Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Aero Vs. Boxter S

Viesti Kirjoittaja renner »

Pääsi tänään pieni kaasupistiäinen puraisemaan HML motarilla jossa tuollainen boxsteri liimautui ahteriin jossain 130km/h kohdilla josta kevyesti nostin 150:n ja S:n edelleen roikkuessa persiissä oikaisin jalan kuitenkin vaihtamatta pienemmälle jolloin S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Himmasin sitten itse seuraavaan tyhjään väliin ja mittarinopeus seisoi 230Km/h kohdalla :roll:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tiesikö Porschekuski ajavansa kilpaa?
Tuskin oli ainakaan Boxter 3.2 206kw:n tehoillaan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa pyyhkäistä Saabista ohi sellaisella?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Aero Vs. Boxter S

Viesti Kirjoittaja Ässä »

renner kirjoitti:S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Ehkäpä Porsche ei ohittanut sinua oikealta, koska se on moottoritiellä kiellettyä ja typerää, kuten moinen kaahailu yleensäkin :?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Onko Aero ihan vakio ?

Aerossa vakiona 10Nm enemmän vääntöä kuin Boxterissa. Toisaalta Boxter varmasti huomattavasti kevyempi.

Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).

En tiedä miten up to date noi luvut ovat mutta antanevat jotain osviittaa..

Mutta sellanen käsitys on minulle jäänyt, etteivät nuo Boxterit välttämättä enää vauhdissa NIIN nopeita ole. :roll:
Spekulointia, spekulointia ;D
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Eihän tuota vannomaan voi mennä että ajoiko "tosissaan", mutta mitä oikealta ohittamiseen tulee ei motarilla saa myöskään ajaa reilut 200 kuten molemmat ajoi.
Ja siinä kun lähdettiin menemään S sai kyllä kiinni sentti sentiltä hyvin hitaasti mutta 150-230Km/h ei kummempaa edistystä tapahtunut.
Veikkaan kyllä että nasta laudassa siellä tultiin kun tosiaan siinä oikealla takakulmalla kävi keulaa näyttämässä mutta joutuin palaamaan takaisin taakseni kun oikealle kaistalle ilmestyi populaa.
Siinä vaiheessa mulle riitti ja hiljensin, vasempaa kaistaa jatkoi todella nyrpeän näköinen miesihminen porschellaan noin kilometrin verran kunnes hänkin hidasti matkanopeuteen (130km/h).

Oli miten oli mutta ei Aero vakionakaan moottoritienopeuksista kiihdytettäessä aivan kyykytettävissä ole ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

renner kirjoitti:Eihän tuota vannomaan voi mennä että ajoiko "tosissaan", mutta mitä oikealta ohittamiseen tulee ei motarilla saa myöskään ajaa reilut 200 kuten molemmat ajoi.
Ja siinä kun lähdettiin menemään S sai kyllä kiinni sentti sentiltä hyvin hitaasti mutta 150-230Km/h ei kummempaa edistystä tapahtunut.
Veikkaan kyllä että nasta laudassa siellä tultiin kun tosiaan siinä oikealla takakulmalla kävi keulaa näyttämässä mutta joutuin palaamaan takaisin taakseni kun oikealle kaistalle ilmestyi populaa.
Siinä vaiheessa mulle riitti ja hiljensin, vasempaa kaistaa jatkoi todella nyrpeän näköinen miesihminen porschellaan noin kilometrin verran kunnes hänkin hidasti matkanopeuteen (130km/h).

Oli miten oli mutta ei Aero vakionakaan moottoritienopeuksista kiihdytettäessä aivan kyykytettävissä ole ;)
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto :wink: Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista :wink: No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoon :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto :wink: Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista :wink: No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoon :roll:
Höpö höpö, en edelleeenkään jaksa uskoa että edes Boxter 2.5 jäisi edes ohituskiihtyvyysalueella Saabille.
Ja jos nyt jollain suoralla tienpätkällä onkin juuri ja juuri pysynyt Saballa kannassa niin se what, ensimmäisen mutkan tullessa on Saban ohjaamo täynnä käsia ja jalkoja kun Porschen ajohauskuus vasta alkaa :)
Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

