Koni Sport Kit --> Kolahtelua alustasta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Helmi 14, 2004 23:46
Koni Sport Kit --> Kolahtelua alustasta.
Asensimme tänään Konin alustasarjan. Lopputulos oli hyvä ja ajettavuus parani 300%. Kuitenkin ajaessani hiljaa kaupungilla risteyksissä ja pateissa kuuluu kolahtelua/lonksahtelua alustasta. Mielestäni äänet tuleva taka-akselin suunnalta tai ainakin silloin kun takapää on patin kohdalla.
Konit on säädetty löysimpiin säätöihin. Auto on 9-3 2.0t -01.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mistä mahtaa johtua?
Pakkasta noin 8 astetta, kulmat säädetty.
Konit on säädetty löysimpiin säätöihin. Auto on 9-3 2.0t -01.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mistä mahtaa johtua?
Pakkasta noin 8 astetta, kulmat säädetty.
Mullakin oikea takapää (alustasarjana Koni sportkit, kulmat säädetty) hieman kolahtelee töysyissä, oliskohan riipuvainen pakkasista, sillä oltuaan muutaman tunnin lämpösessä hallissa takapää on taas hiljainen. Kolahtelu tuli esille kovilla pakkasilla kun auto oli seissyt pihalla muutaman päivän paikoillaan. Säädöt on löysimmillään, välillä tuntuu että liukkailla saisi olla hitusen löysemmät, perä tuntuu irtoavan helpommin vakio alustaa verrattuna.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Itsellänikin Koni Sport Kit, muttei kolinaa. Ainoastaan oli se, että olivat Lysimoxilta laittaneet tai sitten valmistaja jäykälle säädölle, joten olo oli kuin kivireessä. Mutta sitten säädettyäni suunnilleen pehmeimmälle, alusta tuntuu sopivalta. Astetta parempi kuin entinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mulla kolahtelee vieläkin taka oikea. Pahenee mitä enemmän porukkaa kyydissä. Kolmekin autossa tuntuu olevan liikaa.
Kattelin nosturin alta jousta ja ei istu sitten millään kunnolla vaikka kuinka ollaan väännelty.
Pitäisi varmaan kokeilla noita levyjä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#225586
Oli muuten ihan samaa ongelmaa C Asconassa aikanaan oikean takajousen kanssa. Siinähän on melkein sama taka-akseli kuin A Vectrassa jossa on melkein sama akseli kuin Saabissa.
Kattelin nosturin alta jousta ja ei istu sitten millään kunnolla vaikka kuinka ollaan väännelty.
Pitäisi varmaan kokeilla noita levyjä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#225586
Oli muuten ihan samaa ongelmaa C Asconassa aikanaan oikean takajousen kanssa. Siinähän on melkein sama taka-akseli kuin A Vectrassa jossa on melkein sama akseli kuin Saabissa.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Noi levyt on vain NG900 ja ETEEN... Tietty kaikkeahan voi askarrella, mutta näin on saab suunnitellut. Takana koko jousi on sellainen kävyn muotoinen, että ei tuo millään taakse istu.
Hook
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Takaluukun pumput saattavat kolista, varsinkin kovilla pakkasilla. Yleensä ne alkavat olla myös loppu, kun luukku ei enää tahdo pysyä ylhäällä omin avuin. Jäinen jäykkä alusta aiheutta myös enemmän korin/luukun elämistä, joilloin pumput kolisee kiinnikkeissään(pallo), varsinkin kun kunnon "työntö" nyt puuttuu.