rahisevaa vinguntaa etuvasemmalta
rahisevaa vinguntaa etuvasemmalta
saab 900se 2.0t vm.96 pitää rahisevaa vinguntaa vasemman eturenkaan tietämiltä. Itse en ole pystynyt paikantamaan vikaa muuta kuin ääni voimistuu (nopeutuu) vauhtia lisätessä. Vaihteilla ei ole merkitystä äänen syntymiseen samallailla muuttuu joka vaihteella.. kysymys kuuluu jos jollain samanlaista vikaa ja onko vika selvinnyt??
itse epäilisin pyöränlaakeria mutta ohjauksessakaan ei tunnu tärinää tai muuta vastaavaa
itse epäilisin pyöränlaakeria mutta ohjauksessakaan ei tunnu tärinää tai muuta vastaavaa
Saab 900 SE 2.0T vm.96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
voisihan tuo tullakkin kierosta levystä.. jarrun painalluksella ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.. pitänee ottaa irti tuo levy ja tutkailla luulisi olevan ainaskin jonkinmoista kulumaa..
lisättäköön että ääni alkaa kuulumaan vasta kun mittarilukema nousee yli 55km/h ja on tasainen eli ei muutu kuin vauhdin lisäännyttyä/vähennettyä. ohjauksella kaan ei merkitystä ääneen. Ääni koveni tuossa viikolla tehdyn kytkin remontin jälkeen.. siis niin että äänen kuulee paremmin.. samalla tuli vaihdettua jarrupalojen asennussarjat liekkö sitten tuo levy pitää ottaa tarkempaan syyniin.. vai voisiko tuo tulla sitten tasuspyörästöstä??
lisättäköön että ääni alkaa kuulumaan vasta kun mittarilukema nousee yli 55km/h ja on tasainen eli ei muutu kuin vauhdin lisäännyttyä/vähennettyä. ohjauksella kaan ei merkitystä ääneen. Ääni koveni tuossa viikolla tehdyn kytkin remontin jälkeen.. siis niin että äänen kuulee paremmin.. samalla tuli vaihdettua jarrupalojen asennussarjat liekkö sitten tuo levy pitää ottaa tarkempaan syyniin.. vai voisiko tuo tulla sitten tasuspyörästöstä??
Saab 900 SE 2.0T vm.96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
koittakaa nostaa etupää ilmaan ja sitten tutkailla sitä jarrua, pyritellä rengasta yms. Ja kattokaa että kaikki osuu kohdalleen niinkuin pitääkin.
Jarrun jumitus aika ajoin taitaa olla kohtuu yleistä.
Tossa pari vkoa takaperin kun tultiin kaverin mökiltä Pololla, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan melkoinen rahina höystettynä muilla äänillä oikealta edestä, tutkailtiin siinä hieman hiekkatien varressa, mitään erikoista ei löytynyt, ääni jatkuis silloin tällöin paluumatkan aikana, mutta sitten itsestään katosi.
Tiedä noista..
Jarrun jumitus aika ajoin taitaa olla kohtuu yleistä.
Tossa pari vkoa takaperin kun tultiin kaverin mökiltä Pololla, niin yhtäkkiä alkoi kuulumaan melkoinen rahina höystettynä muilla äänillä oikealta edestä, tutkailtiin siinä hieman hiekkatien varressa, mitään erikoista ei löytynyt, ääni jatkuis silloin tällöin paluumatkan aikana, mutta sitten itsestään katosi.
Tiedä noista..

Saab 900 2.0t Cab -97
Tuli tuossa päivästä tarkailtua nou etujarrut ja ainoa mikä oli epäilyttävä niin abs anturin pää käy välillä aika lähellä tai ottaa kiinni kohdistimista mitkä ovat tuossa nivelessä..
toinen mikä herätti huomiota vapaalla perälootasta kuuluu naputusta.. pitääköhän kuulua.. muuten kaikki oli kohillaan eikä jarrutkaan hinkka levyyn kovinkaan pahasti.
ja mitä muuta kävi mielessä.. pitääkä tuo vaihteiston päässä oleva nivel ääntä jos vikaa? entä laatikonpuolen vetarin pään lukkorengas (tai miksi sitä nyt kutsutaan) joka on siinä irrallaan olisiko äänen tekijäksi? ja vielä uudet laatikko öljyt aika vähän löyty hakemalla mut uudet huuhtelun jälkeen Mobilube SHC 75W-90 olisiko vaikutusta ääni kuului kyllä ennen vaihtoakin mutta hiljempaa..
toinen mikä herätti huomiota vapaalla perälootasta kuuluu naputusta.. pitääköhän kuulua.. muuten kaikki oli kohillaan eikä jarrutkaan hinkka levyyn kovinkaan pahasti.
ja mitä muuta kävi mielessä.. pitääkä tuo vaihteiston päässä oleva nivel ääntä jos vikaa? entä laatikonpuolen vetarin pään lukkorengas (tai miksi sitä nyt kutsutaan) joka on siinä irrallaan olisiko äänen tekijäksi? ja vielä uudet laatikko öljyt aika vähän löyty hakemalla mut uudet huuhtelun jälkeen Mobilube SHC 75W-90 olisiko vaikutusta ääni kuului kyllä ennen vaihtoakin mutta hiljempaa..
Saab 900 SE 2.0T vm.96
Tämä oli kuulkaa aivan uskomaton juttu...
Saab 93t vm.-00 oli MERKKI-huollossa joskus viime syksynä. Hullossa uusittiin muun muassa jarrupalat joka nurkkaan, sekä uudet levyt taakse.
Okäy... Tänä keväänä alkoi sitten etupäästä (lähinnä pelkääjän puolelta) kuulua rohinaa??? Hä?
Sitten alkoi jarruissa ilmetä selvää tehon heikkenemistä ja voimakkaassa jarrutuksessa meni poljin aivan lattiaan asti!
Vaarallinen peli, ei voi muuta sanoa!
Noh. Seuraavana päivänä piti lähteä matkoille ja jättää auto vaimon käyttöön, joten aikaa millekään niin kutsutulle huollolle ei ollut.
Ei muuta kun keula ylös ja pyörät pois ja mitä löytyikään! Merkkihuollossa asennetut jarrupalat olivat pettäneet muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen. Kitkapinnat olivat irronneet raudoistaan, halkeilleet muutenkin ja täysin tuhoutuneet!
Tässä vaiheessa kävi mielessä, että "MITÄ IHME PASKAA NE ON TUOLLA TURUN SAABILLA TÄNNE PANNEET!!!!!!!!!!!!" suoraan sanottuna siis.
Noh. Ei siinä sitten muuta, kun tarvikeliikkeestä hakemaan ehtaa laatutavaraa. Olisin ostanut testivoittaja Biilteemat, mutta kun ei sattunut sillä hetkellä hyllyssä olemaan ja kiire oli.
Hyvät palat löytyi kuitenkin. Vehje toppaa huomattavasti paremmin, kuin noilla "merkkipaloilla".
Saab 93t vm.-00 oli MERKKI-huollossa joskus viime syksynä. Hullossa uusittiin muun muassa jarrupalat joka nurkkaan, sekä uudet levyt taakse.
Okäy... Tänä keväänä alkoi sitten etupäästä (lähinnä pelkääjän puolelta) kuulua rohinaa??? Hä?
Sitten alkoi jarruissa ilmetä selvää tehon heikkenemistä ja voimakkaassa jarrutuksessa meni poljin aivan lattiaan asti!
Vaarallinen peli, ei voi muuta sanoa!
Noh. Seuraavana päivänä piti lähteä matkoille ja jättää auto vaimon käyttöön, joten aikaa millekään niin kutsutulle huollolle ei ollut.
Ei muuta kun keula ylös ja pyörät pois ja mitä löytyikään! Merkkihuollossa asennetut jarrupalat olivat pettäneet muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen. Kitkapinnat olivat irronneet raudoistaan, halkeilleet muutenkin ja täysin tuhoutuneet!
Tässä vaiheessa kävi mielessä, että "MITÄ IHME PASKAA NE ON TUOLLA TURUN SAABILLA TÄNNE PANNEET!!!!!!!!!!!!" suoraan sanottuna siis.
Noh. Ei siinä sitten muuta, kun tarvikeliikkeestä hakemaan ehtaa laatutavaraa. Olisin ostanut testivoittaja Biilteemat, mutta kun ei sattunut sillä hetkellä hyllyssä olemaan ja kiire oli.
Hyvät palat löytyi kuitenkin. Vehje toppaa huomattavasti paremmin, kuin noilla "merkkipaloilla".
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6