Abbottin 9-3 Viggen historiikki...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Abbottin 9-3 Viggen historiikki...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

On se vaan hieno peli 8)
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Onkohan toi viggenin 2.3T kone samankokonen ulkomitoiltaan (lähinnä korkeus), kuin 9-5:sen vastaava mylly? :roll:

Tässä ollut hautumassa yx projekti mielessä missä NG900 (2.3i) näyttelisi tärkeää osaa, elikkä vaihtaisi 2.3:sen turbo tekniikan esim. jostakin kolaroidusta 9-5:sta tai jostain tuonti-varaosa-verot-maksamatta kärrystä.
Kävis muutoskatastaan sen ja laitelis vähän viriä pellin alle... tee-se-itse-viggeni? :twisted:
Onkohan mitään järkevää syytä miksi ei voisi onnistua?

Onhan toi sellaista Saabin palikoilla leikkimistä ja kasaamista, eli toiseksi parasta mitä ihminen voi tehdä... 8)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Viggen ja 9-5 aero ovat 235R koneella, eli lohkot ovat samoja TRIONIC 7 koneita..

Jos aikoo lähteä rakentamaan Trionic 5 pohjaista ng900 2.0T:stä 2.3T:tä, niin sopivan 9000:sen aeron männät ja kampiakseli olisi varmasti poikaa.
Jos olisi tarkoitus muutta 2.3i turboksi, niin tuossa onkin jo hommaa, kun joutuu lähemmäksi 40 % osia vaihtaa keulilta.

Tarvitset 2 "varaosa autoa", ng900 turbon, josta tarvittavat keulan osat (imusarjaa, pakosarjaa, johtosarjaa.. yms) sekä 9000 2.3T aeron, josta vähintäänkin männät&kampiakseli, jotta saa 2.3 koneen.

ng900/og93 turbottamisesta löytyy juttua "haku" toiminnolla.

Tuossa olisi valmis muunnoskitti 2.0T -> 2.3T . Kylläkin hieman tyyris.
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... ersion.htm


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Jep. Työläs olis ilmeisesti ton koti-viggenin "sorvaus".
Kaikista helpoin homma olis varmaankin vaihtaa 2.0T tekniikka jostakin tuonti 900:sta tai 9-3:sta. :roll:
Eipähän tarvis noita paskoja veroja maksaa.
Ostas niillä verirahoilla hyvät viripalikat... eiköhän toi 2litranenkin liikahda oikeilla "mausteilla" ihan kiitettävästi. :twisted:
Kaikenlisäksi ton ysisatkun kori on todella hyvässä kunnossa, vaikka onkin vm. -94 jonka "pitäisi" ruostua helposti.
Vastaa Viestiin