Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki
Eilen kaverin pihassa alkoi nousemaan hirveä savu konepellin alta. Äkkiä auton sammutus ja konepelti auki. Onnkesi ei liekkiä näkynyt.
Vähän ajan jälkeen, kun fikkari kädessä autoa tutkin, huomasin moniurahihnan olleen noin sentin verran liikkinut moottorista poispäin. Hihna ei ollut katkennut mutta oli johonkin reunaan vähän hankautunut, josta savu ilmeisesti syntyi.
Autolla on ajettu 110 000 km, mutta hihna on vaihdettu entisen omistajan toimesta 70 000 km kohdalla. Vituttaa armottomasti!
Onkos sieltä nyt joku kiristysrulla tai ohjainrulla levinnyt vai onko jokin niistä hihnan pyörittämistä laitteista levinnyt tai leikannut kiinni? Mikäs siis on todennäköisintä?
t. allekirjoittanut
Vähän ajan jälkeen, kun fikkari kädessä autoa tutkin, huomasin moniurahihnan olleen noin sentin verran liikkinut moottorista poispäin. Hihna ei ollut katkennut mutta oli johonkin reunaan vähän hankautunut, josta savu ilmeisesti syntyi.
Autolla on ajettu 110 000 km, mutta hihna on vaihdettu entisen omistajan toimesta 70 000 km kohdalla. Vituttaa armottomasti!
Onkos sieltä nyt joku kiristysrulla tai ohjainrulla levinnyt vai onko jokin niistä hihnan pyörittämistä laitteista levinnyt tai leikannut kiinni? Mikäs siis on todennäköisintä?
t. allekirjoittanut
Re: Nyt se ng900 -95 sitten tempun teki
Joo vanhan rullan laakeri leikannut kii, mulla kävi samoin samoilla kilometreillä. Olin aiemmin varannut 110tkm huollon seuraavaksi päiväksi (jossa piti hihna ja rullat vaihtaa) kunnes edellisenä iltana leikkas kiinni, ei raukka jaksanu pyöriä huoltoon saakkaSaab-Poika kirjoitti:Eilen kaverin pihassa alkoi nousemaan hirveä savu konepellin alta. Äkkiä auton sammutus ja konepelti auki. Onnkesi ei liekkiä näkynyt.
Vähän ajan jälkeen, kun fikkari kädessä autoa tutkin, huomasin moniurahihnan olleen noin sentin verran liikkinut moottorista poispäin. Hihna ei ollut katkennut mutta oli johonkin reunaan vähän hankautunut, josta savu ilmeisesti syntyi.
Autolla on ajettu 110 000 km, mutta hihna on vaihdettu entisen omistajan toimesta 70 000 km kohdalla. Vituttaa armottomasti!
Onkos sieltä nyt joku kiristysrulla tai ohjainrulla levinnyt vai onko jokin niistä hihnan pyörittämistä laitteista levinnyt tai leikannut kiinni? Mikäs siis on todennäköisintä?
t. allekirjoittanut

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
2 rullaa oli ainakin meikäläisellä vaihdettava ja motonetistä ainakin omani muinoin ostin. Hinta oli noin 1/3 länkkärin hinnoista.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Sama homma tapahtui joskus 200 tkm kieppeillä, onneksi tuli huomattua jo äänestä että jokin on vialla, ei ehtinyt savua pahemmin muodostua.
..mutta aika karun näköistä jälkeä silti. Vaihdoin molemmat rullat mitä Motonetista saa, helppo työhän son sinänsä. Häiritsee vaan kun tuntuu että pitäisi remontin jälkeen enempi "suhinaa" kuin sitä ennen kunnossa ollessaan, toivottavasti kestävät vielä laakerit. 


-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Eilen sitten hommaan rupesin. Ei todella ollut kummoinen juttu. Ainoa vähän ongelmallinen oli tosiaan sen keskimmäisen rullan pultin takaisin laitto, mutta sekin meni hyvin helposti, kun ensin laittoi rullan paikoilleen ja seuraavaksi pultin kohilleen samalla talttaruuvimeiselillä painaen sitä kannasta, jolloin kiintoavaimella voi pultin kiristää.
Ilmeisesti oli rullan laakeri leikannu kiinni, kun vain keskiö oli jäljellä.
Ohi aiheen: Onko muuten ng900 2.0i kone sama kuin 90 vuoden ysitonnisen 2.0i?
Ilmeisesti oli rullan laakeri leikannu kiinni, kun vain keskiö oli jäljellä.
Ohi aiheen: Onko muuten ng900 2.0i kone sama kuin 90 vuoden ysitonnisen 2.0i?