Viggen kytkin?
Viggen kytkin?
Koitin haulla hakea tästä juttua mutta selvää vastausta en saanut.
Onko Viggenin kytkimessä isompi levy kuin tavallisissa turboissa vai saavutetaanko parempi pito vain tuhdimmalla asetelmalla?
Onko Viggenin kytkimessä isompi levy kuin tavallisissa turboissa vai saavutetaanko parempi pito vain tuhdimmalla asetelmalla?
Viggenin levyssäkin on eri merkinnät vakioon nähden, joten pientä eroa on liene momentintasaus jousissa ja ehkä materiaaleissa. (paksumpaa peltiä? Eri seos levyssä?) Muuten ovat fyysisesti vaihtokelpoisia keskenään.
Hook
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Minulla ajoi ihan riittävästi kevennyksen asian tp-akselien ketjun poisto.
Alkoi Ottamaan hieman herkemmin jenkaa kun 2 kpl moottoriin nähden tuplavauhdilla pyöriviä akseleita ei ole mukana pyörimässä ja työtahtien väännöstä tuli sen verran terävempi, että vakiokytkin alkoi hieman luistamaan 2v sitten 3000-3500 alueella.
En muutenkaan nää mitenkään tarpeellisena tuota kevennystä, kun turbo koneita yleensä ajellaan enemmän väännöllä, kuin huudatettaisi, kuten jokkis autoja...
Hook
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Alkoi Ottamaan hieman herkemmin jenkaa kun 2 kpl moottoriin nähden tuplavauhdilla pyöriviä akseleita ei ole mukana pyörimässä ja työtahtien väännöstä tuli sen verran terävempi, että vakiokytkin alkoi hieman luistamaan 2v sitten 3000-3500 alueella.
En muutenkaan nää mitenkään tarpeellisena tuota kevennystä, kun turbo koneita yleensä ajellaan enemmän väännöllä, kuin huudatettaisi, kuten jokkis autoja...
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tämä TP-ketjun poisto onkin toinen asia jota olen tässä pohdiskellut. Ainakaan näin kesällä ei oireita ole ollut, mutta kilsoja tuli juuri 200tkm täyteen, voi olla että ensi talvena voi olla jo ongelmia.Hook kirjoitti:Minulla ajoi ihan riittävästi kevennyksen asian tp-akselien ketjun poisto.![]()
Alkoi Ottamaan hieman herkemmin jenkaa kun 2 kpl moottoriin nähden tuplavauhdilla pyöriviä akseleita ei ole mukana pyörimässä ja työtahtien väännöstä tuli sen verran terävempi, että vakiokytkin alkoi hieman luistamaan 2v sitten 3000-3500 alueella.
En muutenkaan nää mitenkään tarpeellisena tuota kevennystä, kun turbo koneita yleensä ajellaan enemmän väännöllä, kuin huudatettaisi, kuten jokkis autoja...
Hook
Nyt olisi sopivasti öljypohja esillä jos sen sieltä riipaisisi pois..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kaikkissa ng900/og9-3 turboissa (nestekäyttöisissä) on sama työsylinteri lukuunottamatta Sensonic vaihteistoja, jossa on sitten erilainen...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa. Meikäisen hopasta (NG900) tuo tasapainoakseli poistui tuossa heinäkuun alussa, enkä ole vielä huomannut asiassa mitään negatiivista. Tasapainoakselin ketju ei enää rallata moottorin ollessa kylmä ja enpä ole aistinut moottorin tärinää sen enempää kuin aikaisemminkaan. Kierrosherkkyyttä on tullut lisää jne...Tuumer kirjoitti:Tämä TP-ketjun poisto onkin toinen asia jota olen tässä pohdiskellut. Ainakaan näin kesällä ei oireita ole ollut, mutta kilsoja tuli juuri 200tkm täyteen, voi olla että ensi talvena voi olla jo ongelmia.
Nyt olisi sopivasti öljypohja esillä jos sen sieltä riipaisisi pois..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Entisestä 9-5:stani kevennytin vauhtipyörää n. 2,5 kg (muistaakseni n. 12kg -> 9,5kg) ja kyllähän se herkkyyttä toi lisää koneeseen. Tietenkin samalla myö poistettiin koko tasapainoakseli-härdelli. Ei mielestäni tuolla kennyksellä ollut ainakaan negatiivista vaikusta...Tuumer kirjoitti: Tähän löytyy varmaan paljon mielipiteitä, mutta kysyn kuitenkin: kannattaako vauhtipyörää keventää näissä ng900/9-3 turboissa?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä