
Ilmamassamittarissa vikaa??
Ilmamassamittarissa vikaa??
Ajaessani syttyi moottorin häiriövalo palamaan. Kiikutin pirssin (9-3 2.0t -01) merkkihuoltoon. Testeri näytti häiriötä ilmamassamittarissa. Huoltoneuvoja kertoi, että kyseessä saattaa olla "haamu" hälytys. Mittari saatta häiriintyä kuulemma kosteudesta tms. Nollasin vikakoodit käyttämällä akunkenkää irti. Ajelin n. 10 km eikä häiriövalo enää syttynyt. Onko muilla ollut vastaavia tapauksia? Kaipa tällä voi huoletta ajella
. Mitenkä herkästi tuo ilmamassamittari lie vikakoodin antaa...

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Seuraa tilannetta, heti kun antaa seuraavan vikailmoituksen samasta aiheesta tiedät että vaihtoon menee sekin osa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hyvä tapa testata on ajaa tasakaasulla jonkin aikaa esim matka-ajoa. Silloin Trionic lukee ilmamassamittarin arvoja. Jos CE valo syttyy on vika mittarissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mulla ei auton käytös muuttunut millään tavalla. Ainoa oli tuo CE-valon syttyminen. Ensimmäisen nollauksen jälkeen meni pari kuukautta ja valo syttyi uudelleen (sama koodi, eli ilmamassamittari). Nyt on uusi verme ollut paikoillaan reilu pari kuukautta eikä valo ainakaan vielä pala...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Ittellä oli 130 000 km ajettu, kun vikavalo syttyi palamaan. Kiikutin huoltoon ja ilmamassamittari oli paskana. Jännä homma jos toisissa se antaa vikavalon ja toisissa ei. Mitä hyötyä siitä vikavalosta sitten on jos se ei ilmoita viasta.
No nyt ei tartte vikavaloa... Reilun viikon päästä vien tuon "OilonJuniorin" turbon vaihtoon, kun naapurit jo nauraa tuolle "öljypolttimelle". ("ei ole itikoita tälläkään tontilla, kun käynnistät")
Miten muuten huollossa tekevät, kun on lastutettu kärry ja siihen vaihdetaan turbo? Pitääkö siitä mainita erikseen vai huomaavatko sen ihan itse?

No nyt ei tartte vikavaloa... Reilun viikon päästä vien tuon "OilonJuniorin" turbon vaihtoon, kun naapurit jo nauraa tuolle "öljypolttimelle". ("ei ole itikoita tälläkään tontilla, kun käynnistät")
Miten muuten huollossa tekevät, kun on lastutettu kärry ja siihen vaihdetaan turbo? Pitääkö siitä mainita erikseen vai huomaavatko sen ihan itse?
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
En tiedä oliko vain kuvitelmaa, mutta vetoja hävisi autosta. Muuten auto toimi "hyvin", että ei ollut mitään nykimistä tms. En tosin yrittänytkään vedättää autolla, kun se oli mulle ihan uusi ja mistäs minä tiesin mitä siellä on vikana. Hyvä että uskalsin lähteä ajamaan sitä korjaamolle, kun kerran oikein vikavalo palaa.APC kirjoitti:Miten paskana oleva immu oireilee ajossa vai onko tuo ce-varoitus ainoa tuntomerkki (jos sattuu ilmestymään näyttöön)? Onko haittaa koneelle tai jollekin, jos vaan ajelee tietämättä viasta???
-Ei ole edellisissä autoissa ollut mitään vikavaloja. Ne vaan ilmoittivat vioistansa eri tavalla ja sitten soitettiin kaveri hinaamaan.

#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Reboot
Ajoin merkki(pika)huoltoon CE valon palaessa. Teknikko kytki testerin, otti pois ja käynnisti auton uudelleen. "Tais olla kosketus häiriö ilmassamittattarissa, kun ei enää syttynyt". Eli kaveri nollas CE valon testerillä, eikä valo ole uudestaan syttynyt. Noin 200km ajettu nollauksen jäleen.
Janezki: Mitä meinaat ölypolttimella, tuuppaako savua pakoputkesta käynnistäessä?
Janezki: Mitä meinaat ölypolttimella, tuuppaako savua pakoputkesta käynnistäessä?