Virtalukko jumi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Virtalukko jumi

Viesti Kirjoittaja patse »

Kävipäs outo tapaus tänään, virtalukko oli totaalisen jumissa kun koitti aamusella sabaa käynnistellä :evil: Aikansa sai avainta renkuttaa ennen kuin jumi avautui ja sai koneen käyntiin. Ketäs tietäs mikä pisti virtalukon noin jumiin? Suosiolla korjaamolle :?: :roll:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

sama vika oli myös mulla aiemmin. lue sieltä vaikka kommentteja (olikohan peräti 2 kpl :P )

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3382
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

veikkaisin, että sulla on ng900, alkupään laitos. Saattapi jlöku kaunis päivä käydä niin, että et jaksa hinkuttaa ja hermo menee :)

Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle. Tilauttavat sulle 100e:llä uuden lukon. Ja jos töitä alkavat tekemään on se 300e ennen kun saat auton ulos.

Hanki muutama torxi ja lenkkiavain. Ota keskikonsoli osiin (Haynesin korjauskirja/WIS) ja herkistele lukkoa ja pohjaa sekä hanki uusi virta-avain jos se on kulunut.

Virta-avainmötikän alapuolella on lukon pohjassa metallinen talttamainen uloke joka pyörittää hahloa, joka on tehty muovista. Tuo yhdistelmä saattaa olla pikkasen epäsynkassa ja aiheuttaa avaimen jumimisen, näin oli itselläni. Pakkilukkohärveli vaatii pientä tarkkuutta takaisin laittaessa, joten pura se niin, että näyttisit siltä, että tietäisit mitä olet tekemässä.

Jos ei keskikonsoli lähde irtoamaan voin pistää vähän ohjetta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jaa katos, niihnän tuota olin jo kommentoinut aikasemmin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

peinu kirjoitti:Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle.
Ähä :!: Kerkesin jo Konalaan pirauttamaan :)
Halosen Matti huollossa jaksoi ystävällisesti kuunnella valitustani ja vastaukseksi tuli kahden vuorokauden sään (eilen +2ºC tänään -12ºC) perusteella jäätynyt virtalukko :o
On kuulemma muutamia samanlaisia tapauksia tullut vastaan, joista on selvitty pelkästään "pipiin" puhaltelemalla :) :)
Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi :!:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

patse kirjoitti: Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi :!:
Mun mielestä ilmastointi ei missään tapauksessa toimi kylmällä ilmalla :roll: Sulla on varmaa lattialle jäänyt vettä tms jos ikkunat huurtuu pakkasella...
Omassa kyllä pysyy ikkunat puhtaina 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Rommitommi kirjoitti:
patse kirjoitti: Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi :!:
Mun mielestä ilmastointi ei missään tapauksessa toimi kylmällä ilmalla :roll:
Eikö edes +2 asteen keleissä :?: ja poista sisään tulevasta ilmasta kosteutta. No se siitä pitkästä "luulo" ilosta.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

patse kirjoitti:
peinu kirjoitti:Älä vaan soita ainakaan Laakkoselle.
Ähä :!: Kerkesin jo Konalaan pirauttamaan :)
Halosen Matti huollossa jaksoi ystävällisesti kuunnella valitustani ja vastaukseksi tuli kahden vuorokauden sään (eilen +2ºC tänään -12ºC) perusteella jäätynyt virtalukko :o
On kuulemma muutamia samanlaisia tapauksia tullut vastaan, joista on selvitty pelkästään "pipiin" puhaltelemalla :) :)
Saba oli kyllä kieltämättä huurussa sisältä, josta herää epäilys seuraavasta viasta. Ilmastointi ei toimi :!:
Mulle on käynyt kerran samalla tavalla - virtalukko jäätyi. Lohkolämppärin sisälämppäri 4 tunniksi päälle ja johan virtalukkokin alkoi taas toimia!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Noissa virtalukko-jutuissa kannattaa olla tarkkana, velipojan ng900:ssa jäi joskus avain start-asentoon. Hyvin päästiin n. 15km ajettua, ihmeteltiin vain, että menikös puhaltimesta sulake :oops: Sitten Pirkkalan ruttu-tukun kohdalla kuului pieni paukaus konehuoneen puolelta, mittaristo oli muutaman sekunnin kuin joulukuusi. Pysäytettiin tien viereen ja alettiin ihmettelemään vikaa. Aika nopeasti selvisi että starttimoottori meni pask*ksi ja hinausautolla Metro-autoon. Hieman kyllä nolottaa itseni ja veljeni puolesta kun ei heti huomattu tota avaimen jäämistä startti-asentoon :oops: :oops: Yllättävän kauan se startti kuitenkin pyöri koneen mukana, ennekuin päästi toiminta-savut pihalle...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla takerteli GM900:n (M1995) virtalukko ja Laakkosella suosittelivat virtalukon vaihtoa välittömästi ennen kuin se jämähtää lopullisesti ja sitten on purkaminen huomattavasti hankalampaa... En ole varma onko tuo 9-3 virtalukko sama kuin GM900, mutta tonnarissa on sama lukko kuin GM900:ssa ja molemmissa on samaa taipumusta... GM900:n virtalukko maksoi 500 FIM ja homma hoitui vajaassa tunnissa, että ei tuo nyt ihan mahdoton remontti pitäisi olla... Aluksi tietysti kannattaa varmistua että lukko ei ole jäässä ja voidella lukko esim. aseöljyllä.
Vastaa Viestiin