Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Eilen kaverin pihassa alkoi nousemaan hirveä savu konepellin alta. Äkkiä auton sammutus ja konepelti auki. Onnkesi ei liekkiä näkynyt.

Vähän ajan jälkeen, kun fikkari kädessä autoa tutkin, huomasin moniurahihnan olleen noin sentin verran liikkinut moottorista poispäin. Hihna ei ollut katkennut mutta oli johonkin reunaan vähän hankautunut, josta savu ilmeisesti syntyi.
Autolla on ajettu 110 000 km, mutta hihna on vaihdettu entisen omistajan toimesta 70 000 km kohdalla. Vituttaa armottomasti!

Onkos sieltä nyt joku kiristysrulla tai ohjainrulla levinnyt vai onko jokin niistä hihnan pyörittämistä laitteista levinnyt tai leikannut kiinni? Mikäs siis on todennäköisintä?

t. allekirjoittanut
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Saab-Poika kirjoitti:Eilen kaverin pihassa alkoi nousemaan hirveä savu konepellin alta. Äkkiä auton sammutus ja konepelti auki. Onnkesi ei liekkiä näkynyt.

Vähän ajan jälkeen, kun fikkari kädessä autoa tutkin, huomasin moniurahihnan olleen noin sentin verran liikkinut moottorista poispäin. Hihna ei ollut katkennut mutta oli johonkin reunaan vähän hankautunut, josta savu ilmeisesti syntyi.
Autolla on ajettu 110 000 km, mutta hihna on vaihdettu entisen omistajan toimesta 70 000 km kohdalla. Vituttaa armottomasti!

Onkos sieltä nyt joku kiristysrulla tai ohjainrulla levinnyt vai onko jokin niistä hihnan pyörittämistä laitteista levinnyt tai leikannut kiinni? Mikäs siis on todennäköisintä?

t. allekirjoittanut
Joo vanhan rullan laakeri leikannut kii, mulla kävi samoin samoilla kilometreillä. Olin aiemmin varannut 110tkm huollon seuraavaksi päiväksi (jossa piti hihna ja rullat vaihtaa) kunnes edellisenä iltana leikkas kiinni, ei raukka jaksanu pyöriä huoltoon saakka :evil:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Niitä rullia on ilmeisesti useampia, onko jokin näistä ehdokas hajoajaksi vai ovatko kaikki yhtä todennäköisiä?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saab-Poika kirjoitti:Niitä rullia on ilmeisesti useampia, onko jokin näistä ehdokas hajoajaksi vai ovatko kaikki yhtä todennäköisiä?
Kaikki kerralla uusiksi, melko varmasti joku muu hajoaa sitten seuraavaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mikäli muistan oikein niin vaihtoi mulle 2kpl rullia ja hihnan ja nyt on autolla ajettu yhteensä 180tkm
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

2 rullaa oli ainakin meikäläisellä vaihdettava ja motonetistä ainakin omani muinoin ostin. Hinta oli noin 1/3 länkkärin hinnoista.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Sama homma tapahtui joskus 200 tkm kieppeillä, onneksi tuli huomattua jo äänestä että jokin on vialla, ei ehtinyt savua pahemmin muodostua. :) ..mutta aika karun näköistä jälkeä silti. Vaihdoin molemmat rullat mitä Motonetista saa, helppo työhän son sinänsä. Häiritsee vaan kun tuntuu että pitäisi remontin jälkeen enempi "suhinaa" kuin sitä ennen kunnossa ollessaan, toivottavasti kestävät vielä laakerit. :?
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Eilen sitten hommaan rupesin. Ei todella ollut kummoinen juttu. Ainoa vähän ongelmallinen oli tosiaan sen keskimmäisen rullan pultin takaisin laitto, mutta sekin meni hyvin helposti, kun ensin laittoi rullan paikoilleen ja seuraavaksi pultin kohilleen samalla talttaruuvimeiselillä painaen sitä kannasta, jolloin kiintoavaimella voi pultin kiristää.

Ilmeisesti oli rullan laakeri leikannu kiinni, kun vain keskiö oli jäljellä.

Ohi aiheen: Onko muuten ng900 2.0i kone sama kuin 90 vuoden ysitonnisen 2.0i?
Vastaa Viestiin