alustasarja
alustasarja
Mitä alustasarjaa suosittelette 9-3 vm:00 ja mistä saa. Myös kokemuksia!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Konin sportkit on aika suosittu ja hyväksi todettu alustasarja.
Itselläni Konin säädettävät iskarit ja H&R-jouset eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Sama setti oli edellisessäkin Saabissa ja todella tyytyväinen olen ollut.
Plussaa Koneissa on että ne ovat tosiaan säädettävät !
Haku-toiminnolla löytyy kans paljon juttua, kannattaa kokeilla !
Itselläni Konin säädettävät iskarit ja H&R-jouset eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Sama setti oli edellisessäkin Saabissa ja todella tyytyväinen olen ollut.
Plussaa Koneissa on että ne ovat tosiaan säädettävät !
Haku-toiminnolla löytyy kans paljon juttua, kannattaa kokeilla !
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Väittämättä vastaan mieti tarkkaan auton käyttötarkoitus . Jonkun mielestä kivireki on toisen mielestä lulla jne. Pummi vaikka joltain koeajo niin tiedät mitä saat/haet. Mä kokeilin ja sain mitä halusin .se93tbo kirjoitti:Lyhyesti KONI SPORT KIT et pety
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Aivan, nää voi säätää löysälle. Jopa mun kohta 60:nen isukki tykästyi.Psychocowboy kirjoitti:Väittämättä vastaan mieti tarkkaan auton käyttötarkoitus . Jonkun mielestä kivireki on toisen mielestä lulla jne. Pummi vaikka joltain koeajo niin tiedät mitä saat/haet. Mä kokeilin ja sain mitä halusin .se93tbo kirjoitti:Lyhyesti KONI SPORT KIT et pety
9-3.1972
Koni jouset vai Eibach jouset
Seuraavanlainen ongelma: Eibachin alustasarjan takaiskareista tuli polkupyöränpumput ja uusia ei saa ja lisäksi takuu ummessa.
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.
Vaihtoehto 2: Koni Sport Kit, sillä irtoiskareiden ja sarjan ero olematon tai jopa iskarit kalliimmat riippuen paikasta.
Vaihtoehto 3: Koni Sport Kitin iskarit ja Ebachin jouset, jotka on jo muutoskatsastettu ja Konin jouset myyntiin.
Trollin sivulta seuraava lainaus ( miksi näin suositellaan):
Nordic tuning iskunvaimentimet
Nordic tuning » Saab 9-3
* Konin keltaiset iskunvaimentimet
* Sopivat hyvin yhteen Nordic / Eibach madallusjousien kanssa[/b]
Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.
Vaihtoehto 2: Koni Sport Kit, sillä irtoiskareiden ja sarjan ero olematon tai jopa iskarit kalliimmat riippuen paikasta.
Vaihtoehto 3: Koni Sport Kitin iskarit ja Ebachin jouset, jotka on jo muutoskatsastettu ja Konin jouset myyntiin.
Trollin sivulta seuraava lainaus ( miksi näin suositellaan):
Nordic tuning iskunvaimentimet
Nordic tuning » Saab 9-3
* Konin keltaiset iskunvaimentimet
* Sopivat hyvin yhteen Nordic / Eibach madallusjousien kanssa[/b]
Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Koni jouset vai Eibach jouset
Mikäs tuossa yhdistelmässä on ollut vikana? Ihan utelen kun itelläni ollut jo yli puoli vuotta ja hyvin toimiiupi kirjoitti:
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.
Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
upi kirjoitti:
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.
Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Mikäs tuossa yhdistelmässä on ollut vikana? Ihan utelen kun itelläni ollut jo yli puoli vuotta ja hyvin toimii
Seuraavia huomioita Eibach / Reflex:
1. kun ajaa tiukkenevaan karteeseen esim. moottoritielle tai pois, niin jäykkäjousi / Reflex päästää auton keulan ulkokaarteen puolen painumaan ja auton kallistumaan ikävästi, sillä iskari kuvitteelee, että on hitaasta joustoliikkeestä kyse, eikä jäykisty riittävästi.
