Kesärenkaat ja vanteet & tehoboksi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Kesärenkaat ja vanteet & tehoboksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Olen hankkimassa uusia kesärenkaita ja vanteita samalla kun vaihdan kitkat nastarenkaisiin niin minkäkokoiset & merkkiset olisi sopivimmat. Olen lukenut aiempia rengaskeskusteluja, mutta en saanut selville mikä on se ainoa oikea.
Ainoa oikeastaan mitä renkaalta haluan on että auto menee suoraan myös uraisella tiellä ja melua ei saa olla liikaa.
Rengasliike ehdotti 16" vanteita ja 205/55 Michelin Pilot Primacy kumeja.
Niin auto on 9-3 2,0t vm.01.

Olisiko kellään tuollaista 185 hevosen T7 boksia ylimääräistä. Autossani on nyt se 150 hv:n ja vähän tarttis lisää... :twisted:
Gesture
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 15:05

Re: Kesärenkaat ja vanteet & tehoboksi

Viesti Kirjoittaja Gesture »

nittiniiu kirjoitti: Ainoa oikeastaan mitä renkaalta haluan on että auto menee suoraan myös uraisella tiellä ja melua ei saa olla liikaa.
Noilla kriteereillä kannattaisi lähteä liikkeelle kokoluokasta 185/65-15.
900 CV 2,5A -95
9³T -00
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Jos 16" vanteet laittaa niin se on sitten melkein tyydyttävä alkuperäis vanteisiin, sillä tarvike vanteissa on melkein poikkeuksetta liian pieni ET.

Omassa NG900:ssa on 205/55-16 kumet ja saabin alkuperäiset ET49 vanteet, eikä vetele yhtään. :D
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MrG kirjoitti:Omassa NG900:ssa on 205/55-16 kumet ja saabin alkuperäiset ET49 vanteet, eikä vetele yhtään. :D
Jos ei vetele niin on liian vähän tehoja, liian kevhyt kaasujalka tai liikaa pintaa renkaissa. :)

Eli totuus on se, että uudet renkaat vetelee vähemmän kun se vetely jää jo joustaviin kuvioihin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Voipi olla että kaasujalka on liian kevyt ja tehoja liian vähän :lol: :lol:

7.5x17 Et 40 vanteilla vetelin niin paljon, ettei ratista tohtinu päästää irti sekunniksikaan..
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kesärenkaat ja vanteet & tehoboksi

Viesti Kirjoittaja nerola »

nittiniiu kirjoitti: melua ei saa olla liikaa.
Rengasliike ehdotti 16" vanteita ja 205/55 Michelin Pilot Primacy kumeja.
Gooyear Eagle F1 GD-S3 ei ole meluisa ja halvat koko luokassa
205/50/16 ainakin täällä: http://www.rengas-online.com/ :wink:
Micukoille ei
eki saabi 9-3s -00 2.0t
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

peinu kirjoitti:
MrG kirjoitti:Omassa NG900:ssa on 205/55-16 kumet ja saabin alkuperäiset ET49 vanteet, eikä vetele yhtään. :D
Jos ei vetele niin on liian vähän tehoja, liian kevhyt kaasujalka tai liikaa pintaa renkaissa. :)
Tai sitten se perisynti, josta me kaikki Saabististit kärsimme; auto vaan vetää väärästä päästä :)
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jos vetelee niin etupyörien tuennassa tai ohjausvehkeissä on jotain vialla.

Tai sitte mullaki on aina ollu liian vähä tehoja ja kevyt kaasujalka. :(
Aki Peltola #1132
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Kesärenkaat ja vanteet & tehoboksi

Viesti Kirjoittaja MrG »

nerola kirjoitti:
nittiniiu kirjoitti: melua ei saa olla liikaa.
Rengasliike ehdotti 16" vanteita ja 205/55 Michelin Pilot Primacy kumeja.
Gooyear Eagle F1 GD-S3 ei ole meluisa ja halvat koko luokassa
205/50/16 ainakin täällä: http://www.rengas-online.com/ :wink:
Micukoille ei
Tiedoksi että: 205/50-16 on jonkin verran kalliimpi kuin 205/55-16.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tiedoksi, että 55 on väärä koko! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:Tiedoksi, että 55 on väärä koko! :)
Niin on mutta kun oli halvempi niin määkin ostin sellaiset :oops: . Tosin eka turbo menossa joten jos toisen kesän kestää niin hyvä on. Seuraava on oikeaa kokoa :D :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:
peinu kirjoitti:Tiedoksi, että 55 on väärä koko! :)
Niin on mutta kun oli halvempi niin määkin ostin sellaiset :oops: . Tosin eka turbo menossa joten jos toisen kesän kestää niin hyvä on. Seuraava on oikeaa kokoa :D :D
Voihan olla, että se on kaikin puolin parempi kuin 50. noh, mitä korkeempi, niin sen enempi sortaa kaarteessa. Onhan se 10% korkeempi, mutta toisalta voi olla just sen verran mukavampi.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
peinu kirjoitti:Tiedoksi, että 55 on väärä koko! :)
Niin on mutta kun oli halvempi niin määkin ostin sellaiset :oops: . Tosin eka turbo menossa joten jos toisen kesän kestää niin hyvä on. Seuraava on oikeaa kokoa :D :D
Voihan olla, että se on kaikin puolin parempi kuin 50. noh, mitä korkeempi, niin sen enempi sortaa kaarteessa. Onhan se 10% korkeempi, mutta toisalta voi olla just sen verran mukavampi.
Kerron jahka saan kesägummit alle nyt kun on se medium alustasatsi alla. Reilun viikon päästä tullaan keskiseen suomeen viikoksi jos haluat kokeilla monroe-eibach yhdistelmää :D. Tiellä on pysynyt vakkari alustalla noillakin renkailla reippaissakin nopeuksissa :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Laitahan ne kesägummit alle ensviikoks kanssa, jospa tossa motarilla olisi sula pätkä :) Jos viikonloppua meinaat, niin saattaa olla, että olen tsadissa päin ja palauttamassa viime syksystä asti lainassa ollutta moottorinosturia...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Tedoksi että: 205/55 on aivan tarpeeksi jäykkärunkoinen saabin vakioalustalle, eikä aiheuta kovin suurta mittarivirhettäkään.
Vastaa Viestiin