Kyb'in iskarit ? Täälläkin muuten täristää :D

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Kyb'in iskarit ? Täälläkin muuten täristää :D

Viesti Kirjoittaja kallo »

Kysymykseni siis olisi Kyb'in iskarien kokemuksista muilla saabisteilla. Ajattelin käydä hakemassa mallit Excel-G vuoden 99 9-3'seeni.

Mun täristys 90-115 vauhissa voi hyvin johtua myös epätasapainosta renkaissa. Tosin uskoisin monella epämääräisten tärinöiden johtuvan pikemminkin loppuunpalaneista iskareista, että kaikki pieni vipottelu korostuu johtuen iskarien huonosta toiminnasta. Ainakin näin toivon...

Mekaanikon tuomio oli 130 määräaikasessa iskarit eikä mitään muuta kulumista. Pyöriä ei tosin katottu.

Kyb'in iskarit on muuten jotain 12 % kalliimmat Motonetin vastaaviin. Euroina vajaa 30, eli hinta-laatu kohdillaan?
9-3 2.0 vm.99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä vaihtaisin iskarit 100000 km:n välein.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Viesti Kirjoittaja kallo »

Ok. Olin vaan kuullu joltain saabistilta, "ettei mitään hätää, kyllä ne 150 ainakin pitäis kestää". Pitää alkaa luottaa itteensä enemmän kun talvella jo oli sen verran liukas olo tien päällä. Ajattelin jo silloin iskareitain.

Ei oo meinannu pokka kyllä pariin kertaan pysyä kun vanhemmat saabistit lopettaa merkin kehupuheensa erinomaisiin talviajo-ominaisuuksiin. Mulla tulee vaan mieleen erinomainen liukkaus.
9-3 2.0 vm.99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kallo kirjoitti:Ok. Olin vaan kuullu joltain saabistilta, "ettei mitään hätää, kyllä ne 150 ainakin pitäis kestää". Pitää alkaa luottaa itteensä enemmän kun talvella jo oli sen verran liukas olo tien päällä. Ajattelin jo silloin iskareitain.

Ei oo meinannu pokka kyllä pariin kertaan pysyä kun vanhemmat saabistit lopettaa merkin kehupuheensa erinomaisiin talviajo-ominaisuuksiin. Mulla tulee vaan mieleen erinomainen liukkaus.
Mulla tais olla lasissa just toi 150000 km (vai olikohan se 190000 km, vaikea muistaa :roll:), kun vaihdoin iskarit. Olivat niin lopussa, että kauhistutti ajaa niillä. Laitoin Bilsteinin Sportit orkkiksien tilalle ja hyvin on toiminut.

Nyt joku tietysti ehdottaa tähän saumaan Konia, mutta jos ei koskaan tule säätäneeksi noita iskareita (kuten laiska meikäläinen), niin Bilsteinin Sportit ovat hieman halvemmat ja hinta-/laatusuhteeltaan erinomaiset iskarit.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Laitettiin kaverin susikolmoseen joka oli kans mallia -99 kybin iskarit taakse ja johan tuli hyvä, paremmat iskarit kuin saschin iskarit.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Viesti Kirjoittaja kallo »

Hyvä. Eiköhän nuo sitten munkin suteen käy. Huomenna iskareiden nouto, nyt enää asentajan/sopivan ajan haku.
9-3 2.0 vm.99
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Laitoin viime vuonna moiset KYBit taakse ja hyvin toimii. Laitan samanlaiset myös eteen.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Tää oli hyvä, itsellä tosin 9-5, mutta vasen takaiskari vuotaa. Katsastuksessa oli kumpikin takana 50-51, eli lähellä vaihtoa. Oli aikoinaan -90 Passatissa Kybit edessä ja takana ja kaksi vuotta joka iskari 79-80, paitsi vasen jossa valmistusvirhe kromauksessa ja takimmaiset takuuseen. Toimivat muuten ihan h..vetin hyvin. Täytyy varmaan harkita Saapiinkin Kybejä.
9-5 2.3 MY2008
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

Onko nuo Kybin Excel-G kuinka jämäkät verrattuna 9-3:sen uusiin alkuperäsiin vai pysyykö auto Kybeilläkin samanlaisena keikkuvana lullana?
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Viesti Kirjoittaja kallo »

Tuosta en vielä osaa sanoa. Nyt vain pk-seudulta pitäis asentaja löytää. Ehkä vien Auto-westerlundiin (olikohan oikein). Meneekö tuo homma odottaessa?
9-3 2.0 vm.99
Mahouney
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 19:00
Paikkakunta: Lohja

Kyb iskarit?

Viesti Kirjoittaja Mahouney »

Morjensta,

olisi kiva kuulla kokemuksia, toimivatko iskarit hyvin ja millainen verrattuna alkuperäisiin kovuudeltaan? Oliko jämäkämpi vai samallainen, toivottavasti ei pehmeämpi... Koska en henk. koht. mielelläni lähde madaltamaan autoa (sen verran röykkyistä tietä välillä metsikössä) en alustasarjan suuntaan ole menossa.

Toinen kysymys liittyisi pusliin (niihin talvella nariseviin), millä nimikkeellä ne oikein kulkevat? En tahtonut oikein hahmottaa esim. Motonetin listoilta sellaisia. Olikos jollakulla toimijalla tarjolla myös narisemattomia versioita vai muistanko väärin? Arvelin vain, että jos ne vaihdattaisi samalla kun iskarit.

TV: Mahouney
------------------------------------------------------>
9-3 2001 Aero Cabriolet
" Sairauden oireet pysyvät kurissa kunhan lääkityksellä saavutetaan terapeuttinen taso"
Vastaa Viestiin