vaimon vähemmällä käytöllä oleva 900 automaatti temppuili kesän aikan pari kertaa siten, että vilautti kaikki varoitusvalot päälle mittarissa ja auto sammui. No lähti kuitenkin heti käyntiin joten asia unohtui (jäi hoitamatta).
Nyt pari viikkoa sitten pesin koneen ja enää ei edes käynnisty. Mittariston varoitusvalot palavat hieman himmeästi, mutta auto pyörittää ihan hyvin.
Konehuoneen ABS yksikön (se musta boksi metallisen jarruyksikön edessä) sisäpuolella oleva Boschin rele naputtaa.
Tuntuu siltä että bensan ruiskusysteemi ei ole ihan hereillä(välillä pitää hurinaa välillä ei), voiko tuo rele jotenkin liittyä siihen?
Kunhan sais edes ajettua korjaamolle niin ei potuttaisi niin pahasti. Muuten loistava kärry, kunhan vaimo antaisi vaan ajaa sillä.
900 -95 ei käynnisty, ABS rele naputtaa???
naputusta
Morjens!
Tuo "himmeä värisuora" mittaristossa voisi viitata myös virtalukon pohjaan, vanhusten satku pyöritti iloisesti startilla, mutta lähtemättä jäi kun osa jännitteistä oli kadoksissa. Aikansa kun herkutteli niin mahdollisesti joka 20. kerta toimi ja auto käynnistyi. Muistaakseni aika kallis osa Saabilla, mutta PCS J-kylässä myi ( jälleen muistaakseni ) hieman halvemmalla.
teevee P:n Vee
Tuo "himmeä värisuora" mittaristossa voisi viitata myös virtalukon pohjaan, vanhusten satku pyöritti iloisesti startilla, mutta lähtemättä jäi kun osa jännitteistä oli kadoksissa. Aikansa kun herkutteli niin mahdollisesti joka 20. kerta toimi ja auto käynnistyi. Muistaakseni aika kallis osa Saabilla, mutta PCS J-kylässä myi ( jälleen muistaakseni ) hieman halvemmalla.
teevee P:n Vee
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
- Paikkakunta: Häme
Re: naputusta
Ja mulla taas "himmeän värisuoran" aikana startti ei pyörittänyt, mutta virtalukon pohja oli siinäkin tapauksessa hajonnut. Piti odottaa, että joku rele napsahtaa ja värisuora kirkastuu (5-15 sek). Tämän jälkeen starttikin pyöritti ja auto käynnistyi normaalisti.P:n Vee kirjoitti:Morjens!
Tuo "himmeä värisuora" mittaristossa voisi viitata myös virtalukon pohjaan, vanhusten satku pyöritti iloisesti startilla, mutta lähtemättä jäi kun osa jännitteistä oli kadoksissa. Aikansa kun herkutteli niin mahdollisesti joka 20. kerta toimi ja auto käynnistyi. Muistaakseni aika kallis osa Saabilla, mutta PCS J-kylässä myi ( jälleen muistaakseni ) hieman halvemmalla.
teevee P:n Vee
Samat oireet toistuivat kolmen (!!!) hajonneen virtalukon pohjan kanssa, paitsi että pisimmälle päästämäni alkoi katkoa virtoja ja vilautella värisuoraa myös ajon aikana. Osa on kyllä kallis, mutta en muista tarkalleen kuinka kallis. Satasen-kaksi, ehkäpä?
Voikohan muuten ajovalojen pitäminen pitkien asennossa (siis niin, että pitkät ovat aina käytettävissä) kuluttaa virtalukon pohjaa? Omassa autossani nimittäin ajovalot eivät sammu starttauksen ajaksi tässä asennossa. Lyhyiden valojen asennossa kyllä sammuvat startatessa. Nyt on siis neljäs pohja menossa ja testaus käynnissä, josko kestäisi paremmin valokatkaisijan ollessa lyhyiden asennossa.
900 S aut. -95
Joo, vika oli virtalukon pohjassa
eli homma ratkesi , kiitos kuitenkin kirjoituksista jotka osuivat nappiin. Kustannus 100 eur + omatyö, automaatissa oli selvästi helpompi homma (reilu tunti meni)kuin kepillisessä versiossa.
Jukka S