Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jos menekki olis yhtä taattua kuin esim tevisun klämpit niin pieneksi vinkiksi, joku kynnelle kykenevä vois vääntää kuvan mukaisia kallistuksen vakaajia? ;)

Kuva

Tanko ja kehumiset löytyy tuolta:
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=34

Helppo ja halpa tuunaus, liekö sitten yhtä hyvä kuin kehutaan.
Tai onkohan jollain jo kokemuksia niin kertokoon...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

On se ihan hyvä. Mulla ollut alla jo muutaman viikon. Alkuperäinen on ihan lelu tohon verrattuna ja sen saa väännettyä mutkalle ihan omin voimin

Auto menee motarilla/kovissa vauhdeissa tasaisemmin ja jämäköittää takapäätä tuntuvasti. Pitäisi kuulemma auttaa puskemiseen mutta lunta niin paljon ettei oikeen osaa vielä sanoa.

Asennuskin on helppo.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jos jostain saisi mallikappaleen, voisi katsoa onnistuuko tekeminen. Näyttää perin yksinkertaiselta tehdä, verrattuna clamppeihin.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse en noista metallihommista mitään tiedä, mutta jos joku voisi pitää pienen oppitunnin aiheesta teräslaadut ja käyttötarkoitukset. Sen verran ymmärrän että moottorilohko ja jouset on eri kamaa.

Noita kallistuksen vakaimia odotellessa kannattaa vaihtaa puslat uretaanisiin ja takaiskarit jäykempiin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Multa saa ottaa mallia ja saa orkkisvakaajan myös "jigiksi".
Saab 9-3 2.0t sport business -00
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mulle kelpais toi vakaaja kyllä ja varmaan monelle muullekin. Kuka aloittaa sarjatuotannon? :D
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mulle kans!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Saiskohan tuolla teetettyä tuon tangon
Tuskimpa kannattaa mistään normi pyörötangosta ruveta vakaajaa tekemään. :?:

http://www.vallilantakomo.fi/
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Täälläkin olisi kiinnostusta, jos hinta ei nouse kovin korkeaksi. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ja mulle kans :D
Kunhan on sitten kunnollista tarkoitukseen sopivaa terästä ja hitsit pitää :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Onhan noita firmoja, jotka myyvät jos jonkinlaista terästä. Jonkintyyppinen jousiteräs on varmaankin soveltuvaa ko. tarkoitukseen, mutta asiaa pitäisi hieman selvitellä. Hitsaussaumat tod.näk. pitäisi lämpökäsitellä, jottei synny rasitusmurtumia. Jousieräksen tapaiset tuppaavat karkenemaan melko helposti.

Pitää ihan kiinnostuksesta selvitellä, kunhan saa nuo clampit maailmalle. Ei tuo vakaaja olisi kummempi tuohon omaan tonnariinkaan...
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Voi olla kotikonstein aika vaikea tehdä, jos ei satu olemaan seppä vähintään kolmannessa polvessa..
Jousiteräkseen ei tuollaisia mutkia kylmänä tehdä ja, jos materiaalia lämmittää niin mistäs tiedät milloin se karkenee liikaa tai liika vähän???
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

MrG kirjoitti: Jousiteräkseen ei tuollaisia mutkia kylmänä tehdä ja, jos materiaalia lämmittää niin mistäs tiedät milloin se karkenee liikaa tai liika vähän???
Tottakai teräksen seossuhteet pitää tietää. Kun tämä on selvillä ei vaadi hirmuista diagnoosia lämpöominaisuuksien selvittämiseksi. Lämpökäsittely (päästö) digitaaliohjatussa uunissa onnistuu helposti. Uunissa saa lämmöt tarvittaessa 1300 asteeseen tai mihin haluaa. Täytyy hieman selvitellä asioita, kunhan ehtii.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Siis maksaako tuo kieputeltu tangonpala 90$ halpaa ko. saippua.
Rupeaako Tevisu vääntämään noita palikoita parillakybällä? :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-3Tid kirjoitti:Siis maksaako tuo kieputeltu tangonpala 90$ halpaa ko. saippua.
Rupeaako Tevisu vääntämään noita palikoita parillakybällä? :wink:
Tuo $90 on euroiksi muunnettuna 150e ellei kovin massiivista kimppatilausta saada aikaiseksi, joten kannattaahan tuon valmistaminen ainakin kartoittaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin