Nostellaas tätä välillä kun kerran lupasin noita kokemuksia laittaa, vaikkei tämä nyt ehkä enää niin ajankohtaista ole.
Eli vihdoin ja viimein sain asenneltua sen tiivisteen sinne bagin ja ratin väliin. Täytyy myöntää, että on kyllä vaikea sanoa, onko sillä nyt sitten mitään vaikutusta sillä tiivisteellä. Emännän kanssa kun olen jutellut, niin ollaan kyllä todettu, että jalat siitä polvien yläpuolelta ei enään ole palelleet, mutta eipä täällä nyt enää ole niitä 20 asteen pakkasiakaan ollut.
Todetaan nyt vaikka näin: On varmaan hintansa väärti jos itse laittaa sen tiivisteen paikalleen. Asennus kestää ensikertalaiselta n. 10 minuuttia ja onnistuu auton omilla työkaluilla. Varaosan mukana ei kyllä tullut asennusohjeita eikä itsellä tuo WIS ole nyt asennettuna koneella, mutta asensin itse seuraavasti:
1) Älä missään nimessä laita autoon virtoja päälle koko asennuksen aikana! Akunkenkää ei tarvitse irroittaa, jos virtoja ei kytke päälle airbagin ollessa irti autosta.
2) Tyynyn ruuvit irti. (tässä vaiheessa auton avaimet on varmaan kaikilla takapenkillä takin taskussa

) 1 ruuvi / puoli, tyynyn molemmilla puolilla.
3) Tyyny irtoaa kevyesti vetämällä. Kaikki tyynyn piuhat irti.
4) Puhdistin tyynyn alareunan ja liimasin tiivisteen.
5) Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Kun tyynyn piuhat on kiinni, voi virrat taas laittaa päälle jos tarvista on. Virrat on syytä jättää kytkemättä sen takia, että kun autoon tulee virrat päälle, järjestelmä tarkistaa turvatyynyn räjähdyspanoksen mittaamalla sen vastuksen. Jos vastusarvo poikkeaa normaalista (näin siis tietysti tapahtuu jos turvatyyny on irti) järjestelmä herjaa turvatyynyviasta. Se mikä tässä on kenkkumaista on se, että turvatyynyherja on pysyvä vaikka vika poistuisikin, eli vaati huollossa käyntiä herjan nollaamiseksi. Siitä nyt en ole ihan varma, että nollaantuuko irrottamalla akunkenkä sen 10-15 minuutin ajaksi.
Tuli vähän turhaan ehkä kirjoteltua näitä asennusohjeita, mutta eipähän tässä nyt ole muitakaan kiireitä.
9-3SC 2.0t Aut. -08