ng900aero kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Taisi olla kyseessä se halvin 240 hv:n Boxster. Mutta ei se mitään, ainakin tuli Porsche -kuskille ikävä fiilis siitä, että on satsannut +70000 euroa autoonsa ja sitten "halpa" Saab onkin suorituskykyisempi/yhtä suorituskykyinen kuin oma auto :wink: Vielä pahempi fiilis voisi tulla, jos sattuisi tietämään, että Saabista voi kutitella irti ~300 hv melko helposti, mutta koitapas ottaa samat tehot irti vapari-Boxsterista :wink: No ehkä sekin onnistuisi, mutta vaatisi huomattavasti enemmän rahaa kuin Saabin laittaminen ~300 hv:n kuntoon :roll:
Höpö höpö, en edelleeenkään jaksa uskoa että edes Boxter 2.5 jäisi edes ohituskiihtyvyysalueella Saabille.
Ja jos nyt jollain suoralla tienpätkällä onkin juuri ja juuri pysynyt Saballa kannassa niin se what, ensimmäisen mutkan tullessa on Saban ohjaamo täynnä käsia ja jalkoja kun Porschen ajohauskuus vasta alkaa :)
Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla :D
Suoristahan tässä puhuttiinkin : )
Ja helposti kiusailee ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla :D
Ei ehkä vakiolla, mutta timmiin kuntoon laitetulla - ja tietty suoralla tiellä, eikä millään mutkaradalla :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ei huojuvalla ja kapealla etuvetoisella perheautolla oikeasti mitään porsaita kiusailla :D
Ei ehkä vakiolla, mutta timmiin kuntoon laitetulla - ja tietty suoralla tiellä, eikä millään mutkaradalla :wink:
Niin ja Saballa pitää olla nopeutta vähintään 100km/h ettei sudi tai vetele ei saa olla vastatuulta, ja pitää olla todella kylmähemoinen kaveri Saban ohjaamosssa, mielellään kypärä päässä :D
Eli mtäs hyötyä tuollaisesta "suorituskyvystä" on?

Ja muutenkin aivan turhia tuollaiset kiihdytyskilpailut yleisillä teillä, radalle ajamaan jos tekee mieli katsoa miten kulkee.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Elo 28, 2006 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Ja muutenkin aivan turhia tuollaiset kiihdytyskilpailut yleisillä teillä, radalle ajamaan jos tekee mieli katsoa miten kulkee.
Tuohon en ottanut viestissäni kantaa, enkä otakaan :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ja muutenkin aivan turhia tuollaiset kiihdytyskilpailut yleisillä teillä, radalle ajamaan jos tekee mieli katsoa miten kulkee.
Tuohon en ottanut viestissäni kantaa, enkä otakaan :wink:
"Isoveli" valvoo varmaan tälläisiäkin keskusteluja ;)
No joka tapauksessa hml-väylä on niin huonossa kunnossa etten itse lähtisi siellä kovin lujaa ajamaan, hyppyreitä ja pomppuja piisaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Arvasin että asian tiimoilta tulee "kukkahattutäteilyä" mutta sopii ng900:n vaihtaa porscheen kun baasi on ajo-ominaisuuksiltaan mitä sattuu ;)
Ja aivan turhaan ajo-ominaisuuksia mollataan koska kyllä rattimies osaa, marjanpoimijat on sitten erikseen. Jotkut vievät autoa jo joitain autot vievät.
Ja ei se nyt kauhean vaarallista ole tyhjälle suoralla pätkällä hieman avata.
Tosin en kyllä normaalisti tuolla tavalla ajele,kerran vuodessa ehkä.
Mikäli HML motari noin huonolta tuntuu on NG:llä varmaan alusta aivan finaalissa.

Ja siis minä en roikkunut S:n perässä vaan toisinpäin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

renner kirjoitti:Arvasin että asian tiimoilta tulee "kukkahattutäteilyä" mutta sopii ng900:n vaihtaa porscheen kun baasi on ajo-ominaisuuksiltaan mitä sattuu ;)
Ja aivan turhaan ajo-ominaisuuksia mollataan koska kyllä rattimies osaa, marjanpoimijat on sitten erikseen. Jotkut vievät autoa jo joitain autot vievät.
Ja ei se nyt kauhean vaarallista ole tyhjälle suoralla pätkällä hieman avata.
Tosin en kyllä normaalisti tuolla tavalla ajele,kerran vuodessa ehkä.
Etkait tosissasi väitä että og9-3 olisi hyvä ja vakaa ajettava +200km/h nopeuksissa? :lol: Mun puolestani kukin ajakoon miten lystää, ihan samapa tuo tyhjällä tiellä..tekisi mieli kirjoittaa jotain mielipidejuttua kuinka viisaalta tuntuvat kirjoitukset tyyliiin "voitin laiskimman sarjatuotanto-Porschen moottoritiellä 130-230km/n nopeudessa Saab aerolla" :lol:

Mielelläni vaihtaisinkin porsaaseen, pitää vaan odottaa vielä muutama vuosi 996 cabrioiden hintojen alenemista, on todella monikäyttöinen perheauto ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mjoo, kyllä mä uskon jos kyseessä olikin possu ilman ässää pienemmällä padalla niin ainakin samoissa mennään aeron kanssa motarinopeuksissa. Ja samoissahan siinä mentiin kun ei kerta ohi päässyt jos se takakulmassa rimpuili, olis sitte kuitannu kunnolla ohi aiemmin jos hönkää riittää.

Aerolla kaasu pohjassa > porge takakulmassa, ei se possukaan pintakaasulla noin kovaa mee... eiköhän se ollu ihan messissä?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin