2.2 TiD suoritusarvot?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

2.2 TiD suoritusarvot?

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mistä löytyis suoritusarvot kiihtyvyys 0-100km/h, sitkeys 40-100km/h, 60-120km/h yms. vanhemman 9-3 mallin 85kW dieselistä?
Onko testattu ja dokumentoituina missään?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

http://motor.terra.es/motor/pruebas/c_n ... id=MOT2163

ei pahoja arvoja vain 115 heppaselle diiselille!
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 TiD suoritusarvot?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ei niin. Onko muualla, esim TM tai Tuulilasin testeissä päästy vastaaviin testituloksiin?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai? :)
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

snuggles kirjoitti:Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai? :)
juu, varmaan. Kylla toi munkin Saabini kepittaa aika iloisesti ton perheen vapari-dieselin (54hp VW) :)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
topi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 00:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja topi »

snuggles kirjoitti:Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai? :)
Kepittäähän noilla arvoilla vaikka Aeron, paitsi huipuissa :roll:
Saab 9-3 Aero 2.0T 205 bhp
Engine type: 4 cylinder turbo.
Displacement: 2.290dm3.
EEC rating: 151kW (205bhp) at 5500r/min.
EEC peak torque: 280Nm at 2200r/min.
Recommended fuel: 98 octane (min. 91).
0 to 100km/h: 7,3 sec; auto. 9,0 sec.
Overtaking, man.: 60 to 100km/h in fourth gear 7.5sec. 80 to 120km/h in fifth gear 11,2 sec.
topi
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

topi kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Tuli tuosta 9-3Tidin linkistä mieleen, että testasin varsin tovi sitte tuota 80-120 -aikaa nelosella. Lastu oli jo paikoillaan niin kolmella mittauksella tuli 6,9s, 7,0s ja 7,2s. Hitusen liukasta oli mutta ei sutinu mun mielestä juurikaan. Kyllä kai tuolla pitäsi kepittää jo joku 1,2 -litranen vaparipensa, vai? :)
Overtaking, man.: 60 to 100km/h in fourth gear 7.5sec. 80 to 120km/h in fifth gear 11,2 sec.
Ei taida olla oikein vertailukelpoisia lukuja. Eri vaihteella kuiteskin :)

Mites lastutettu TiD muuten vetää 80-120km/h kolmosella?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

karvalakki kirjoitti: Mites lastutettu TiD muuten vetää 80-120km/h kolmosella?
Välitykset loppuu 110km/h jälkeen. Alun kiihtyisi nopeammin.

Skannaan huomenna näkyville Baas 9-5 2.2TiD TM testitulokset.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

topi kirjoitti: Kepittäähän noilla arvoilla vaikka Aeron, paitsi huipuissa :roll:
Saab 9-3 Aero 2.0T 205 bhp
Engine type: 4 cylinder turbo.

Displacement: 2.290dm3.
Eiköhän tässä kohtaa ole pieni virhe? Pilkunnusssintaa, mutta kuitenkin.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

9-3Tid kirjoitti:
karvalakki kirjoitti: Mites lastutettu TiD muuten vetää 80-120km/h kolmosella?
Välitykset loppuu 110km/h jälkeen. Alun kiihtyisi nopeammin.
Ei ne välitykset mihinkään lopu. Bensakoneessa taitaa olla jokseenkin samat välitykset ja hyvin välitykset riittää kolmosella tuonne 150km/paikkeille. Kyllä se on se dieselin kierrosalue joka loppuu. :D

Nämä ohituskiihtyvyysmittaukset onkin juuri tästä syystä näitä diesel-miesten suosimia suorituskykymittauksia. Mitä järkeä on mitata kiihtyvyyttä ylisuurella vaihteella? :?

Jos ohituskiihtyvyyttä pitää vertailla, niin eikö kannata vertailla sillä vaihteella, jolla auto parhaiten kiihtyy? Vaikka siten tiisseliä vitosella ja bensaa kolmosella? :oops:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Mikä turbo noissa muuten on noissa dieseleissä?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Speedpartsin mukaan M99-01 ahdin on GT15S ja M01-04 on GT1849V.

Eski
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

2001 esitteen mukaan: 9-3 2,2 TiD 115hv / Aero 205hv

0-100 km/h: 10,9s / 7,3s
60-100 km/h IV: 8,3s / 7,5s
80-120 km/h V: 12,8s / 11,2s

Joten jos viritettynä TiDissä on noin 150hv / 320nm, saattaa se hyvinkin alittaa Aeron arvot 60-100 tai 80-120 vedoissa. Lähtee ohitukseen kuin talonmies jäiseltä peltikatolta :D

Tästähän voi taas aloittaa väännön bensa vs. diesel, jota on turha jauhaa...

Dieselin käytännön suorituskyky tienpäällä on oikeasti mukava ja yhdistettynä matalaan kulutukseen se on paljon ajavan valinta. Omalla (ex) 99 turbo ic:llä ei pysynyt ohituksissa TiDin (115hv) kannoilla 8O

Vähän (alle 20tkm/v) ajavan ei kannata sijoittaa rahojaan dieselautoon, korkeampien käyttömaksujen vuoksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ohoh, aloin tuossa kyllä miettimään, että ei maha olla meikäläisen mittaukset kovin tarkkoja. Itte mittasin laadukkaalla kännykän sekkarilla, hehe. :D Tuntuu vähä kummalta ku vertaa parisataakaakkiseen autoon, tokihan se on se vääntö erilainen tiisselissä ja tuo aero kait Hönkisi kolmosella nopeammin, vai?

Pitäisipä varsin testata suuntia tuolta 60-100km/h@4 ja 80-120km/h@5.

edit: tosiaan kolmosella voi melkeen sanoa perstuntumalta, että ei liikaha 80-120 nii hanakasti...
Vastaa Viestiin