Saabilta kävin hakemassa litkut ja aattelin että näppäränä vaihdan itte nuo öljyt mutta tuli vähän mutkia matkaan. Löysin pohjasta vaan yhen tyhjennyspropun mutta se oli niin ahtaassa paikkassa ettei paljoa omat hylsyt sinne mahtuneet kun joku palkki oli siinä niin lähellä. Eli vaatiiko homma jotain erikoistyökalua että propun saa auki? Lisäksi en löytänyt täyttö aukkoa joten mahtaa olla jossain piilossa, missä?
Onkos kukaan käynny vaihdattamassa liikkeessä, paljonko ovat ottaneet työstä?
vaihteistoöljyn vaihto(työ)
vaihteistoöljyn vaihto(työ)
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Proppuja on 3. Yksi on vaihdelaatikon päällä (suunnilleen ohjaustehostimen nestesäiliön alla)
Tarkistus (vaihtoehtoinen täyttöproppu) löytyy vetoakselin takaa, jonne pääsee käsiksi irroittamalla kuskinpuolen etupyörän.
Proput ovat 8mm kuusiokolo proppuja ja alapropun olen avannut 10mm lenkillä ja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3373873833
kyseisestä sarjasta löytyvällä kuusiokolo kärjellä (jossa siis 10mm kanta ja 8mm "kärki".
vaihtoehtoisesti voisi lähteä tavallisella 8mm kuusiokoloavaimella. Tarvittaessa lyhentää kärkeä, että mahtuu pujottamaan reikään.
Vasaraa saattaa tarvita antaakseen lisävoimaa työkalulle.
Myös sivu ja yläproppu lähtee kyseisellä sarjalla auki, kunhan laittaa vaan pitkää jatkovartta (eritoten sivuproppu) renkaan takaa.
Hyvässä lykyssä myös http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3373873833
työkalu saattaisi mahtua tuohon vaihdelaatikon ja apurungon väliin.
Suosittelen että tarkistat, että saat sivu tai täyttöpropun auki, ennenkuin tyhjennät öljyt alapropusta.
Öjyksi tulossa ilmeisesti 0063:sta.. Jos vanhat eivät ole tuota punaista, niin silloin on syytä huuhdella aski litralla tuota punaista ja sitten noin 1.8l lopullinen täyttö.
Lykkyä tykö
Hook
Tarkistus (vaihtoehtoinen täyttöproppu) löytyy vetoakselin takaa, jonne pääsee käsiksi irroittamalla kuskinpuolen etupyörän.
Proput ovat 8mm kuusiokolo proppuja ja alapropun olen avannut 10mm lenkillä ja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3373873833
kyseisestä sarjasta löytyvällä kuusiokolo kärjellä (jossa siis 10mm kanta ja 8mm "kärki".
vaihtoehtoisesti voisi lähteä tavallisella 8mm kuusiokoloavaimella. Tarvittaessa lyhentää kärkeä, että mahtuu pujottamaan reikään.
Vasaraa saattaa tarvita antaakseen lisävoimaa työkalulle.

Myös sivu ja yläproppu lähtee kyseisellä sarjalla auki, kunhan laittaa vaan pitkää jatkovartta (eritoten sivuproppu) renkaan takaa.
Hyvässä lykyssä myös http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3373873833
työkalu saattaisi mahtua tuohon vaihdelaatikon ja apurungon väliin.
Suosittelen että tarkistat, että saat sivu tai täyttöpropun auki, ennenkuin tyhjennät öljyt alapropusta.
Öjyksi tulossa ilmeisesti 0063:sta.. Jos vanhat eivät ole tuota punaista, niin silloin on syytä huuhdella aski litralla tuota punaista ja sitten noin 1.8l lopullinen täyttö.
Lykkyä tykö

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.