamassa, tuntui kivalta, väänti vielä kivemmin (136kw)... työnsinkö käteni paskaan? Auto on Saksan maalta ja ml. 110000 (ei koskaan varmaa), ei ruostetta, vaihteet menee hyvin silmään ja kun olen lukenut täältä tuosta sensonicistä niin toi muutos joskus kun (tai) se rivahtaa niin tehdä siitä manuaalinen (1000€) ei ole ongelma.
Saako tuohon suomenkielistä manuaalia mistään kun en tajua tuosta automaattisesta ilmastoinnista hölkäsen pöläystä Saksaa en en osaa ja sanakirjan kanssa se on aika työlästä.
Ja sitten lopuksi vielä omistin kauan sitten 900 turbo gombin -80 ja silloin piti kovan ajon jälkeen jälki käyttää vähän aikaan mites tällästä 95 mallia pitääkö sitäkin käyttää? :D
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ostan 2.0 SE Turbo Sensonic 5d -95

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Markus boy kirjoitti:...Ja sitten lopuksi vielä omistin kauan sitten 900 turbo gombin -80 ja silloin piti kovan ajon jälkeen jälki käyttää vähän aikaan mites tällästä 95 mallia pitääkö sitäkin käyttää? :D

Tottakai turboa pitää kovan ajon jälkeen jälkikäyttää. Tai ainakin viisas
tekee niin. Vaikka vesijäähdytys onkin tullut kuvioihin mukaan.
Vaikka "kylmäpolkeminen" kai noita enemmän särkee, mitä jälkikäytön
laiminlyöminen.

Tuo jälkikäyttäminen on ihan terveellistä mille tahansa koneelle kovan
ajon jälkeen. Ehtivät lämmöt tasaantua eneen sammuttamista.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Siirretty NG-osiolle..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Varmaan ihan hyvä ostos, itseänikin kiinnostaisi tuollainen Sensonic. Luulisi että niihin löytyisi jo kiitettävästi osia kun melkein kaikki suomalaiset Sensonicit on muutettu manuaalikytkimiseksi ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Varmaan ihan hyvä ostos, itseänikin kiinnostaisi tuollainen Sensonic. Luulisi että niihin löytyisi jo kiitettävästi osia kun melkein kaikki suomalaiset Sensonicit on muutettu manuaalikytkimiseksi ;)
Menee vähän offtopic, mutta mitenkähän muuten Toyotan M-MT-vaihteistot pelaavat, niissähän on vähän samantyylinen systeemi kuin Saabin Sensonic..? Kun ei tule noita tojota-juttuja pahemmin lueskeltua, niin onkohan tuo M-MT ollut kauankin jo markkinoilla?

Eski
Vastaa Viestiin