9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Eikä meinaa löytyä tohon Sanden TRS105R :ään uutta magneettikytkimen kelaa varaosana alan liikkeistä sitten mistään. Ympäri maailman on kyselty ja eioota ollut näissä. Perkele...just nyt kun sitä kylmäkonetta oikeesti tarttis. Ilmeisesti kaikki vaihdattavat nöyrin mielin suosiolla koko kultakimpaleen jos ei keran kysyntää varaosille vaikkakin yhdellä jos toisella on ko kompuran kanssa murheita. Helppohan tuo laakeri ja kela on loppujenlopuksi vaihtaa kun vain varaosia olisi helpommin saatavilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Helppo olisi joo, mutta kuten huomasit ei kelaa saa varaosanaNG900T kirjoitti:Helppohan tuo laakeri ja kela on loppujenlopuksi vaihtaa kun vain varaosia olisi helpommin saatavilla.
Jos jostain löydät laita toki tietoa paikasta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
NG900T kirjoitti:Eikä meinaa löytyä tohon Sanden TRS105R :ään uutta magneettikytkimen kelaa varaosana alan liikkeistä sitten mistään. Ympäri maailman on kyselty ja eioota ollut näissä. Perkele...just nyt kun sitä kylmäkonetta oikeesti tarttis. Ilmeisesti kaikki vaihdattavat nöyrin mielin suosiolla koko kultakimpaleen jos ei keran kysyntää varaosille vaikkakin yhdellä jos toisella on ko kompuran kanssa murheita. Helppohan tuo laakeri ja kela on loppujenlopuksi vaihtaa kun vain varaosia olisi helpommin saatavilla.
http://www.finnklima.fi
Tuolta löytyi kela, viikon toimitusajalla. Hinta oli 80€.
Vanha oli vähän työläs irrottaa ilman ulosvetäjää, mutta lähti ja kasaus onnistui helposti.
Taas toimii ja kylmää tulee..
.
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Juuri tuolta kyselinkin sattumalta aivan ensimmäisenä, mutta olivat loppu eikä kuulemma saa, ainakaan lähitulevaisuudessassp kirjoitti:NG900T kirjoitti:Eikä meinaa löytyä tohon Sanden TRS105R :ään uutta magneettikytkimen kelaa varaosana alan liikkeistä sitten mistään. Ympäri maailman on kyselty ja eioota ollut näissä. Perkele...just nyt kun sitä kylmäkonetta oikeesti tarttis. Ilmeisesti kaikki vaihdattavat nöyrin mielin suosiolla koko kultakimpaleen jos ei keran kysyntää varaosille vaikkakin yhdellä jos toisella on ko kompuran kanssa murheita. Helppohan tuo laakeri ja kela on loppujenlopuksi vaihtaa kun vain varaosia olisi helpommin saatavilla.
http://www.finnklima.fi
Tuolta löytyi kela, viikon toimitusajalla. Hinta oli 80€.
Vanha oli vähän työläs irrottaa ilman ulosvetäjää, mutta lähti ja kasaus onnistui helposti.
Taas toimii ja kylmää tulee..
.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Pitäisikö magneettikytkimen pinnoilla olla jonkinlainen kitkapinta? Oma kytkin on purettu eikä siellä mitään ollu enää jäljellä.. Ei kai metalli metallia vasten pidä? Pitäisi vaan jotain keksiä kun uuden magneettikytkimen toimitusaika on 12vko.
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Onko kenelläkään tiedossa, vaihtaako joku korjaamo noita laakereita? Sen verran huonot mahdollisuudet itellä alkaa tehdä.
Ilmastointi puhaltaa kylmää, mutta kompura pitää helkutanmoista rohinaa. toivottavasti magneettikytkin vielä ehjä. Ei kuitenkaan viitsisi lähteä koko kompuraa vaihtamaan
Edit: Torek-Autosta kyselin, vaihtaisivat koko kompuran... ei nappaa.
Ilmastointi puhaltaa kylmää, mutta kompura pitää helkutanmoista rohinaa. toivottavasti magneettikytkin vielä ehjä. Ei kuitenkaan viitsisi lähteä koko kompuraa vaihtamaan
Edit: Torek-Autosta kyselin, vaihtaisivat koko kompuran... ei nappaa.
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Omassa Sabassani ei ainakaan ollut mitään kitkapintaa tuossa magneettikytkimessä. Putsasin pinnat ja hiekkapaperilla vähän hieraisin. Prikka pois ja toimii niinkuin pitää. Aikaisemmin pätki kuumalla säällä. Tosin laakeri menee vielä vaihtoon kun selvisi, että sehän siellä kilisee.ams kirjoitti:Pitäisikö magneettikytkimen pinnoilla olla jonkinlainen kitkapinta? Oma kytkin on purettu eikä siellä mitään ollu enää jäljellä.. Ei kai metalli metallia vasten pidä? Pitäisi vaan jotain keksiä kun uuden magneettikytkimen toimitusaika on 12vko.
