Kävin huollattamassa aeroni johon vahdettiin huoltoohjelman mukaisesti uudet sytytystulpat .Huoltoopus määrittelee
suositustyypeiksi NGK PRF7H-10 syttystulpat jotka kustansivat merkkiliikkeessä huikeat 108 €/ 4 KPL. .Mutta miten on
Onko pakko todella käyttää näin kalliita tulppia kun ainakin tarvikeliikkeistä löytyy muiltakin valmistajilta 205R-moottoriin tyypitettyjä tulppia joita saisi koko sarja tällä yhden tulpan hinnalla...rahastustako
No huh huh! Kunnon rahastusta sanon minä. Toimii ihan varmana tarviketulpillakin samallalailla.
Ite hain omaan tonnariin tarviketorilta NGK BCR8ES tulpat hintaan 13.20€ 4 kpl. Ja normi seiskan tulpatkin saa samaan hintaan. Ja käy ja kukkuu ihan niiku pitääkin.
... ja itse kun olen aina pitänyt 2,1 OG-satkun tulppaa (BCP5EVX) mukamas huippukalliina (10eur/kpl)... Tnt:n tulppiin verrattuna nuohan ovat kuitenkin lähes "puoli-ilmaiset"!
TOPPAHOUSU kirjoitti:Varaosaliikkeessä ottivat platina tulpista 85€ Hieman halvemmat, kuin merkkiliikkeessä...
Joskus tarjosivat minullekkin tuollaisia, ei kuulemma ollut tavan NGK:n 7ES:siä eivätkä suostuneet edes hankkimaan.
Tuumasin vaan että onneksi ei ole 12-sylinterinen Ferrari, ja marssin ulos ostamatta mitään
Rajua rahastusta kun yritetään myydä väkisin 100€:n tulpat kun 15€:llä saa valmistajan suosittelemat.
Kaiken kukkuraksi kyseessä oli vielä 17 vuotta vanha tonnari.
Ei ole häpyä ei.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
[quote="tnt"]Kävin huollattamassa aeroni johon vahdettiin huoltoohjelman mukaisesti uudet sytytystulpat .Huoltoopus määrittelee
suositustyypeiksi NGK PRF7H-10 syttystulpat jotka kustansivat merkkiliikkeessä huikeat 108 €/ 4 KPL. .Mutta miten on
itse käytin omaani tänään 50 000km:n huollossa ja mulla on tuo saabin oma lastu jonka myötä tulpat ovat prf6h - tyyppiä muistaakseni. tämä kynttiläsarja oli paljon halvempi, vain 106 €/ 4 kpl..eli kun en omista aeroa voin siis käyttää tästä säästyneet 2 € esim keskimmäisen veroluokan ohramaltaaseen
(järkyttävä oli kyllä koko huoltolaskukin : n 400€ eikä mukana mitään "korjattavaa"..)
pertti666 kirjoitti:(järkyttävä oli kyllä koko huoltolaskukin : n 400€ eikä mukana mitään "korjattavaa"..)
Tämä on niin totta. Itse kun merkkiliikkeessä autoa käyttänyt, on huoltolasku ollut joka kerta 350 € - 500 € ! Ja kertaakaan ei ole mitään vielä tarvinut korjata. Pelon sekaisin tuntein odottelen sitä päivää kun autolle tulee ikää ja oikeat korjautoimenpiteitä tulisi tehdä. Eikä pelkkiä saranoiden rasvauksia. Minkäsuuruisia ovat laskut sitten. Elämä on...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Nappe kirjoitti:Niinno, kyselin merkkihuollosta 110tkm huoltoa omaan 9-3TA:n, ja hinnaksi ilmoittivat 730€ klubialennuksella. Ei tarvinnut heille viedä...
Samalla rahalla olis varmaan saannut huippuhyvän OG900 käyttöauton
Meikä sai saman huollon halvemmalla(n 380€) kun sanoin vaihtaneeni käyttöhihnan/rullan ite (ja vilautin kuittia) ja vein mukana raitisilma suotimen. En toki tiedä toimiiko kaikkialla mutta kannatanee kokeilla(jollet ole jo kokeillut, kuten epäilen). Mulla tosin on manuaali joten ei laatikkoöljy kuluja.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös tuo platina tulppa ole ihan normaali tulppa mutta tuolla platinalla saa vaan vain kestoikää (km) eli sen pitkän vaihtovälin mukainen kesto?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kovalta hinnalta kuulostaa! Itse vaihdan aina alkuperäiset NGK BCPR7ES-11 tai jotain siihen suuntaan ja hintaa tulee 16 euroa / 4 tulppaa. Eli kovalta hinta kyllä kuulostaa!
juhokare kirjoitti:Kovalta hinnalta kuulostaa! Itse vaihdan aina alkuperäiset NGK BCPR7ES-11 tai jotain siihen suuntaan ja hintaa tulee 16 euroa / 4 tulppaa. Eli kovalta hinta kyllä kuulostaa!
Onko Aerossa ja steg 1 9-3t samat tulpat? Jos näin on niin kovapa on kyllä hinta (yllä mainitut 3,5/kpl motonetissä)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....