saab 900 talladega
saab 900 talladega
Tervehdys saabistit!
Olen lueskellut tätä forumia jo jonkin aikaa, ja nyt orastava saabismini pääsi siihen vaiheeseen, että kävin koeajamassa muutaman saappaan pk-seudun liikkeistä.
Konalan laakkoselta löytyikin mielenkiintoinen saab: 80tkm ajettu tbo coupe 900 vm. -97. Kyseessä on 'erikoismalli' talladega. Hintapyyntö autolla 17900 egua.
Mitä olette mieltä, onko tuo hinta kohdallaan?
Mitä eroa tuossa talladeessa on normimalleihin? Miten suuret erot ovat tuon 900:n ja 9-3:n välillä, noin teknisesti? Alunperin olin etsimässä 3-ovista 9-3 tboa, mutta ilmeisesti nuo ovat todella kiven alla.. Tuo talladega kyllä mielytti moottorin ja ajettavuuden puolesta, mutta ikää autolla alkaa jo valitettavasti olla :/
Kaikki vinkin/neuvot liittyen saappaan ostoon otetaan huomioon kiitollisena!
Petri R.
Olen lueskellut tätä forumia jo jonkin aikaa, ja nyt orastava saabismini pääsi siihen vaiheeseen, että kävin koeajamassa muutaman saappaan pk-seudun liikkeistä.
Konalan laakkoselta löytyikin mielenkiintoinen saab: 80tkm ajettu tbo coupe 900 vm. -97. Kyseessä on 'erikoismalli' talladega. Hintapyyntö autolla 17900 egua.
Mitä olette mieltä, onko tuo hinta kohdallaan?
Mitä eroa tuossa talladeessa on normimalleihin? Miten suuret erot ovat tuon 900:n ja 9-3:n välillä, noin teknisesti? Alunperin olin etsimässä 3-ovista 9-3 tboa, mutta ilmeisesti nuo ovat todella kiven alla.. Tuo talladega kyllä mielytti moottorin ja ajettavuuden puolesta, mutta ikää autolla alkaa jo valitettavasti olla :/
Kaikki vinkin/neuvot liittyen saappaan ostoon otetaan huomioon kiitollisena!
Petri R.
Kyllä sellanen 1500e pitäis ainakin pyynnöstä pois saada. Kun omaani kattelin, niin taisi Konalan Laakkonen olla ainoita liikkeitä pääkaupunkiseudulla, jossa hinnoista oikeasti saattoi tinkiä. Muualla lähti vain joku hassu satanen. Mukavampi fiilis tulee, kun on saanut tingittyä, kunnon pelimies liikkeellä.




jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Muistaakseni viimeisessä autopokkarissa on juuri tuollainen 3-ovinen 900 Talladega tosi hyvillä varusteilla (aut, ilmastointi, nahkasisustus ym) jossain Tamperelaisessa autoliikkeessä alta 15000 Eur, taisi tosin olla jotain 160tkm ajettu.
Yksityisiltä pitäisi saada vieläkin halvemmalla eli kyllä tuossa hintapyynnössä on Saabbilikkeen lisää 2-3 tuhatta euroa.
Yksityisiltä pitäisi saada vieläkin halvemmalla eli kyllä tuossa hintapyynnössä on Saabbilikkeen lisää 2-3 tuhatta euroa.
Entäpä 9-3 Aero?
Moi,
oletko yhtään harkinnut 9-3 Aeroa? Olen seurannut niiden tilannetta tammikuun puolivälistä ja tämän päivän Turun Sanomista löytyi Suomen halvin tähän mennessä, vm. -99, ajettu 85tkm. Hinta 24 500 €. Se on vähemmän kuin mitä itse maksoin tammikuun lopulla omastani, jonka hain KäyttöAutosta Seinäjoelta. Se oli vähän enemmän ajettu (91tkm), mutta tosin vähän uudempi (2001). Se lähti 26 000 eurolla. Paljon rahaa, mutta uudesta oli hinta pudonnut tosi paljon.
Terveisin
Markku
oletko yhtään harkinnut 9-3 Aeroa? Olen seurannut niiden tilannetta tammikuun puolivälistä ja tämän päivän Turun Sanomista löytyi Suomen halvin tähän mennessä, vm. -99, ajettu 85tkm. Hinta 24 500 €. Se on vähemmän kuin mitä itse maksoin tammikuun lopulla omastani, jonka hain KäyttöAutosta Seinäjoelta. Se oli vähän enemmän ajettu (91tkm), mutta tosin vähän uudempi (2001). Se lähti 26 000 eurolla. Paljon rahaa, mutta uudesta oli hinta pudonnut tosi paljon.
Terveisin
Markku
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
miksei..
Kyllähän uudempi olisi aina parempi 
Taitaa tuo 900 tosiaan olla hieman ylihinnoiteltu, vaikka ilmastointia yms. hilavitkutinta autosta löytyykin.
Olen näissä auton vaihdoissa pyrkinyt kuitenkin aina vaihtamaan uudempaan, mutta nyt menisi suunta ympäri (98-->97:).
Noita aeroja taitaa olla aika vähän myynnissä, eikös?
Mitä tuollaisesta 3-ovisesta 9-3 turbosaappaasta kannattaisi maksaa, jos sellaisen nyt jostain sattuisi löytämään? (alle 100tkm ajetusta)
Varusteista minulle tärkein on automaati-ilmastointi.

Taitaa tuo 900 tosiaan olla hieman ylihinnoiteltu, vaikka ilmastointia yms. hilavitkutinta autosta löytyykin.
Olen näissä auton vaihdoissa pyrkinyt kuitenkin aina vaihtamaan uudempaan, mutta nyt menisi suunta ympäri (98-->97:).
Noita aeroja taitaa olla aika vähän myynnissä, eikös?
Mitä tuollaisesta 3-ovisesta 9-3 turbosaappaasta kannattaisi maksaa, jos sellaisen nyt jostain sattuisi löytämään? (alle 100tkm ajetusta)
Varusteista minulle tärkein on automaati-ilmastointi.
9-3 Aeroista
Minun havaintojeni mukaan ainakin pääkaupunkiseudulla on ollut muutama 9-3 Aero myytävänä liikkeissä pitemmän aikaa, ja hinnat ovat ehkä vähän liikahtamassa taas alaspäin. Kovin montaa Aeroa ei mielestäni koskaan ole tarjolla, mutta 2002 mallisesta, alle 100tkm ajetuista on pyydetty himpun verran alle 30 000 euroa. Kilometreistä riippuen pyynti voi olla ylikin 30 000 euroa. Jos mennään vuosimalliin 2001 ja siitä vanhempaan, kaupasta voi ymmärtääkseni saada 26 tuhannella tai halvemmallakin alle 100 tkm ajetun, kuten tuo mainitsemani Turun auto. Yksityisistä markkinoista minulla ei ole havaintoja.
Aerossahan lienee jo vakiona 205 hv:n kone, automaatti-ilmastointi, cruise, nahkajakkarat ja härdelliä jos jonkinlaista. Ajotietokoneeseen ja radioon en edes ole vielä kummemmin viitsinyt tutustua, nappulatekniikka ja lelut eivät kiinnosta. Tärkeintä on mielestäni "henkistyneeksi" muuttunut autoilu ja ajotuntuma - Saabbi lähtee, kulkee ja toimii kuin ajatus, ajamisessa ei ole sellaista puurtamisen makua kuin kotteroilla, joilla olen joskus ajanut.
Terveisin
Aerossahan lienee jo vakiona 205 hv:n kone, automaatti-ilmastointi, cruise, nahkajakkarat ja härdelliä jos jonkinlaista. Ajotietokoneeseen ja radioon en edes ole vielä kummemmin viitsinyt tutustua, nappulatekniikka ja lelut eivät kiinnosta. Tärkeintä on mielestäni "henkistyneeksi" muuttunut autoilu ja ajotuntuma - Saabbi lähtee, kulkee ja toimii kuin ajatus, ajamisessa ei ole sellaista puurtamisen makua kuin kotteroilla, joilla olen joskus ajanut.
Terveisin
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Re: miksei..
