Jäähdytysnesteet katoavat!
Jäähdytysnesteet katoavat!
Minun 9-3 -00 58t km on ruvennut jäähdytysnesteet katoamaan pahemman kerran. Joudun täyttämään paisuntasäiliön joka aamu!
Vihdoinkin luulen saaneeni paikallistettuani vuodon sulaneen lumen avulla, mut en tiedä mitä siellä olisi. Paikka on koneen takana noin keskellä sivusuunnassa.
Mitään ei näe konehuoneesta eikä nesteet tule sisään.
Voiko olla paloseinän takan?
Mitä siellä olisi?
Vihdoinkin luulen saaneeni paikallistettuani vuodon sulaneen lumen avulla, mut en tiedä mitä siellä olisi. Paikka on koneen takana noin keskellä sivusuunnassa.
Mitään ei näe konehuoneesta eikä nesteet tule sisään.
Voiko olla paloseinän takan?
Mitä siellä olisi?
Re: Jäähdytysnesteet katoavat!
Lämppärin kennno? tai sen liitokset?hauhau kirjoitti:Minun 9-3 -00 58t km on ruvennut jäähdytysnesteet katoamaan pahemman kerran. Joudun täyttämään paisuntasäiliön joka aamu!
Vihdoinkin luulen saaneeni paikallistettuani vuodon sulaneen lumen avulla, mut en tiedä mitä siellä olisi. Paikka on koneen takana noin keskellä sivusuunnassa.
Mitään ei näe konehuoneesta eikä nesteet tule sisään.
Voiko olla paloseinän takan?
Mitä siellä olisi?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kattele näkyykö sellaisia jälkiä kuin suolavesi olisi kuivanut (ts. suolat jää jäljelle). Merkki vuotaneesta ja kuivaneesta nesteestä.
Voit pistää myös pään konehuoneeseen kun kaveri antaa kiekkaa koneelle. Pitäis alkaa jostain kohtaan vuotaa tai ainakin glykoli haisemaan.
Letkuissa voi olla aika isokin vuoto (, ennen repeämistä) ennen kuin alkaa oikein valuttamaan.
Voit pistää myös pään konehuoneeseen kun kaveri antaa kiekkaa koneelle. Pitäis alkaa jostain kohtaan vuotaa tai ainakin glykoli haisemaan.
Letkuissa voi olla aika isokin vuoto (, ennen repeämistä) ennen kuin alkaa oikein valuttamaan.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jos lämmityskenno vuotaa, haiskahtaa glykoli auton sisällä ja lasit kostuu sisältäpäin.
Termostaatin tiiviste, vuotaa myös mainitsemaasi suuntaan.
Yks palovammaturvallinen tapa ois laittaa kylmä auto lämpiämään lohkolämmitimellä, ja paineen noustessa tutkia käsikopelolla termostaatin kotelon alapinta ja vesiletkut rintapelliin. Kannattaa paperilla kuivata paikat ensin. Niin ja se kumitötsä, josta valuu sulamisvedet lämppäristä. Olikos siinä sellaista?
Termostaatin tiiviste, vuotaa myös mainitsemaasi suuntaan.
Yks palovammaturvallinen tapa ois laittaa kylmä auto lämpiämään lohkolämmitimellä, ja paineen noustessa tutkia käsikopelolla termostaatin kotelon alapinta ja vesiletkut rintapelliin. Kannattaa paperilla kuivata paikat ensin. Niin ja se kumitötsä, josta valuu sulamisvedet lämppäristä. Olikos siinä sellaista?

