Resonaattorin(?) irroitus (900i -98 )

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
DDT
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 07:38
Paikkakunta: Espoo

Resonaattorin(?) irroitus (900i -98 )

Viesti Kirjoittaja DDT »

Lopultakin päätin aloittaa tuon kannen kiristyksen, mutta jäin hieman ihmettelemään mm. (lopussa selityksiä) tuo resonaattorin kanssa, vai mikä sen nimi onkaan. Se mikä on osaksi öljytikun ympärillä.

Mistä kaikista paikoista sen on kiinni. Takana on sellainen jousiklipsi, mutta muut paikat? Toki varmaankinhan ne muutkin kiinnityspaikat löytyvät (jos ei olisi DDT:n hiilet kärähtäneet), vaan jos joku osais kertoa suoraan niin en tee ainakaan turhaa työtä/riko mitään turhaan.
Kuva

Vähän öljyä 'tulppatilassa'. Vai onko vähän/paljon?


OT: Kaikki valmiina. Uutuuttan kiiltelevä Bilteman momenttiavain, E16 Motonetistä 'jus':in neuvon mukaan. Kaikki mahdolliset pitäsi olla käsillä. Missä v:ssä on muut torxit. Ei löydy, mutta kontissahan on Saabin vakiona meisseliin pistettävä torx -systeemi.

Olin vielä kauppareisulla. Ts. kauppakamat kontissa enkä ollut vielä kantanut kamoja sisään. Ajattelin purkaa paikat valmiiksi huomista varten, jolloin kone on kylmä kiristystä varten. No, olin ottanut mäyrästä yhden(!) putelin. Menen kontille etsimään torxeja, nostan mäyrän, josta on otettu yksi pullo. Ja tietenkin se yks, joka on löyhässä siinä pahvihärpäkkeessä, löytää tiensä tallin betonilattialle, vttu. Eipä anneta murheelle valtaa, siivotaan.

Original Saab torx meisselisysteemi löytyy, mutta eihän sillä tee tässä tapauksessa mitään. Kaikki on niin tanan tiukassa, jotta en saa sillä irti mitään muuta kuin sen peltilevyn siitä tulppien päältä (tässähän joillakin taitaa olla niitä ongelmallisia muovisia 10*40 laatikoita punaisena tai mustana :lol:). Mäyrässä jäljellä vielä/vain viisi 'ehjää'.
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
tpa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 06:52

Viesti Kirjoittaja tpa »

Takareunasta se on kiinni sillä klipsillä ja etureunassa on tapit työnnettynä semmoisiin kumitutteihin. Takareunasta nostaa ja nitkuttelee (varovasti) taaksepäin niin käteenhän se jää. Näin ainakin omassa 9-3:ssa....


tepa
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Kannattaa varmaan sitten ensin kokeilla ruuvipenkissä se bilteman momenttiavaimen toiminta. Nimim. yhdestä prätkästä vetäsin nuorena kollina öljypropun poikki, kun oli bilteman momenttiavain totaalisen jumissa (siis uusi avain, paketista otin ennen kiristystä). Tämän jälkeen avain ruuvipenkkiin kiinni ja vääntämään niin, että ekan kerran naksahti. Oli vähän hemmetin piukassa, mut sitte ku tosiaan ekan kerran se momenttiavain toimi, niin sen jälkeen oli toiminta normaalia.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Vastaa Viestiin