Kaivokselan mazdalla oli jokuaika sitten myynnissä 9-3 aero, grafiitin harmaa ja oli tosi nätti peli, ellen ihan väärin muista se oli- 00 ja hinta oli joku 24t€...ei ihan älyttömästi! Voin toki olla hyvinkin väärässä, mutta jos kiinnostaa niin rimpauta sinne jos se vielä siellä on, sillon se oli ainakin hallissa!Pete_R kirjoitti:Kyllähän uudempi olisi aina parempi
Taitaa tuo 900 tosiaan olla hieman ylihinnoiteltu, vaikka ilmastointia yms. hilavitkutinta autosta löytyykin.
Olen näissä auton vaihdoissa pyrkinyt kuitenkin aina vaihtamaan uudempaan, mutta nyt menisi suunta ympäri (98-->97:).
Noita aeroja taitaa olla aika vähän myynnissä, eikös?
Mitä tuollaisesta 3-ovisesta 9-3 turbosaappaasta kannattaisi maksaa, jos sellaisen nyt jostain sattuisi löytämään? (alle 100tkm ajetusta)
Varusteista minulle tärkein on automaati-ilmastointi.
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Osta 9-3!
600 euroo lisää, niin saat multa todella hienon erikoisvarustellun 9-3 turbon.
Lisätiedot autosta:
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=81130
Lisätiedot autosta:
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=81130
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Saabin hinnoista
Ite ostin 03.11.2003 SAAB 9-3 SE TurboJubileen (rek. 21.12.2001) Auto ei ollut siis edes kahta vuotta vanha ! Mittarissa oli kylläkin jo 74 tkm, mutta kun se HINTA oli mielestäni KOHDALLAAN ! Maksoin autosta VAIN 22200 Euroa !
Ja varusteitahan autossa on paljon: Automaattinen ilmastointilaite
, vakionopeuden säädin, CD radio, 16 tuumaiset aluvanteet kesärenkaissa ja todella harvinaiset näyttävät 15 tuuman aluvanteet talvirenkaissa (Sain muuten niihin 16 tuumaisiin vanteisiin vielä uudet kumitkin SAMAAN hintaan; arvo noin 600 Eur !
), irrotettava vetokoukku (ei muuten kertaakaan käyetty !), levikesarja, takaspoileri, sähköikkunat (4 kpl), sähköpeilit (lämmitettävät), hiilikuitukojelauta, kaukosäädettävä keskuslukitus, takaikkuoissa+takasivulaseissa 3M:n tummennuskalvot ym. ym. ja kun auton värikin on mielestäni paras mikä SAAB 9-3 TurboJubileeseen sopii eli metallin musta. En ole sen jälkeen löytänyt mistään lähellekään samaan hintaan samanlaista autoa ! Joten mielestäni tuo peräti 7 vuotta vanhan 900 Tallageda mallin hinta on törkeä ! Aivan liikaa noin vanhasta autosta; eihän siinä ole edes varusteita !
(vrt. yllä)




Re: saab 900 talladega
talladega on hemmetin sulava ajaa, ei nyi ja kiihtyy nätisti, oikein loistava valinta. tingi kuitenkin hinnasta vähäsen, auto se on vaan sekinPete_R kirjoitti:Tervehdys saabistit!
Olen lueskellut tätä forumia jo jonkin aikaa, ja nyt orastava saabismini pääsi siihen vaiheeseen, että kävin koeajamassa muutaman saappaan pk-seudun liikkeistä.
Konalan laakkoselta löytyikin mielenkiintoinen saab: 80tkm ajettu tbo coupe 900 vm. -97. Kyseessä on 'erikoismalli' talladega. Hintapyyntö autolla 17900 egua.
Mitä olette mieltä, onko tuo hinta kohdallaan?
Mitä eroa tuossa talladeessa on normimalleihin? Miten suuret erot ovat tuon 900:n ja 9-3:n välillä, noin teknisesti? Alunperin olin etsimässä 3-ovista 9-3 tboa, mutta ilmeisesti nuo ovat todella kiven alla.. Tuo talladega kyllä mielytti moottorin ja ajettavuuden puolesta, mutta ikää autolla alkaa jo valitettavasti olla :/
Kaikki vinkin/neuvot liittyen saappaan ostoon otetaan huomioon kiitollisena!
Petri R.
