pitkä startti
pitkä startti
Moro!
En tiedä onko "ongelma" ollut pitkään, mutta viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että välillä joutuu starttaamaan jotain 5sek ennen kuin hörähtää. Lähtee kuitenkin aina käyntiin.
Onko muilla ollut samanlaista kokemusta ja jopa kenties jotain fiilailujen paikkaa tuon korjaamiseksi?
En tiedä onko "ongelma" ollut pitkään, mutta viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että välillä joutuu starttaamaan jotain 5sek ennen kuin hörähtää. Lähtee kuitenkin aina käyntiin.
Onko muilla ollut samanlaista kokemusta ja jopa kenties jotain fiilailujen paikkaa tuon korjaamiseksi?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: pitkä startti
Tonnarissahan tuo on ihan normaali starttausaika mutta ng ainakin hörähtää hetikohta tulille. Mitkäs tulpat autossasi onkaan ja oletko tarkistanut kärkivälit?peinu kirjoitti:Moro!
En tiedä onko "ongelma" ollut pitkään, mutta viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että välillä joutuu starttaamaan jotain 5sek ennen kuin hörähtää. Lähtee kuitenkin aina käyntiin.
Onko muilla ollut samanlaista kokemusta ja jopa kenties jotain fiilailujen paikkaa tuon korjaamiseksi?
Toinen vaihtoehto on asentaa startin mukavuustoiminto jolloin starttaa niin kauan kunnes käynnistyy (löysin vääränmerkkisestä pommistani tuollaisen toiminnon).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: pitkä startti
Kyllähän ne tulupat on muuten vaihdettu viimeks varmaan vähän ennen 110tkm huoltoa, eli pari vuotta ja 50tkm on vierähtänyt. Eli ei pitäis vielä olla ongelmaa kun vsaihtoväli on 60tkmng900aero kirjoitti:Tonnarissahan tuo on ihan normaali starttausaika mutta ng ainakin hörähtää hetikohta tulille. Mitkäs tulpat autossasi onkaan ja oletko tarkistanut kärkivälit?peinu kirjoitti:Moro!
En tiedä onko "ongelma" ollut pitkään, mutta viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että välillä joutuu starttaamaan jotain 5sek ennen kuin hörähtää. Lähtee kuitenkin aina käyntiin.
Onko muilla ollut samanlaista kokemusta ja jopa kenties jotain fiilailujen paikkaa tuon korjaamiseksi?
Toinen vaihtoehto on asentaa startin mukavuustoiminto jolloin starttaa niin kauan kunnes käynnistyy (löysin vääränmerkkisestä pommistani tuollaisen toiminnon).
Tonttu kyllä hörähtää heti avaimen näytöllä, mutta siihen onkin viime talvena suoritettu huolto vähän pidemmän listan mukaan
Saabeihin tuollaista "mukavuustoimintoa" ei ole asennettu...niissä on vissiin oletuksena, että kone käynnistyy odottelematta mukavia ajanjaksoja.
Olisihan se toki kätevää vääntää avaimesta ja mennä sisään sumpille odottelemaan käynnistymistä. Sumpin jälkeen onkin sitten mukava mennä kuuntelemaan V8:n kolinaa
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: pitkä startti
No kyllä kait 50tkm ajettujen tulppien kärkiväli lienee jo lähemmäs 2mm kuin sen 1-1.1mm mikä kait pitäisi olla, DI-kassukin varmaan arvostaisi enemmän oikeaa kärkiväliä?peinu kirjoitti:
Kyllähän ne tulupat on muuten vaihdettu viimeks varmaan vähän ennen 110tkm huoltoa, eli pari vuotta ja 50tkm on vierähtänyt. Eli ei pitäis vielä olla ongelmaa kun vsaihtoväli on 60tkm
Tonttu kyllä hörähtää heti avaimen näytöllä, mutta siihen onkin viime talvena suoritettu huolto vähän pidemmän listan mukaan
Saabeihin tuollaista "mukavuustoimintoa" ei ole asennettu...niissä on vissiin oletuksena, että kone käynnistyy odottelematta mukavia ajanjaksoja.
Olisihan se toki kätevää vääntää avaimesta ja mennä sisään sumpille odottelemaan käynnistymistä. Sumpin jälkeen onkin sitten mukava mennä kuuntelemaan V8:n kolinaa
Saman kaavan mukaan omaankin tonttuun tehtiin syyshuolto mutta ei see siltikään ihan yhtä nopeasti käynnistyt kuin ng, eikäs tästä ole jauhettukin jo aika paljon, taisi olla tonnarin startin välityksissä jotain eroa tms.
Mutta onhan se ihan kätevää vain pikkuisen kääntää avaimesta niin automatiikko starttaa sen reilut puoli kierrosta mitä tarvitaan käynnistymiseen, itse voi sen ajan keskittyä muihin asioihin
Nojoo, turha toiminto mutta tuli vaan havaittua mokoman olemassaolo kun ihmettelin että mitäs se tuolleen starttailee
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itse vaihdoin 9-3:een tulpat joka huollossa. Siis ne tavalliset, ei platinat. Maksoivat PCS:llä muutaman euron kipale ne kynttilät. En usko, että pelaavat kunnolla 60K täyspaineturbossa. Säästää DI-kasettiakin, kun vaihtaa tulpat ajoissa...
Vaikuttaakos Peinulla bensan määrä tuohon starttivieterin pituuteen, minulla tuossa 9-5:ssa ainakin startti pitenee tankin tyhjetessä ja muistelisin, että myös 9-3:ssa oli samaa taipumusta...
Eski
Vaikuttaakos Peinulla bensan määrä tuohon starttivieterin pituuteen, minulla tuossa 9-5:ssa ainakin startti pitenee tankin tyhjetessä ja muistelisin, että myös 9-3:ssa oli samaa taipumusta...
Eski
Pitääpäs tarkistaa kanssa ng:stäkin kynttilät, meinaa viedä vähän liikaa bensaa, kulutus on nyt sekalaisessa ajossa siinä 9.8-9.9l kun esim. 9-5 vei puolisen litraa vähemmän. Molemmissa on bensana käytetty 95:ttä, ei mielestäni mitään eroa vaikka tankissa on ollut välillä 98:ia, tai sitten ei ole tullut ajettua tarpeeksi montaa tuhatta kilometriä ysikasilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Olet sitten saanut lottovoiton vaipeinu kirjoitti:jOO-O
olihan ne tulppien kärkivälit jotain 1.8mm sillon kun viimeksi vaihdoin...pitääkin viedä auto Laakkoselle tulppien vaihtoon
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: pitkä startti
Täytyy heittää tähän aika "uskomaton" asia, nimittäin meikäläisen NG900 ei meinannut myöskään lähteä heti käyntiin. Ihmettelin, että missä vika, mutta loppuen lopuksi imuilman lämpötila-anturi antoi vikakoodin ja kävin hakemassa uuden tilalle. Ruuvasin kiinni autoon ja auto on siitä lähtien lähtenyt käyntiin aivan moitteettomasti. Kyseinen tapaus sattui 3 viikkoa sitten.peinu kirjoitti:Moro!
En tiedä onko "ongelma" ollut pitkään, mutta viime päivinä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että välillä joutuu starttaamaan jotain 5sek ennen kuin hörähtää. Lähtee kuitenkin aina käyntiin.
Onko muilla ollut samanlaista kokemusta ja jopa kenties jotain fiilailujen paikkaa tuon korjaamiseksi?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itsellänikin on tapana vaihtaa tulpat aina joka huollossa, kun eivät maksa mitään itse tulpat eli sen muutaman euron per kipale. Tavallaan takuuna käy sitten DI-kasetille, eli tuo lisäkilometrejä käyttöikään. Ja eipä ne ole vaikea vaihtaa itsekkään.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
No joo, tuo Laakkos-hommahan oli vissiin ihan selkeesti vitsi. Kyllä täällä ruuvimeisseli pysyy sen verran kädessä, että saan tulpat vaihdettua.
Pitää käydä hakemassa PCS:ltä uudet tulpat kolkkiin ja samalla taas vaihteeksi tonttuu termari...
Pitää käydä hakemassa PCS:ltä uudet tulpat kolkkiin ja samalla taas vaihteeksi tonttuu termari...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kukas sanoi, että sen pitäis olla helppoa?93t sport kirjoitti:Aika urakka varmaan ruuvimeisselilläpeinu kirjoitti:No joo, tuo Laakkos-hommahan oli vissiin ihan selkeesti vitsi. Kyllä täällä ruuvimeisseli pysyy sen verran kädessä, että saan tulpat vaihdettua.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11