Hankittu 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Arde
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 08:13

Hankittu 9-3

Viesti Kirjoittaja Arde »

Tuli päivitettyä 15-vuotias satku 98-malliseen ysikolmoseen, 2,3 litran koneella. :twisted: Kilometrejä on kunnioitettavat 92 tuhatta... Omassa ajossa tullee kymppitonni lisää vuosittain, joten tästä pitäisi riittää autoa useammaksi vuodeksi.

Mitähän tuon kanssa pitäisi tehdä?
Saab 9-3, vm.-98
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Vaihtaa turboon. :wink:
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Uskaltaisin väittää että ko. koneella on huolettomammat kilometrit odotettavissa kuin ahdetuissa koneissa. Kulku puoli on sitten eri asia :D Ei muuta kuin ruoste suojaukseen (jossei ole jo tehty) ja öljyt vaihdat riittävän usein, niin pitäisi mennä pitkän aikaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Niin ja viimeistään 110 tkm:n kohdalla kannattaa se käyttöhihna vaihtaa. Ja kannattaa muutenkin vilkasta missä kunnossa on tällä hetkellä 8)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Hankittu 9-3

Viesti Kirjoittaja Poy »

Arde kirjoitti:Tuli päivitettyä 15-vuotias satku 98-malliseen ysikolmoseen, 2,3 litran koneella. :twisted: Kilometrejä on kunnioitettavat 92 tuhatta... Omassa ajossa tullee kymppitonni lisää vuosittain, joten tästä pitäisi riittää autoa useammaksi vuodeksi.

Mitähän tuon kanssa pitäisi tehdä?
Missäs muuten noita 2,3 litrasia on myyty kun oman auton 9-3 ohjekirja ei tunne tollasta? Tossa on varmaan tehoja melkeen saman verran kuin matalapaine turbossa?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Alkupään 9-3:a sai tuolla 2.3:lla vaparilla, ennen kuin matalapaineturbo korvasi sen hetikohta.

Ei 2.3 mikään nuhapumppu ole mutta ei se sitkeydeltään ohitustilanteissa varmaankaan tuon matalapaineturbon veroinen ole. Kokemuksia tosin ei ole kuin ensin mainitusta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Hankittu 9-3

Viesti Kirjoittaja rr »

Arde kirjoitti:Mitähän tuon kanssa pitäisi tehdä?
Jos ruostesuojausta mietit, niin ne ovien alla kynnyskotelossa olevat kumilistat nykit irti ja otat helmamuovit irti. Sitten helmat + osat vaikka painepesurilla puhtaaksi ja huolellisen kuivattelun jälkeen ruosteenestoaine helmoihin. Taakse kannattaisi laittaa roiskeläpät, ellei niitä vielä ole. Estää hiekkasuihkua osumasta takakulmiin.

Itse tein juuri viikko sitten tuon helmojen suojauksen. Kuraa ja hiekkaa oli uskomattoman paljon muovien alla piilossa 8O
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hankittu 9-3

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Poy kirjoitti:Missäs muuten noita 2,3 litrasia on myyty kun oman auton 9-3 ohjekirja ei tunne tollasta? Tossa on varmaan tehoja melkeen saman verran kuin matalapaine turbossa?
Lisäyksenä "tsaarela":n postaukseen:

vm. 1998 9³:sta sai tuolla vapaastihengittävällä 2,3 -litran moottorilla. Vm. 1999 9³ -mallistossa se vaihtui sinunkin signaturessasi mainittuun 154 hv:n matalapaine 2.0t:hen.

2,3i:n suoritusarvot:
150 hv / 5500 rpm
210 Nm / 4300 rpm

2.0t:n suoritusarvot:
154 hv / 5500 rpm
219 Nm / 1800 rpm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin