alustasarja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
SB
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 14:52

alustasarja

Viesti Kirjoittaja SB »

Mitä alustasarjaa suosittelette 9-3 vm:00 ja mistä saa. Myös kokemuksia!!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

suosittelen HAKU nappulaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Haku sanoiksi esim bilstein, eibach, koni, monroe, H&R. Löytyy paljon luettavaa :D :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Konin sportkit on aika suosittu ja hyväksi todettu alustasarja.
Itselläni Konin säädettävät iskarit ja H&R-jouset eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Sama setti oli edellisessäkin Saabissa ja todella tyytyväinen olen ollut.
Plussaa Koneissa on että ne ovat tosiaan säädettävät !

Haku-toiminnolla löytyy kans paljon juttua, kannattaa kokeilla !
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Koneissa on mielestäni sopiva säätöalue jäykkyyteen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Lyhyesti KONI SPORT KIT 8) et pety
9-3.1972
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

se93tbo kirjoitti:Lyhyesti KONI SPORT KIT 8) et pety
Väittämättä vastaan mieti tarkkaan auton käyttötarkoitus :wink: . Jonkun mielestä kivireki on toisen mielestä lulla jne. Pummi vaikka joltain koeajo niin tiedät mitä saat/haet. Mä kokeilin ja sain mitä halusin :D .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Lyhyesti KONI SPORT KIT 8) et pety
Väittämättä vastaan mieti tarkkaan auton käyttötarkoitus :wink: . Jonkun mielestä kivireki on toisen mielestä lulla jne. Pummi vaikka joltain koeajo niin tiedät mitä saat/haet. Mä kokeilin ja sain mitä halusin :D .
Aivan, nää voi säätää löysälle. Jopa mun kohta 60:nen isukki tykästyi.
9-3.1972
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ja jos ei halua kauheasti euroja käyttää niin voi tyytyä b&d alustan madallus sarjaan.......!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Koni jouset vai Eibach jouset

Viesti Kirjoittaja upi »

Seuraavanlainen ongelma: Eibachin alustasarjan takaiskareista tuli polkupyöränpumput ja uusia ei saa ja lisäksi takuu ummessa.

Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.

Vaihtoehto 2: Koni Sport Kit, sillä irtoiskareiden ja sarjan ero olematon tai jopa iskarit kalliimmat riippuen paikasta.

Vaihtoehto 3: Koni Sport Kitin iskarit ja Ebachin jouset, jotka on jo muutoskatsastettu ja Konin jouset myyntiin.

Trollin sivulta seuraava lainaus ( miksi näin suositellaan):

Nordic tuning iskunvaimentimet
Nordic tuning » Saab 9-3

* Konin keltaiset iskunvaimentimet
* Sopivat hyvin yhteen Nordic / Eibach madallusjousien kanssa[/b]

Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Koni jouset vai Eibach jouset

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

upi kirjoitti:
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.

Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Mikäs tuossa yhdistelmässä on ollut vikana? Ihan utelen kun itelläni ollut jo yli puoli vuotta ja hyvin toimii :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

upi kirjoitti:


Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.

Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!

Mikäs tuossa yhdistelmässä on ollut vikana? Ihan utelen kun itelläni ollut jo yli puoli vuotta ja hyvin toimii



Seuraavia huomioita Eibach / Reflex:

1. kun ajaa tiukkenevaan karteeseen esim. moottoritielle tai pois, niin jäykkäjousi / Reflex päästää auton keulan ulkokaarteen puolen painumaan ja auton kallistumaan ikävästi, sillä iskari kuvitteelee, että on hitaasta joustoliikkeestä kyse, eikä jäykisty riittävästi.

2. auto ikäänkuin leijuu tienpäällä, johtuen jäykistä kantavista jousista, jolloin iskarit toimii vain "mukavuusalueella", eli etupää käyttäytyy, kuin
ilman iskareita "leijuu". (vastaa alkuperäistä etupään käytöstä originaaleilla jousilla/iskareilla)

3. autolla ajaa peräkkäisiin heittoihin 1 heittossa, kuin lähtis leijumaan ja
seuraavassa heitossa tuntuu, että olisi rautatanko jousien ja iskareiden tilalla, eli jousi ja iskari eivät toimi samalla taajuudella.

Nämä johtuu mielestäni seuraavasta seikasta: Reflex on sovitettu toimimaan alkuperäisillä Saabin hetekanjousiin verrattavilla jousilla, eikä
ne voi toimia kunnolla madalletun alustan jäykemillä jousilla, sillä jousien
jousivakiot poikkeavat liikaa toisistaan ( eli kantavampi jousi vastustaa nopeita joustoliikkeitä toimii iskari, vain mukavuusalueella).

Muutoin Monroen SensaTrac iskareista hyviä kokemusia edellisissä Saabeissa, OG900 ja NG900 ja vertaan alustan käyttäytymistä em. ja
Eibachin iskareihin samassa 9-3 autossa.

Lopuksi toivoisin niitä kommentteja Eibach-jouset / Koni Sport-iskarit
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mikäs on jäykin alusta mikä on saatavilla meirän saappeihin? vaikka tähän ng900 malliin?
Saab 900 2.0t Cab -97
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Olen ajanut Koni sport KITillä ja Konin jousilla nyt 1kk ajan. Todella hyvä setti, pelkäsin aluksi täälläkin kirjoiteltujen juttujen valossa että on liian kova, mutta kun jättää orkkis säädölle on se loistava. Hiukan Aeroa tiukempi. Ainoa mikä harmittaa on 35mm lasku. Itselle olisi 25-30mm ollut riittävästi, mutta käytännössä ei ole mitään väliä.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Konin kitin saa todella kovaksi säätämällä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin