93:n turbon vaihtotyöhinta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

93:n turbon vaihtotyöhinta?

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Minkälaisia hintoja olette joutuneet tuollaisesta hommasta pulittamaan merkkiliikkeessä?
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

turbo noin 800€+työtä 3-4h, eli liikutaan hinnoissa 1000-1200€ merkkiliikkeessä :wink: tosin turboja löytyy 100-150€ halvemmalla muualta,kuin merkkiliikkeessä! :roll:
Viimeksi muokannut ecopower, Ti Helmi 21, 2006 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ecopower kirjoitti:turbo noin 800€+työtä 3-4h, eli liikutaan hinnoissa 1000-1200€ mekkiliikkeessä :wink: tosin turboja löytyy 100-150€ halvemmalla muualta,kuin merkkiliikkeessä! :roll:
Joo, eikä kannata laittaa autoon samaa GT17 -turboa, joka siinä oli (siis jos on kyse 9-3 2.0t:n turbon leviämisestä?), vaan kannattaa samalla laittaa Mitsun TD04-15 tilalle. Ainakin niiden sisäänostohinta on lähes sama. En tiedä sitten, mitä merkkiliike kynii asiakkailtaan noista turboista, eli onko niissä hirveästikin hintaeroa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

0€ kiitooos :!: :) :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

patse kirjoitti:0€ kiitooos :!: :) :)
Vaihdoin ite... vähä OT :oops:
9-3.1972
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Suostuukos merkkiliike laittamaan Mitsun tohon GT17 tilalle? Autohan on vähäpäästöinen ja pitäisi kait näinollen katsastaa uudelle ahtimelle.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

jthing kirjoitti:Suostuukos merkkiliike laittamaan Mitsun tohon GT17 tilalle? Autohan on vähäpäästöinen ja pitäisi kait näinollen katsastaa uudelle ahtimelle.
Luulisi, että merkkiliikekin tekee rahalla melkein mitä tahansa, mutta hintaa tulee varmaan aika rajusti. Procarilla Mitsu tarvittavine putkineen ja letkuineen maksaa noin 1000 euroa. Letkut voi myös teettää itse hydrauliikkafirmassa ja pelkkä ahdin on suunnilleen saman hintainen kuin GT17, eli noin 750 euroa. 9-5 foorumissa on juttua samasta aiheesta...

Lain mukaan tietysti pitäisi muutoskatsastaa, mutta tuo pelkän ahtimen vaihto ei vaikuta Trionic7-koneessa tehoihin. Muutoskatsastamiseen tarvitaan Saabilta vaatimuksenmukaisuustodistus, jota tuskin saa...

Eski
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Maptunilla ja Speedpartsilla näyttää tuolle Mitsulle kertyvän hintaa noin 600 euroa. :wink: Mutta paljonko tuollaiselle turbolle tulee takuuaikaa, jos tilaa muualta (esim. Maptun) kuin merkkiliikkeestä? Ja paljonko merkkiliikkeen takuuaika on tälle turbolle?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

En ole vielä kuullut, että mitsu ois hajonnu :lol: . Korjatkaa joku jos on :?
9-3.1972
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja vaikka ei olisi hajonnutkaan, niin mitä luokkaa takuu on?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Niin itse vaihdoin mitsun ihan omakätisesti. Aeron tai Viggenin letkusetti kelpaa myös hyvin jos ei halua teettää uusia. Homma ei ole vaikea vaan pikemminkin aikaa vievä. Lainatakseni Maptunin mailia "That charger will never break"
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

jthing kirjoitti:Niin itse vaihdoin mitsun ihan omakätisesti. Aeron tai Viggenin letkusetti kelpaa myös hyvin jos ei halua teettää uusia. Homma ei ole vaikea vaan pikemminkin aikaa vievä. Lainatakseni Maptunin mailia "That charger will never break"
Joo ei tullu kalliix vai mitä :?: :wink:
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jthing kirjoitti:Lainatakseni Maptunin mailia "That charger will never break"
Ei tollaista kannattaisi mennä lupaamaan :roll: Tarpeeksi kuormittamalla saa rikki melkein mitä vaan :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kyllä noita Mitsuja ainakin tonnareista on paukkunut, mutta kyllähän ne yleensä huomattavasti enemmän kilsoja kestää kuin GT17, joita menee jo alle 100K ajettuna...

Eski
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

BTW, en veloita paljoo jos on ommat tarvikkeet mukan, tosin matka on monelle ongelta. Talli on T-Paita lämmin jne,
9-3.1972
Vastaa Viestiin