Jos menekki olis yhtä taattua kuin esim tevisun klämpit niin pieneksi vinkiksi, joku kynnelle kykenevä vois vääntää kuvan mukaisia kallistuksen vakaajia?
On se ihan hyvä. Mulla ollut alla jo muutaman viikon. Alkuperäinen on ihan lelu tohon verrattuna ja sen saa väännettyä mutkalle ihan omin voimin
Auto menee motarilla/kovissa vauhdeissa tasaisemmin ja jämäköittää takapäätä tuntuvasti. Pitäisi kuulemma auttaa puskemiseen mutta lunta niin paljon ettei oikeen osaa vielä sanoa.
Itse en noista metallihommista mitään tiedä, mutta jos joku voisi pitää pienen oppitunnin aiheesta teräslaadut ja käyttötarkoitukset. Sen verran ymmärrän että moottorilohko ja jouset on eri kamaa.
Noita kallistuksen vakaimia odotellessa kannattaa vaihtaa puslat uretaanisiin ja takaiskarit jäykempiin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Onhan noita firmoja, jotka myyvät jos jonkinlaista terästä. Jonkintyyppinen jousiteräs on varmaankin soveltuvaa ko. tarkoitukseen, mutta asiaa pitäisi hieman selvitellä. Hitsaussaumat tod.näk. pitäisi lämpökäsitellä, jottei synny rasitusmurtumia. Jousieräksen tapaiset tuppaavat karkenemaan melko helposti.
Pitää ihan kiinnostuksesta selvitellä, kunhan saa nuo clampit maailmalle. Ei tuo vakaaja olisi kummempi tuohon omaan tonnariinkaan...
Voi olla kotikonstein aika vaikea tehdä, jos ei satu olemaan seppä vähintään kolmannessa polvessa..
Jousiteräkseen ei tuollaisia mutkia kylmänä tehdä ja, jos materiaalia lämmittää niin mistäs tiedät milloin se karkenee liikaa tai liika vähän???
MrG kirjoitti:
Jousiteräkseen ei tuollaisia mutkia kylmänä tehdä ja, jos materiaalia lämmittää niin mistäs tiedät milloin se karkenee liikaa tai liika vähän???
Tottakai teräksen seossuhteet pitää tietää. Kun tämä on selvillä ei vaadi hirmuista diagnoosia lämpöominaisuuksien selvittämiseksi. Lämpökäsittely (päästö) digitaaliohjatussa uunissa onnistuu helposti. Uunissa saa lämmöt tarvittaessa 1300 asteeseen tai mihin haluaa. Täytyy hieman selvitellä asioita, kunhan ehtii.
Tuo $90 on euroiksi muunnettuna 150e ellei kovin massiivista kimppatilausta saada aikaiseksi, joten kannattaahan tuon valmistaminen ainakin kartoittaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11