Tid oikuttelee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tripleT
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 19:12
Paikkakunta: Pirkkala

Tid oikuttelee

Viesti Kirjoittaja tripleT »

morjes,

Voisitteko viisaammat kertoa mahdollisen syyn, kun -00 mallin tid 9-3 ei oikeen pelitä? Vika on sellainen, kun 4 tai 5 vaihteella vetää pitkään loppuu veto hetkeksi ja sitten taas vetää ja sitten taas loppuu...
Ihan kuin turbon paineet pääsisivät jostain harakoille. Vai olisiko ilmamassamittari sökö (vaihdettu 110tkm. sitten juuri ennen kuin ostin ko. auton).

Treen metro-autossa ei olla vastaavaan törmätty ennen ja kun moottorihäiriövalo ei pala, niin ei kuulemma vikakoodiakaan löydy. Auto pitäisi siis viedä sinne testailtavaksi ihan tuntitaksalla, elikkäs olisin kiitollinen vinkeistä..

tyytyväinen olen autooni ollut, ajanut olen 110tkm ja ainoastaan etujarrupalat on vaihdettu ja muut huoltokulut ovat olleet huoltokirjan mukaisten huoltojen kuluja. nyt on mittarissa 222000km.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Tid oikuttelee

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tripleT kirjoitti:morjes,

Voisitteko viisaammat kertoa mahdollisen syyn, kun -00 mallin tid 9-3 ei oikeen pelitä? Vika on sellainen, kun 4 tai 5 vaihteella vetää pitkään loppuu veto hetkeksi ja sitten taas vetää ja sitten taas loppuu...
Ihan kuin turbon paineet pääsisivät jostain harakoille. Vai olisiko ilmamassamittari sökö (vaihdettu 110tkm. sitten juuri ennen kuin ostin ko. auton).

Treen metro-autossa ei olla vastaavaan törmätty ennen ja kun moottorihäiriövalo ei pala, niin ei kuulemma vikakoodiakaan löydy. Auto pitäisi siis viedä sinne testailtavaksi ihan tuntitaksalla, elikkäs olisin kiitollinen vinkeistä..

tyytyväinen olen autooni ollut, ajanut olen 110tkm ja ainoastaan etujarrupalat on vaihdettu ja muut huoltokulut ovat olleet huoltokirjan mukaisten huoltojen kuluja. nyt on mittarissa 222000km.
Voisi hyvinkin olla se ilmamassamittari likainen tai rikki. Koeta ensi hätään puhdistaa se ennen kuin viet sen kalliille pajalle diagnosoitavaksi.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
tripleT
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 19:12
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja tripleT »

putsasin ilmamassamittarin eikä sillä ollut vaikutusta. kovin puhtaalta näytti kyllä ennen puhdistustakin.javascript:emoticon('8O')
Shocked

putsasin kaikki letkut ulkoapäin, että näkis jos jostakin pääsis vuotamaan (kaikki letkut oli kyllä todella paskassa). Tämä siksi, kun diesel-bemarini teki lähes samaa, kun siinä oli selkeä vuoto klemmarin juuressa. kävin pikku siivun ajamassa eikä kyllä missään ollut vuodon merkkejä.

kai toi on pajalle vietävä. tietääkö kukaan täällä treen seudulla hyvää paikkaajavascript:emoticon(':?:')
Question
it
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja it »

Minulla MAF kesti sen 46tkm / 2v. Oireet oli aikalailla samat..

ks.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16471
R900 1996, 96 Super 1977
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Yhellä softaviripajalla tuumasi miekkonen minulle, että melkeen puoleen tideistä saa vaihtaa sen MAFin suoraan, ennekö alkaa kokeileenkaan mitään.
Veikkaili kysyessäni kestoiäksi ehkäpä 50-70tkm.
Vastaa Viestiin