Citreon Xsara 110 Hdi -01
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Joo, ei siellä mitään kitkapintaa ole.. Tuli sorvautettua magneettikytkin ja nyt toimii kuin uutena.. Halvalla pääsin, marmoritiskillä ois mag.kytkinpaketti maksanu +600Eur.
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Puhut ehkä samasta viasta mikä mulla on. Mulle tehtiin kylmäaineen lisäys tänään ja sama hima, ei kylmene. Mulla on edullinen korjausmies, kunhan saatais reaaliaikaista tietoa toisistamme. Sinä siellä, minä täällä. No joo minä oon Hämeenlinnassa. Mutta nyt on ratkaistava tää kymysys. Tulee ehkä meille molemmille halvemmaks, jos ei ruveta uusimaan päätä pahkaa.
YSI-3 on Saabini rekkari
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
yritän parhaillaan löytää sitä mun vikaa, joka viittaa suuresti käsiteltävään vikaan tai vikoihin. Mulla vaan korjaaja(yksityinen) teki mulle tavallaan lisäongelmaa ylitäyttämällä kylmäaineet. Soitin länsiautoon ja ne oireiden perusteella päättelivät ylitäytön mahdollisuutta.
Nyt on pakko ajaa ilman ilmastointia, koska pelkään että jotain rikkuu lisää,kun paikat kuumenee ja komura on kovilla.
Aika outoo että ei voi käyttää edes tuuletinta oflain tilassa.
Asiaa tutkitaan ja minulle tyypilliseen tapaan se tulee loppumetreissä kalliiksi.
Voin pistää vaikka keräilyauton myyntiin jos saan riittävästi hilloo.
Nyt on pakko ajaa ilman ilmastointia, koska pelkään että jotain rikkuu lisää,kun paikat kuumenee ja komura on kovilla.
Aika outoo että ei voi käyttää edes tuuletinta oflain tilassa.
Asiaa tutkitaan ja minulle tyypilliseen tapaan se tulee loppumetreissä kalliiksi.
Voin pistää vaikka keräilyauton myyntiin jos saan riittävästi hilloo.
YSI-3 on Saabini rekkari
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
miten tämän ylitäytön voi tarkistaa...epäilen myös hieman samaa vikaa..
9-3Aero-01
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Tänään kokeilen vaihtaa tuota laakeria kompuran hihnapyörään huonolla menestyksellä. Pyörä lähti helposti irti kunhan ensin tajusi ottaa tuo lukkorenkaan pois. Laakerissa ei välystä, mutta pientä ääntä pitää kun käsin pyörittää. Siihen pyörään tosiaan on lyöty 12kpl lukitteita eli lyöty reuna lyttyy niin, että laakeri ei pääse pois pyörästä. Niitä ajoin vingulla ja sen jälkeen varovasti vasaralla paukutin, mutta ei liikahtanutkaan. Pelkäsin, että jos vasaraa rupean suurentamaan niin hajoaa pyörä.
Jäi nyt auto seisomaan ja lyhyempää urahihnaa ehtimään sekä kysymään nyrkkipajoilta rupeavatko prässissä vaihtamaan laakeria.
Jäi nyt auto seisomaan ja lyhyempää urahihnaa ehtimään sekä kysymään nyrkkipajoilta rupeavatko prässissä vaihtamaan laakeria.
Citreon Xsara 110 Hdi -01
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Et sinä sitä lyhyempää hihnaa tarvitse. Hihnapyörän ja uuden laakerin kanssa vaan korjaamoita/metallipajoja kiertämään. Prässejä löytyy lähes joka pajalta. Sillä painamalla vanha laakeri irtoaa nätisti ja samalla vehkeellä painetaan uusi tilalle. Sovitus on tiukka, vaatii sen prässin.
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Itsellä prässin asian ajoi ihan tavallinen viilapenkki-puristin. Siihen vain sopivan kokoinen holkki ja tukiholkki ja varovasti painetta laakerille. Hyvin se loppujen lopuksi irti lähti, vaikka pahaääniseltä kuullostikin hetken kun ne pidätin-tyssät siitä paukahti auki. Jos et siis korjaamokierrokselle tahdo välttämättä lähteä.
----------------
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
Re: 9-3 Ilmastoiti kompuran magneettikytkimen korjaus?? ONNISTUI
Laakerin vaihdon suoritti Hyvinkään kansityö. Sorvasi vastakappaleen, että sai prässissä painettua laakerin pois. Sanoi, että laakeri oli melko tiukassa kun oli ruostunut kiinni. Laakerissa oli tosiaan ruskea rantu ulkokehässä. Tunnin se siitä hommassa kyllä laskutti eli 58€. No saimpahan nyt laakerin vaihdettua ja ei enää kompura kilise. Jos jollakin saabistilla on tarvetta vaihtaa laakeria täällä päin niin voi kyseisestä paikasta kysellä. Tosin mainitkaa, että heillä on jo sopiva vastakappale laakerin vaihtoon, joten tuntia ei enää voi muilta pyytä tuosta hommasta.
Citreon Xsara 110 Hdi -01
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79