Viimeksi muokannut Numba, La Helmi 28, 2004 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
........
Jooh. Tuttu homma tuo jäähdytysnesteiden vuotaminen.
Oma pajalla juuri nyt pajalla jo viidettä(?) kertaa samasta syystä.
Ja nyt ajan daewoo kalosilla
Kottero vielä maksaakin 40e päivä ja 0.34e/km
Itselläni ei kuitekaan ihan tohon tahtiin nuo jäähdytysnesteet häviä. Voisin hyvin kuvitella, että jos noin pahasti vuotaa niin jonkin letkun liitos on irronnut kokonaan ja sylkee nesteet ulos. Viisaammat voi sanoa olenko ihan harhateillä
Oma pajalla juuri nyt pajalla jo viidettä(?) kertaa samasta syystä.
Ja nyt ajan daewoo kalosilla



Itselläni ei kuitekaan ihan tohon tahtiin nuo jäähdytysnesteet häviä. Voisin hyvin kuvitella, että jos noin pahasti vuotaa niin jonkin letkun liitos on irronnut kokonaan ja sylkee nesteet ulos. Viisaammat voi sanoa olenko ihan harhateillä

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Joo,
en ole vielä kerennyt töiltäni tutkimaan asiaa tarkemmin, mut mitään glykoolin hajuja tai ikkunoiden huuruuntumista ei ole.
Pitäisi joskus päästä auton kimpuun päivänvalossa niin saatais nähdäkin jotain.
Täytyy yrittää nyt viikonlopuna tutkailla ongelmaa.
Kiitoksia kaikista vinkeistää tähän asti.
en ole vielä kerennyt töiltäni tutkimaan asiaa tarkemmin, mut mitään glykoolin hajuja tai ikkunoiden huuruuntumista ei ole.
Pitäisi joskus päästä auton kimpuun päivänvalossa niin saatais nähdäkin jotain.

Täytyy yrittää nyt viikonlopuna tutkailla ongelmaa.
Kiitoksia kaikista vinkeistää tähän asti.

Re: Jäähdytysnesteet katoavat!
"Joudun täyttämään paisuntasäiliön joka aamu!"
Siis paisuntasäiliö on valunut tyhjäksi, ja joudut lisäämään nestettä ~1/2litraa. Silloin on kyseessä vakava vuoto, ja löydät sen.
Sitten tyhmä kysymys:
Ethän yritä pitää paisuntasäiliötä piripintaan täynnä?
Siis paisuntasäiliö on valunut tyhjäksi, ja joudut lisäämään nestettä ~1/2litraa. Silloin on kyseessä vakava vuoto, ja löydät sen.
Sitten tyhmä kysymys:
Ethän yritä pitää paisuntasäiliötä piripintaan täynnä?

No hyvä, varmistin vain.
Mä vaihdoin juuri termostaatin, kun vuoti kotelosta(ng900 2.0). Oli joku pistänyt jotain lisätiivistystä kumitiivisteeseen. Vuoto loppui, kun sain asennettua uuden tiivisteen ja pinnat puhdistettua. Samalla loppui epäily kannetiivisteen vuodosta ulospäin, uitti nestettä myös koneen näkyvälle puolelle.
Koneen takana ei ole montaakaan letkua, joten vuoto paikallistuu varmaan suht helposti.
Mä vaihdoin juuri termostaatin, kun vuoti kotelosta(ng900 2.0). Oli joku pistänyt jotain lisätiivistystä kumitiivisteeseen. Vuoto loppui, kun sain asennettua uuden tiivisteen ja pinnat puhdistettua. Samalla loppui epäily kannetiivisteen vuodosta ulospäin, uitti nestettä myös koneen näkyvälle puolelle.
Koneen takana ei ole montaakaan letkua, joten vuoto paikallistuu varmaan suht helposti.

Itsellä alkoi myös 9-3 hukkaamaan litkuja. Pari viikkoa sitten täytin ja maanantaina ilmoitti että pitäis lisätä. Tänään vein auton huoltoon ja tuomioksi tuli kannentiiviste! Ruikkuu onneksi vedet pihalle eikä öljyihin / pyttyihin. Oli automyyjä sitä mieltä että kyllä sekin käytetty auto yli 3kk sais kestää joten takuuseen menee 

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74