Orkkishäly kenkkuilee (NG900-96)
Orkkishäly kenkkuilee (NG900-96)
Elikkäpäs rupesi tuo auton alkuperäinen hälytin kenkkuilemaan siten, että ovet aukeaa kyllä kakella aivan normaalisti myös takakontti. Mutta kiinni pistettäessä ovet ei napsahda lukkoon. Häly kyllä aktivoituu päälle ja pois mutta ovet ei mene kiinni, eli pitää laittaa avaimella erikseen lukkoon ja sitten napista häly päälle. Haulla en oikein vastaavaa ropleemaa löytänyt aiemmista tarinoista.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Meinaako tämä sitä palikkaa, joka itsessään maksaa maltaita, mutta yleensä selviää pelkällä parin egen komponentin vaihtamisella 
Tuossa jo mietin että onkohan vaan joku piuha hiertynyt poikki, mutta kun se Lock-nappikin keskikonsolissa toimii täysin normaalisti, niin vian on pakko olla ovessa

Tuossa jo mietin että onkohan vaan joku piuha hiertynyt poikki, mutta kun se Lock-nappikin keskikonsolissa toimii täysin normaalisti, niin vian on pakko olla ovessa
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Tuossa eilen auoin ovipaffeja ihmetelläkseni oven sielunelämää. Ei todellakaan käy kateeksi niitä, jotka noita ovia tehtailla kasaavat
.
Ilmeisesti kyse on siitä Reed-releestä, joka on muutamissa vastaavissa keskusteluissa nostettu esille. Tavallaanhan oireet sopisivat siihen että Reed-putki olisi kaput, eli häly luulee että ovet ovat JO lukossa ja siitä syystä se ei yritä lukita niitä, mutta avaa kyllä ja aktivoi hälyttimen (tämä on siis sähkö- ja hälytintekniikasta ymmärtämättömän kahvipöytäkäsitys
)

Jossain mainittiin että palikka olisi sininen, mutta kahdesta löytämästäni osasta toinen oli keskuslukon mikrokytkin ja toinen on tuo musta mötikkä GM-tekstein. Eteneekö homma siten, että puljaan tuon mustan palikan ulos ja sinne uusi reed-putki. Nopean googletuksen perusteella noita putkia näyttäis saavan ihan parilla egellä, mutta onko niissä sitten jotain ratkaisevaa eroa muuta kuin nuo ampeerimäärät. Tuohon elektroniikan näpertelyyn saan todennäköisesti käytännön apua kokeneelta alan ammattilaiselta, kunhan on vaan lyödä oikeat osat tiskiin
...vai oonko mää nyt taas ihan pihalla

Ilmeisesti kyse on siitä Reed-releestä, joka on muutamissa vastaavissa keskusteluissa nostettu esille. Tavallaanhan oireet sopisivat siihen että Reed-putki olisi kaput, eli häly luulee että ovet ovat JO lukossa ja siitä syystä se ei yritä lukita niitä, mutta avaa kyllä ja aktivoi hälyttimen (tämä on siis sähkö- ja hälytintekniikasta ymmärtämättömän kahvipöytäkäsitys


Jossain mainittiin että palikka olisi sininen, mutta kahdesta löytämästäni osasta toinen oli keskuslukon mikrokytkin ja toinen on tuo musta mötikkä GM-tekstein. Eteneekö homma siten, että puljaan tuon mustan palikan ulos ja sinne uusi reed-putki. Nopean googletuksen perusteella noita putkia näyttäis saavan ihan parilla egellä, mutta onko niissä sitten jotain ratkaisevaa eroa muuta kuin nuo ampeerimäärät. Tuohon elektroniikan näpertelyyn saan todennäköisesti käytännön apua kokeneelta alan ammattilaiselta, kunhan on vaan lyödä oikeat osat tiskiin

...vai oonko mää nyt taas ihan pihalla

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012