Tuli päivitettyä 15-vuotias satku 98-malliseen ysikolmoseen, 2,3 litran koneella. Kilometrejä on kunnioitettavat 92 tuhatta... Omassa ajossa tullee kymppitonni lisää vuosittain, joten tästä pitäisi riittää autoa useammaksi vuodeksi.
Uskaltaisin väittää että ko. koneella on huolettomammat kilometrit odotettavissa kuin ahdetuissa koneissa. Kulku puoli on sitten eri asia Ei muuta kuin ruoste suojaukseen (jossei ole jo tehty) ja öljyt vaihdat riittävän usein, niin pitäisi mennä pitkän aikaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Arde kirjoitti:Tuli päivitettyä 15-vuotias satku 98-malliseen ysikolmoseen, 2,3 litran koneella. Kilometrejä on kunnioitettavat 92 tuhatta... Omassa ajossa tullee kymppitonni lisää vuosittain, joten tästä pitäisi riittää autoa useammaksi vuodeksi.
Mitähän tuon kanssa pitäisi tehdä?
Missäs muuten noita 2,3 litrasia on myyty kun oman auton 9-3 ohjekirja ei tunne tollasta? Tossa on varmaan tehoja melkeen saman verran kuin matalapaine turbossa?
Alkupään 9-3:a sai tuolla 2.3:lla vaparilla, ennen kuin matalapaineturbo korvasi sen hetikohta.
Ei 2.3 mikään nuhapumppu ole mutta ei se sitkeydeltään ohitustilanteissa varmaankaan tuon matalapaineturbon veroinen ole. Kokemuksia tosin ei ole kuin ensin mainitusta.
Jos ruostesuojausta mietit, niin ne ovien alla kynnyskotelossa olevat kumilistat nykit irti ja otat helmamuovit irti. Sitten helmat + osat vaikka painepesurilla puhtaaksi ja huolellisen kuivattelun jälkeen ruosteenestoaine helmoihin. Taakse kannattaisi laittaa roiskeläpät, ellei niitä vielä ole. Estää hiekkasuihkua osumasta takakulmiin.
Itse tein juuri viikko sitten tuon helmojen suojauksen. Kuraa ja hiekkaa oli uskomattoman paljon muovien alla piilossa
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Poy kirjoitti:Missäs muuten noita 2,3 litrasia on myyty kun oman auton 9-3 ohjekirja ei tunne tollasta? Tossa on varmaan tehoja melkeen saman verran kuin matalapaine turbossa?
Lisäyksenä "tsaarela":n postaukseen:
vm. 1998 9³:sta sai tuolla vapaastihengittävällä 2,3 -litran moottorilla. Vm. 1999 9³ -mallistossa se vaihtui sinunkin signaturessasi mainittuun 154 hv:n matalapaine 2.0t:hen.