Aani ei kuulu matalilla kierroksilla, eika sen taajuus/korkeus muutu. Voimakkuus muuttuu kuorman mukaan ja kuuluu selvimmin yli 4000rpm. Vihellys kuuluu vaimeana myos koneen kiertaessa paikallaan (ilman kuormaa) n. 4000rpm, seka ajettaessa vakionopeudella kyseisella kierrosluvulla esim. kakkosvaihteella.
Milta kuulostaa turbon vikaantumista ennakoiva vihellys/ulina? Muuttuuko aanen korkeus kierroluvun tai kuorman myota? Muistuttaako aani yleensa yksitaajuuksista vihellysta vai ulinaa? Millaisissa tilanteissa se kuuluu? Alkaako aani yhtakkia, vai lisaantyyko se progressiivisesti ajan kuluessa?
Miten turbon kunnossa olon diagnosoidaan?
Voi olla, etta olen vahan hataisesti paatynyt epailemaan turboa, mutta kun tama on ensimmainen omistamani auto, jossa on kyseinen kapine, niin heti tulee maalailtua piruja seinille

Joku epaili myos ilmavuotoa turbon ja imusarjan valilla. Voisiko olla noin? Letkuja ja liitoksiahan tuolla tietysti on vaikka muille jakaa...