Valokatkaisin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

tevisu kirjoitti:Vedin katkaisijan irti reiästään, mutta piuhat eivät ole kovin pitkät. Kiskoakaan ei oikein uskalla. Ei oikein näy polttimon paikkaa. Pitääkö vaihtaa jotenkin taka-kautta...?
Muistaakseni katkaisijan saa juuri sen verran ulos, että johtoliittimen voi irroittaa. Tämän jälkeen katkaisijan pohjassa on lampun pidike, joka lähtee kiertämällä irti. Siis muistaakseni.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

pade kirjoitti:Taas pikkasen sivuten aihetta...Mutta onko esim. jenkki-malleissa kytkimessä mahdollisuus kytkeä valot kokonaan pois ? Sehän ei onnistu ainakaan Viggenissä mutta mietin että vois joskus olla ihan tarpeen, tai ainaki kätevää....Saiskohan sen Saabilla vaihdettuu ku kohta kuitenki lähestyy huolto...
Mulla on Saksan Saabi ja kytkin vasemmassa reunassa ei ole minkään näköistä valoa päällä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

peinu kirjoitti:Mulla on Saksan Saabi ja kytkin vasemmassa reunassa ei ole minkään näköistä valoa päällä.
Ok...Pitää testata tota sitten, pitäs ainaki toimii ihan hyvin 8) Pääasia ettei trarvii ite muistaa laittaa niit valoja aina pois/päälle :D
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Muistaakseni katkaisijan saa juuri sen verran ulos, että johtoliittimen voi irroittaa. Tämän jälkeen katkaisijan pohjassa on lampun pidike, joka lähtee kiertämällä irti. Siis muistaakseni
Kiitos oikeasta vihjeestä! :)

Katkaisija lähtee vetämällä ihan helposti ja liittimen saa irti, vaikka jäykkä onkin. Kytkimen pohjassa on tosiaan pieni uloke, josta vetämällä (ei kiertämällä) polttimo pitimineen tulee ulos. Helppo oli homma!

Ja sitten kun on päästy kojetaulun valojen maailmaan... :idea:

...pitäisikö myös tuhkakupin ja savukkeensytytyttimen kauluksen olla valaistu? Ja jos pitää, niin missäs tuo polttimo sijaitsee :?: :?:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Noni, varoke pois ja nyt toimii niinku halusin 8) Ei ollu kovinkaan vaikee homma :D
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

tevisu kirjoitti:
...pitäisikö myös tuhkakupin ja savukkeensytytyttimen kauluksen olla valaistu? Ja jos pitää, niin missäs tuo polttimo sijaitsee :?: :?:
Kyllä ainakin mulla on toi savukkeensytyttimen kaulus valaistu. Tuhkakupista en oo ihan varma.
Onkohan iso homma vaihtaa valot tohon :?:
Tomppa & Saabit myyty :(
elRiku00
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Maalis 25, 2021 01:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:

Viesti Kirjoittaja elRiku00 »

Rommitommi kirjoitti:
La Maalis 06, 2004 11:57
tevisu kirjoitti:
...pitäisikö myös tuhkakupin ja savukkeensytytyttimen kauluksen olla valaistu? Ja jos pitää, niin missäs tuo polttimo sijaitsee :?: :?:
Kyllä ainakin mulla on toi savukkeensytyttimen kaulus valaistu. Tuhkakupista en oo ihan varma.
Onkohan iso homma vaihtaa valot tohon :?:
Vanha ketju, mutta vastataan tuleville polville :D Helppo homma tuhkakuppi irti ensin painamalla alta nappia lähtee itse tuhkakuppi irti ja sen jälkeen saa kotelon irti. Savukkeensytyttimen vieressä on vasemmalla puolella polttimo piddekkeineen. Liitin irti ja pidike polttimo lähtee vetämällä irti.
9-3 2001 - B205R
Vastaa Viestiin