9-3 2.0t A 2000.
Saabini on alkanut sammahdella ikävällä tavalla. Tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin, vika on ilmennyt ensimmäistä kertaa n. kuukausi sitten. Sammahtaminen tapahtuu, kun hiljennän n. 30-40 km/h nopeudesta pysähdyksiin. Mieluiten tietenkin aamuruuhkassa. Kun ollaan vielä liikkeessä, kone hyytyy juuri ennen pysähtymistä matelunopeudella ja seuraa jo rutiiniksi muodostunut toimenpide: vaihde vapaalle -> virrat pois -> starttaus -> ajovaihde silmään. Ai niin, toiminteiden välissä runsasta kiroilua.
Olen tulkitsevinani, että tuo hyytyminen tapahtuu kutakuinkin silloin, kun laatikko vaihtaa kakkoselta ykköselle. Kakkosen ja ykkösen väli tuntuu muutenkin aika napakalta, jopa ylöspäin vaihdettaessa.
En tiedä onko tähän osuutta sillä, että airbagin ohjainyksikkö on sökönä, eikä sitä saa resetoitua. Joku sähköhäikkähärdelli?
Onko kellään automaattikuskilla ollut vastaavia oireita? Heittäkää kommentit kehiin.
p
PS. Niskanen, älä nyt kuittaile mitään
Automaatti sammahtelee valoihin
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Mulla oli sellaista vikaa, että liikennevaloihin hiljennettäessä sammui. Eli ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä, kun oli ajettu vähän matkaa. Kaasuläppäkotelossa oli 'paskaa' joka vaikutti tyhjäkäyntiin. Kotelo irti ja puhdistusaineella pyyhki liat veke kaasuläpän ympäriltä ja hyvin toimii.
Ohjeet ongelman korjaukseen sain länsi-autosta (arvasivat heti puhelimessa mikä oli vikana).
Pete
Ohjeet ongelman korjaukseen sain länsi-autosta (arvasivat heti puhelimessa mikä oli vikana).
Pete
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Kiitos vinkistä! Jotain tuollaista se voisi hyvinkin olla. Tällä kertaa Länsi-Auton sällit Olarissa tosin tuikkasivat vain Techin kiinni ja totesivat, että 'ei näy mitään'. Kysäisen, josko vinkkaisivat kuinka tuo operaatio tehdään. Et muuten sattuisi itse muistamaan?900R kirjoitti:Kotelo irti ja puhdistusaineella pyyhki liat veke kaasuläpän ympäriltä ja hyvin toimii.
Ohjeet ongelman korjaukseen sain länsi-autosta (arvasivat heti puhelimessa mikä oli vikana).
Pete
p
ohjeet kaasuläppäkotelon puhdistukseen
1) avaa konepelti
2) poista koneen / kaasuläppäkotelon päällä oleva mustamuovisuojus
3) avaa kaksi 10mm pulttia
4) löysää tarvittaessa klemmaria jolla ilmaputki on kiinni
5) paina kaasuläppää alaspäin ja puhdista tarvittaessa läpän reunat sekä seinämät.
6) kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
\\ Pete
1) avaa konepelti
2) poista koneen / kaasuläppäkotelon päällä oleva mustamuovisuojus
3) avaa kaksi 10mm pulttia
4) löysää tarvittaessa klemmaria jolla ilmaputki on kiinni
5) paina kaasuläppää alaspäin ja puhdista tarvittaessa läpän reunat sekä seinämät.
6) kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
\\ Pete