Aero Vs. Boxter S
Aero Vs. Boxter S
Pääsi tänään pieni kaasupistiäinen puraisemaan HML motarilla jossa tuollainen boxsteri liimautui ahteriin jossain 130km/h kohdilla josta kevyesti nostin 150:n ja S:n edelleen roikkuessa persiissä oikaisin jalan kuitenkin vaihtamatta pienemmälle jolloin S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Himmasin sitten itse seuraavaan tyhjään väliin ja mittarinopeus seisoi 230Km/h kohdalla
Himmasin sitten itse seuraavaan tyhjään väliin ja mittarinopeus seisoi 230Km/h kohdalla
Re: Aero Vs. Boxter S
Ehkäpä Porsche ei ohittanut sinua oikealta, koska se on moottoritiellä kiellettyä ja typerää, kuten moinen kaahailu yleensäkinrenner kirjoitti:S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Onko Aero ihan vakio ?
Aerossa vakiona 10Nm enemmän vääntöä kuin Boxterissa. Toisaalta Boxter varmasti huomattavasti kevyempi.
Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).
En tiedä miten up to date noi luvut ovat mutta antanevat jotain osviittaa..
Mutta sellanen käsitys on minulle jäänyt, etteivät nuo Boxterit välttämättä enää vauhdissa NIIN nopeita ole.
Spekulointia, spekulointia ;D
Aerossa vakiona 10Nm enemmän vääntöä kuin Boxterissa. Toisaalta Boxter varmasti huomattavasti kevyempi.
Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).
En tiedä miten up to date noi luvut ovat mutta antanevat jotain osviittaa..
Mutta sellanen käsitys on minulle jäänyt, etteivät nuo Boxterit välttämättä enää vauhdissa NIIN nopeita ole.
Spekulointia, spekulointia ;D
Eihän tuota vannomaan voi mennä että ajoiko "tosissaan", mutta mitä oikealta ohittamiseen tulee ei motarilla saa myöskään ajaa reilut 200 kuten molemmat ajoi.
Ja siinä kun lähdettiin menemään S sai kyllä kiinni sentti sentiltä hyvin hitaasti mutta 150-230Km/h ei kummempaa edistystä tapahtunut.
Veikkaan kyllä että nasta laudassa siellä tultiin kun tosiaan siinä oikealla takakulmalla kävi keulaa näyttämässä mutta joutuin palaamaan takaisin taakseni kun oikealle kaistalle ilmestyi populaa.
Siinä vaiheessa mulle riitti ja hiljensin, vasempaa kaistaa jatkoi todella nyrpeän näköinen miesihminen porschellaan noin kilometrin verran kunnes hänkin hidasti matkanopeuteen (130km/h).
Oli miten oli mutta ei Aero vakionakaan moottoritienopeuksista kiihdytettäessä aivan kyykytettävissä ole
Ja siinä kun lähdettiin menemään S sai kyllä kiinni sentti sentiltä hyvin hitaasti mutta 150-230Km/h ei kummempaa edistystä tapahtunut.
Veikkaan kyllä että nasta laudassa siellä tultiin kun tosiaan siinä oikealla takakulmalla kävi keulaa näyttämässä mutta joutuin palaamaan takaisin taakseni kun oikealle kaistalle ilmestyi populaa.
Siinä vaiheessa mulle riitti ja hiljensin, vasempaa kaistaa jatkoi todella nyrpeän näköinen miesihminen porschellaan noin kilometrin verran kunnes hänkin hidasti matkanopeuteen (130km/h).
Oli miten oli mutta ei Aero vakionakaan moottoritienopeuksista kiihdytettäessä aivan kyykytettävissä ole
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoonrenner kirjoitti:Eihän tuota vannomaan voi mennä että ajoiko "tosissaan", mutta mitä oikealta ohittamiseen tulee ei motarilla saa myöskään ajaa reilut 200 kuten molemmat ajoi.
Ja siinä kun lähdettiin menemään S sai kyllä kiinni sentti sentiltä hyvin hitaasti mutta 150-230Km/h ei kummempaa edistystä tapahtunut.
Veikkaan kyllä että nasta laudassa siellä tultiin kun tosiaan siinä oikealla takakulmalla kävi keulaa näyttämässä mutta joutuin palaamaan takaisin taakseni kun oikealle kaistalle ilmestyi populaa.
Siinä vaiheessa mulle riitti ja hiljensin, vasempaa kaistaa jatkoi todella nyrpeän näköinen miesihminen porschellaan noin kilometrin verran kunnes hänkin hidasti matkanopeuteen (130km/h).
