2.2 TiD suoritusarvot?
2.2 TiD suoritusarvot?
Mistä löytyis suoritusarvot kiihtyvyys 0-100km/h, sitkeys 40-100km/h, 60-120km/h yms. vanhemman 9-3 mallin 85kW dieselistä?
Onko testattu ja dokumentoituina missään?
Onko testattu ja dokumentoituina missään?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
http://motor.terra.es/motor/pruebas/c_n ... id=MOT2163
ei pahoja arvoja vain 115 heppaselle diiselille!
ei pahoja arvoja vain 115 heppaselle diiselille!
Re: 2.2 TiD suoritusarvot?
Täällä kans jotakin. http://home.swipnet.se/danny/9-3engines.htm
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Kepittäähän noilla arvoilla vaikka Aeron, paitsi huipuissasnuggles kirjoitti:Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-3 Aero 2.0T 205 bhp
Engine type: 4 cylinder turbo.
Displacement: 2.290dm3.
EEC rating: 151kW (205bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 280Nm at 2200r/min.
Recommended fuel: 98 octane (min. 91).
0 to 100km/h: 7,3 sec; auto. 9,0 sec.
Overtaking, man.: 60 to 100km/h in fourth gear 7.5sec. 80 to 120km/h in fifth gear 11,2 sec.
topi
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Ei taida olla oikein vertailukelpoisia lukuja. Eri vaihteella kuiteskintopi kirjoitti:Overtaking, man.: 60 to 100km/h in fourth gear 7.5sec. 80 to 120km/h in fifth gear 11,2 sec.snuggles kirjoitti:Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mites lastutettu TiD muuten vetää 80-120km/h kolmosella?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Ei ne välitykset mihinkään lopu. Bensakoneessa taitaa olla jokseenkin samat välitykset ja hyvin välitykset riittää kolmosella tuonne 150km/paikkeille. Kyllä se on se dieselin kierrosalue joka loppuu.9-3Tid kirjoitti:Välitykset loppuu 110km/h jälkeen. Alun kiihtyisi nopeammin.karvalakki kirjoitti: Mites lastutettu TiD muuten vetää 80-120km/h kolmosella?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nämä ohituskiihtyvyysmittaukset onkin juuri tästä syystä näitä diesel-miesten suosimia suorituskykymittauksia. Mitä järkeä on mitata kiihtyvyyttä ylisuurella vaihteella?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Jos ohituskiihtyvyyttä pitää vertailla, niin eikö kannata vertailla sillä vaihteella, jolla auto parhaiten kiihtyy? Vaikka siten tiisseliä vitosella ja bensaa kolmosella?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
2001 esitteen mukaan: 9-3 2,2 TiD 115hv / Aero 205hv
0-100 km/h: 10,9s / 7,3s
60-100 km/h IV: 8,3s / 7,5s
80-120 km/h V: 12,8s / 11,2s
Joten jos viritettynä TiDissä on noin 150hv / 320nm, saattaa se hyvinkin alittaa Aeron arvot 60-100 tai 80-120 vedoissa. Lähtee ohitukseen kuin talonmies jäiseltä peltikatolta
Tästähän voi taas aloittaa väännön bensa vs. diesel, jota on turha jauhaa...
Dieselin käytännön suorituskyky tienpäällä on oikeasti mukava ja yhdistettynä matalaan kulutukseen se on paljon ajavan valinta. Omalla (ex) 99 turbo ic:llä ei pysynyt ohituksissa TiDin (115hv) kannoilla
Vähän (alle 20tkm/v) ajavan ei kannata sijoittaa rahojaan dieselautoon, korkeampien käyttömaksujen vuoksi.
0-100 km/h: 10,9s / 7,3s
60-100 km/h IV: 8,3s / 7,5s
80-120 km/h V: 12,8s / 11,2s
Joten jos viritettynä TiDissä on noin 150hv / 320nm, saattaa se hyvinkin alittaa Aeron arvot 60-100 tai 80-120 vedoissa. Lähtee ohitukseen kuin talonmies jäiseltä peltikatolta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tästähän voi taas aloittaa väännön bensa vs. diesel, jota on turha jauhaa...
Dieselin käytännön suorituskyky tienpäällä on oikeasti mukava ja yhdistettynä matalaan kulutukseen se on paljon ajavan valinta. Omalla (ex) 99 turbo ic:llä ei pysynyt ohituksissa TiDin (115hv) kannoilla
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vähän (alle 20tkm/v) ajavan ei kannata sijoittaa rahojaan dieselautoon, korkeampien käyttömaksujen vuoksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Ohoh, aloin tuossa kyllä miettimään, että ei maha olla meikäläisen mittaukset kovin tarkkoja. Itte mittasin laadukkaalla kännykän sekkarilla, hehe.
Tuntuu vähä kummalta ku vertaa parisataakaakkiseen autoon, tokihan se on se vääntö erilainen tiisselissä ja tuo aero kait Hönkisi kolmosella nopeammin, vai?
Pitäisipä varsin testata suuntia tuolta 60-100km/h@4 ja 80-120km/h@5.
edit: tosiaan kolmosella voi melkeen sanoa perstuntumalta, että ei liikaha 80-120 nii hanakasti...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pitäisipä varsin testata suuntia tuolta 60-100km/h@4 ja 80-120km/h@5.
edit: tosiaan kolmosella voi melkeen sanoa perstuntumalta, että ei liikaha 80-120 nii hanakasti...