ng900 2.0 T vm.-96 vaihdelaatikko mallia FM55 501. Kiinostaisi tietää enempi. Meneekö esim. jokin toinen malli kiinni? kone on mallia B204L ja mitä olen itse seuraillut niin tietoja löytyy aika heikosti.
Ja minkälaista eroa laatikossani on malliin FM54 501:een muuta kuin välitykset. Ja niistä välityksistä niin opas kertoo eron vain "final drive":n kohdalla FM54 = 4.048:1 ja FM55 = 3.818. Opassa olevien välityksien kohdalla ei muuta ilmoiteta.
Tämä kiinnosta kun joudun availemaan luultavasti laatikon ja olisin katsomassa jos jostain löytäisin osia ja mielummin koko laatikon osineen tutkailun ja kiinnostuksenkin vuoksi..
jos joltain löytyy laatikko (FM55 501) viallisena tai kunnossa olisin kiinnostunut
NG900 vaihdelaatikko tietoja kaivataan
NG900 vaihdelaatikko tietoja kaivataan
Saab 900 SE 2.0T vm.96
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Itse laitoin juuri omaan NG900:seen 9-3:sen vm2000 FM55507 laatikon hajoneen FM55501 laatikon tilalle koska sen sisuskalujen pitäisi olla vahvemmat (samat kuin Viggenissä: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... highlight= ). Välityksen ero juuri tuo i=3:82=>4:05 joten ei poikkea vakiosta niin paljoa. Uudempi laatikko sopii jos saat laatikon mukana uudemman mallin vaihdelaatikon takakiinnikkeen ja vaihteensiirto mekanismin.
Mikäs sun laatikossa on vikana?
Mikäs sun laatikossa on vikana?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Laatikossa hmm.. onko tuo nyt sitten toinen akseli sisällä jossa on laakeri(t) menny tai sit laakerit tuolla tasauspyörästössä.. Narisee aika mukavasti eikä viitsisi loppuun ajella.. tutkittuo on jarruista ja nivelistä mutta huonoin tuloksin.. auto toimii muuten ihan loistavasti ei minkään sortin ravistusta ohjauksessakaan millään vauhdilla eikä kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. joten ainut on oikeastaa lootan sisusta..
Harmi vain että nuo FM55507:t kin on aika harvinaisia suomessa no ruotsista löytyy kyllä molempia reilusti ja huomattavasti halvempaan hintaa.. mukava oli katsella kun suomessa pyynti joistain laatikoista oli 1000 ruotsin kruunua ja suomessa 700 euroa hinta ero on kyllä huima mut kattelen täältä puolelta kurakko nyt alustavasti..
tulikos tuo vaihtotyösi kovinkin kalliiksi vai löytykö osat halvemmin?
Harmi vain että nuo FM55507:t kin on aika harvinaisia suomessa no ruotsista löytyy kyllä molempia reilusti ja huomattavasti halvempaan hintaa.. mukava oli katsella kun suomessa pyynti joistain laatikoista oli 1000 ruotsin kruunua ja suomessa 700 euroa hinta ero on kyllä huima mut kattelen täältä puolelta kurakko nyt alustavasti..
tulikos tuo vaihtotyösi kovinkin kalliiksi vai löytykö osat halvemmin?
Saab 900 SE 2.0T vm.96