2. auto ikäänkuin leijuu tienpäällä, johtuen jäykistä kantavista jousista, jolloin iskarit toimii vain "mukavuusalueella", eli etupää käyttäytyy, kuin
ilman iskareita "leijuu". (vastaa alkuperäistä etupään käytöstä originaaleilla jousilla/iskareilla)
3. autolla ajaa peräkkäisiin heittoihin 1 heittossa, kuin lähtis leijumaan ja
seuraavassa heitossa tuntuu, että olisi rautatanko jousien ja iskareiden tilalla, eli jousi ja iskari eivät toimi samalla taajuudella.
Nämä johtuu mielestäni seuraavasta seikasta: Reflex on sovitettu toimimaan alkuperäisillä Saabin hetekanjousiin verrattavilla jousilla, eikä
ne voi toimia kunnolla madalletun alustan jäykemillä jousilla, sillä jousien
jousivakiot poikkeavat liikaa toisistaan ( eli kantavampi jousi vastustaa nopeita joustoliikkeitä toimii iskari, vain mukavuusalueella).
Muutoin Monroen SensaTrac iskareista hyviä kokemusia edellisissä Saabeissa, OG900 ja NG900 ja vertaan alustan käyttäytymistä em. ja
Eibachin iskareihin samassa 9-3 autossa.
Lopuksi toivoisin niitä kommentteja Eibach-jouset / Koni Sport-iskarit
Kokeiltu Eibachin jousiin Monroen Refleksejä ja lopputulos täysin fiasko ei
toimi.
Hyviä kokemusperäisiä vinkkejä ei mutu juttuja!
Mikäs tuossa yhdistelmässä on ollut vikana? Ihan utelen kun itelläni ollut jo yli puoli vuotta ja hyvin toimii
Seuraavia huomioita Eibach / Reflex:
1. kun ajaa tiukkenevaan karteeseen esim. moottoritielle tai pois, niin jäykkäjousi / Reflex päästää auton keulan ulkokaarteen puolen painumaan ja auton kallistumaan ikävästi, sillä iskari kuvitteelee, että on hitaasta joustoliikkeestä kyse, eikä jäykisty riittävästi.
2. auto ikäänkuin leijuu tienpäällä, johtuen jäykistä kantavista jousista, jolloin iskarit toimii vain "mukavuusalueella", eli etupää käyttäytyy, kuin
ilman iskareita "leijuu". (vastaa alkuperäistä etupään käytöstä originaaleilla jousilla/iskareilla)
3. autolla ajaa peräkkäisiin heittoihin 1 heittossa, kuin lähtis leijumaan ja
seuraavassa heitossa tuntuu, että olisi rautatanko jousien ja iskareiden tilalla, eli jousi ja iskari eivät toimi samalla taajuudella.
Nämä johtuu mielestäni seuraavasta seikasta: Reflex on sovitettu toimimaan alkuperäisillä Saabin hetekanjousiin verrattavilla jousilla, eikä
ne voi toimia kunnolla madalletun alustan jäykemillä jousilla, sillä jousien
jousivakiot poikkeavat liikaa toisistaan ( eli kantavampi jousi vastustaa nopeita joustoliikkeitä toimii iskari, vain mukavuusalueella).
Muutoin Monroen SensaTrac iskareista hyviä kokemusia edellisissä Saabeissa, OG900 ja NG900 ja vertaan alustan käyttäytymistä em. ja
Eibachin iskareihin samassa 9-3 autossa.
Lopuksi toivoisin niitä kommentteja Eibach-jouset / Koni Sport-iskarit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Olen ajanut Koni sport KITillä ja Konin jousilla nyt 1kk ajan. Todella hyvä setti, pelkäsin aluksi täälläkin kirjoiteltujen juttujen valossa että on liian kova, mutta kun jättää orkkis säädölle on se loistava. Hiukan Aeroa tiukempi. Ainoa mikä harmittaa on 35mm lasku. Itselle olisi 25-30mm ollut riittävästi, mutta käytännössä ei ole mitään väliä.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27