Oli miten oli mutta ei Aero vakionakaan moottoritienopeuksista kiihdytettäessä aivan kyykytettävissä ole
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Höpö höpö, en edelleeenkään jaksa uskoa että edes Boxter 2.5 jäisi edes ohituskiihtyvyysalueella Saabille.Turbo Sensonic kirjoitti:
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoon
Ja jos nyt jollain suoralla tienpätkällä onkin juuri ja juuri pysynyt Saballa kannassa niin se what, ensimmäisen mutkan tullessa on Saban ohjaamo täynnä käsia ja jalkoja kun Porschen ajohauskuus vasta alkaa
Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suoristahan tässä puhuttiinkin : )ng900aero kirjoitti:Höpö höpö, en edelleeenkään jaksa uskoa että edes Boxter 2.5 jäisi edes ohituskiihtyvyysalueella Saabille.Turbo Sensonic kirjoitti:
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoon
Ja jos nyt jollain suoralla tienpätkällä onkin juuri ja juuri pysynyt Saballa kannassa niin se what, ensimmäisen mutkan tullessa on Saban ohjaamo täynnä käsia ja jalkoja kun Porschen ajohauskuus vasta alkaa
Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla
Ja helposti kiusailee
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin ja Saballa pitää olla nopeutta vähintään 100km/h ettei sudi tai vetele ei saa olla vastatuulta, ja pitää olla todella kylmähemoinen kaveri Saban ohjaamosssa, mielellään kypärä päässäTurbo Sensonic kirjoitti:Ei ehkä vakiolla, mutta timmiin kuntoon laitetulla - ja tietty suoralla tiellä, eikä millään mutkaradallang900aero kirjoitti:Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla
Eli mtäs hyötyä tuollaisesta "suorituskyvystä" on?
Ja muutenkin aivan turhia tuollaiset kiihdytyskilpailut yleisillä teillä, radalle ajamaan jos tekee mieli katsoa miten kulkee.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Elo 28, 2006 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
"Isoveli" valvoo varmaan tälläisiäkin keskustelujaTurbo Sensonic kirjoitti:Tuohon en ottanut viestissäni kantaa, enkä otakaanng900aero kirjoitti:Ja muutenkin aivan turhia tuollaiset kiihdytyskilpailut yleisillä teillä, radalle ajamaan jos tekee mieli katsoa miten kulkee.
No joka tapauksessa hml-väylä on niin huonossa kunnossa etten itse lähtisi siellä kovin lujaa ajamaan, hyppyreitä ja pomppuja piisaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Arvasin että asian tiimoilta tulee "kukkahattutäteilyä" mutta sopii ng900:n vaihtaa porscheen kun baasi on ajo-ominaisuuksiltaan mitä sattuu
Ja aivan turhaan ajo-ominaisuuksia mollataan koska kyllä rattimies osaa, marjanpoimijat on sitten erikseen. Jotkut vievät autoa jo joitain autot vievät.
Ja ei se nyt kauhean vaarallista ole tyhjälle suoralla pätkällä hieman avata.
Tosin en kyllä normaalisti tuolla tavalla ajele,kerran vuodessa ehkä.
Mikäli HML motari noin huonolta tuntuu on NG:llä varmaan alusta aivan finaalissa.
Ja siis minä en roikkunut S:n perässä vaan toisinpäin.
Ja aivan turhaan ajo-ominaisuuksia mollataan koska kyllä rattimies osaa, marjanpoimijat on sitten erikseen. Jotkut vievät autoa jo joitain autot vievät.
Ja ei se nyt kauhean vaarallista ole tyhjälle suoralla pätkällä hieman avata.
Tosin en kyllä normaalisti tuolla tavalla ajele,kerran vuodessa ehkä.
Mikäli HML motari noin huonolta tuntuu on NG:llä varmaan alusta aivan finaalissa.
Ja siis minä en roikkunut S:n perässä vaan toisinpäin.
Etkait tosissasi väitä että og9-3 olisi hyvä ja vakaa ajettava +200km/h nopeuksissa? Mun puolestani kukin ajakoon miten lystää, ihan samapa tuo tyhjällä tiellä..tekisi mieli kirjoittaa jotain mielipidejuttua kuinka viisaalta tuntuvat kirjoitukset tyyliiin "voitin laiskimman sarjatuotanto-Porschen moottoritiellä 130-230km/n nopeudessa Saab aerolla"renner kirjoitti:Arvasin että asian tiimoilta tulee "kukkahattutäteilyä" mutta sopii ng900:n vaihtaa porscheen kun baasi on ajo-ominaisuuksiltaan mitä sattuu
Ja aivan turhaan ajo-ominaisuuksia mollataan koska kyllä rattimies osaa, marjanpoimijat on sitten erikseen. Jotkut vievät autoa jo joitain autot vievät.
Ja ei se nyt kauhean vaarallista ole tyhjälle suoralla pätkällä hieman avata.
Tosin en kyllä normaalisti tuolla tavalla ajele,kerran vuodessa ehkä.
Mielelläni vaihtaisinkin porsaaseen, pitää vaan odottaa vielä muutama vuosi 996 cabrioiden hintojen alenemista, on todella monikäyttöinen perheauto
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mjoo, kyllä mä uskon jos kyseessä olikin possu ilman ässää pienemmällä padalla niin ainakin samoissa mennään aeron kanssa motarinopeuksissa. Ja samoissahan siinä mentiin kun ei kerta ohi päässyt jos se takakulmassa rimpuili, olis sitte kuitannu kunnolla ohi aiemmin jos hönkää riittää.
Aerolla kaasu pohjassa > porge takakulmassa, ei se possukaan pintakaasulla noin kovaa mee... eiköhän se ollu ihan messissä?
Aerolla kaasu pohjassa > porge takakulmassa, ei se possukaan pintakaasulla noin kovaa mee... eiköhän se ollu ihan messissä?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429