Moi,
En löytänyt vastaavaa pikaisella etsimisellä, joten pyydänkin arvon saab -gurut apua seuraavanlaiseen ongelmaan.
Mulla on vuoden 2003 Saab 9-3 2.2 TiD. Kilsoja on kertynyt mittariin 173tkm. Toissa päivänä rupesin ihmettelemään, kun kiihdyttäessä ja kierrosten mennessä reiluun 2000, tuli aina sellainen pieni nykäys. Tämä nykäys oli tuttu viime keväältä, kun turbon letkut rupesivat reistailemaan ja ennen turbon katoamista (ja search engine -merkin syttymistä) esiintyi tätä nykimistä aika ajoin.
Eilen pääsin sitten ajamaan moottoritielle ja huomasin, että yrittäessä kiihdyttää - vitosvaihteella muistaakseni - kahdeksastakympistä ylöspäin ei tapahtunut juurikaan mitään ja takana näkyi aikamoinen savupilvi. Onkohan turbo mennyt sököksi vai mikä voisi olla ongelmana? Onko kenelläkään sattunut vastaavaa?
Tähän on vaihdettu edellisen omistajan toimesta turbo ja silloin on käsittääkseni ollut mittarissa jotain 120tkm, eli ihme on, jos turbo on ihan sökönä..
En ole ollut vielä yhteydessä huoltoon, koska viime turbo-ongelman yhteydessäkin sain kaupungin ainoasta huoltofirmasta niin huonoa palvelua, etten oikein tiedä, että mihin olisin yhteydessä.
Mutta "toivottavasti" joku on kokenut vastaavaa, niin olisi edes pieni tieto, kuinka iso remonttilasku on tulossa, vai selviääkö tästä jollain muulla tavalla..
-Atte
9-3 2.2 : Turbossa ongelmia
Tuossapa yksi keskustelu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=42358
Kannattaa käyttää hakua, hakusanaksi vaikka "tid".
Aika paljon on ollut tidistä puhetta samojen aiheiden tiimoilta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=42358
Kannattaa käyttää hakua, hakusanaksi vaikka "tid".
Aika paljon on ollut tidistä puhetta samojen aiheiden tiimoilta.
Syitä voi olla esim.
- ilmamassamittari
- vuoto välijäähdyttimeltä turbolle tulevissa letkuissa
- magneettiventtiili hajalla (bpc) minkä seurauksena ahtopaineen säädin ei toimi tai itse säädin hajalla
- magneettiventtiilille menevissä letkuissa vuoto minkä seurauksena ahtopaineen säädin ei toimi
- vuoto välijäähdyttimeltä turbolle tulevissa letkuissa
- magneettiventtiili hajalla (bpc) minkä seurauksena ahtopaineen säädin ei toimi tai itse säädin hajalla
- magneettiventtiilille menevissä letkuissa vuoto minkä seurauksena ahtopaineen säädin ei toimi