Cruise häikkää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Cruise häikkää

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tänään ajelin tuolla Lahden motarilla normaalisti cruise päällä. Siinä loskassa ja kauheessa vesi sumussa alko sitten cruise heittelee ihan omia nopeuksia. Normaalisti ohituskaistalla ja renkaat veti vähän tyhjää -> TCS sytty jolloin cruise pomppaa pois. Nooh ei hätää uudestaa cruise päälle mutta sepä ei ota nopeuksia vastaan. Nostin nopeuden sitten 130 jolloin taas toimi. Aloin taas pudottelee nopeutta vähennysnupilla ja 125 kohdalla taas lopetti cruise toiminnan. Samaa veivaamista seuraavat 15 min ja sen jälkee mikään nopeus ei kelvannut. Ei auttanut kun perinteisellä jalka kaasulla ajella kotiin ja liikennevaloissa kehällä sitten ihmettelin kun kierrokset on pitkään 3500 paikkeilla vaikka seison paikalla jalka pois pedaalilta.

Täytyy taas illalla käydä koklaa kuinka toi toimii. Mulla on nimittäin ennenkin ollut tollasia ongelmia vakionopeussäätimen kanssa. Onkohan tossa ohjelmallinen bugi vaiko mikä ihme, ettei vaan vettä ottais jostain sisään sillä joka kerta kun on näitä kummastuksia on ollut todella kostea sää.

(Ai niin auto on se 9-3 aero 2001)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Onpa ilkeä onkelma, ettei tuo sun aero oo riivattu :wink: :lol:
Asiaan. Minä olen nyt koko talven kamppailut oman saapin cruisen kanssa.
Vika on luonteeltaan sellanen että cruisen saa aktivoitua ainoastaan auton ollessa kylmä,
heti sisätilojen lämmettyä viiksen liukukatkaisimella ei saa cruisea pois päältä/päälle.
Muuten cruise toimii ongelmattomasti. Kaippa vika on sitten mulla tuossa liukukytkimessä?
Muuten potkis ootko taarkistanut ne polkimissa olevat kytkimet, elikkä kai tuolla cruisella on jotku tunnistimet jarru ja kytkinpolkimissa.
Sittenhän ei oo aivan harvinaista että ihte cruiserin boksi menee pa***ks.
Tiedä sitte minkä hintainen tuo controlli boksi on, mutta kesällä Kanadalainen sukulainen tuumaili että hänellä on juuri samannäköinen tuo cruiserin boksi chevy pakussa kuin saabissa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

:D riivattu voimalla on

MÄ tein empiirisen testin äskön ja nyt mulla on sellainen kuva että softa bugi. Pitää vielä pari kertaa tehdä eri lämpötiloissa toi testi. Tästä otetaan selvää.

Eli sama toiminto. Cruisella ajoa ja jos renkaat alkaa sutimaan ja TCS puuttuu peliin menee koko cruise toiminto ihan sekaisin. Viiksikytkin ei ota vastaan mitään komentoja muita kuin on/off. Tai ottaa mutta sitten vauhtia pitää olla se +130 ja talvikeleillä sohjossa ei oikeen suositeltavaa. Virhe kuittaantuu jos sammutan moottorin. Taas iloista pöristämistä ilman ongelmaa.

Toinen hauska juttu on kans jos tankin korkkia ei ole kiertänyt riittävän tiukalle, silloin ei cruise ota komentoja vastaan.

EDIT: Katotaan mitä maahantuoja vastaa tähän, laitoin sepustuksen aiheesta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

potkuhousu kirjoitti: Toinen hauska juttu on kans jos tankin korkkia ei ole kiertänyt riittävän tiukalle, silloin ei cruise ota komentoja vastaan.
Eli voisi olettaa et jos laitat vilkun vasempaan ja käännytki oikealle,hätävilkku ei toimi viikkoon 8O :wink: :lol:
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vanha »

Kappas, mulla cruise ei suostunut mennäpäivänä lähteen pois päältä ennenkun oli harkinnut kaupan pihassa kohtaloaan (Tattis/hima) tarpeeksi pitkään.... Luulin oikeastaan, että oli käyttäjän vika, mutta kostea oli keli ja vika muutenkin sopisi em. kuvioon. Yleisempääkin? :?

Täs 9-3 ssa on ollut yllättävän paljon kaikkee 'pikkujuttua', pitäisiköhän harkita mallin vaihtoo....? Mulla ei oo rukkaamisiin mahiksia, eikä näissä nykyautoissa pahemmin taitojakaan saati vehkeitä.

Tarviin auton joka käy ja kukkuu olosuhteista riippumatta.
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Mulla oli vähän samaa vikaa tässä muutama viikko sitten. Ajelin Tampereelta Helsinkiin ja vettä tuli. Eteensä ei nähnyt ja oli pakko käydä ostamassa matkalla uudet pyyhkimen sulat. Siitä kun huoltamon pihasta lähti motarille, niin cruise oli hävinnyt. Manasin, että pitääkö sitä vaihtaa vanhat korput takaisin tuulilasille, että cruisen saa takasin, että onko joko tai. :? No, oishan se kyllä toiminut, kun koneen sammutettua nollas ja kaikki toimii taas.

Muistan myös erään toisen erikoisen bugin toisessa Saabissa. 9-5:ssa jäi kerran pitkät valot päälle, eikä millään lähteneet pois. Pakko oli pysähtyä, virrat seis ja antaa olla hetki, kunnes nollasi. Kyllä näki mihin ajoi, ja muut että tullaan. :lol:
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin