NG900T kirjoitti:Ei välttämättä, koska ensimmäisten ng-satkujen helmoja maalattiin uusiks takuuseen, tehtaalla maalausvaiheessa tulleen vian takia. Suht hyvin näissä sinkitys kuitenki pitää ennenku voi puhua varsinaisesta ruosteeta joka olisi aiheutunut tuosta ominaisesta maalin hilseilystä tai kiveniskemistä..
Hetkonen. Tuosta en ole kuullutkaan, että itse maalaus olisi mennyt pieleen, vaan maalin irroitti täällä suolauksen luvatussa maassa jonkunnäköinen sähkökemiallinen pari, joka muodoistuu alkuvuosien ng900:sesten ovien alalistojen kanssa suomen suolassa, joka saa sinkkikerroksen pullauttelemaan ovien alareunoista (myös ulkopuolelta) pikkurillin kokoisia maalinpaloja irti.
Omassa saksantuonnissa oli ovien alareunat virheettömiä, kunnes ensimmäinen suolatalvi sai molemmista ovista muutamasta kohtaa ulkopuolelta maalin lohkeamaan irti pikkurillin kynnen kokoisilta alueilta. Kaikkeen tähän wisin mukaan syynä sähköä johtamattomat (vai oliko se johtavat) ovien alalistat, jotka päivitin rahalla uusimpiiin. Pitäs vaan vielä jossain kohtaa maaluuttaa ovet uusiksi
Saabi päivitti vuosina 96..97.. (98? 99?) noita -94 -95 mallien ovilistoja uudempaan mallliin ja maalasi samalla ovien alaosia takuuseen, kun vuoden kaksi vanhoista autoista maali pullahteli irti.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=30087
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.