TEKOPAIKKA
TEKOPAIKKA
Huomasin, että 9-3 2,0t 5D vm.2003 on tehtykin yllätys yllätys Uudessakaupungissa. Oma vastaava vm.2002 on tehty Trolhettanissa.
Eli miten näiden viimeisten 5D mallien valmistus lienee onnistunut (onko kärränneet osat ja tekijät Suomeen, vai onko Suomen porukka joutunut opettelemaan kasaamisen kantapäänkautta... vm.2003:ssa on jäänyt maalaamatta mm. venttiilikoppa (tarkoituksellako vai vahingossa))?
Eli miten näiden viimeisten 5D mallien valmistus lienee onnistunut (onko kärränneet osat ja tekijät Suomeen, vai onko Suomen porukka joutunut opettelemaan kasaamisen kantapäänkautta... vm.2003:ssa on jäänyt maalaamatta mm. venttiilikoppa (tarkoituksellako vai vahingossa))?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Re: TEKOPAIKKA
special editionsaabeli kirjoitti:vm.2003:ssa on jäänyt maalaamatta mm. venttiilikoppa (tarkoituksellako vai vahingossa))?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eiköhän ne Uudenkaupungin asentajat osanneet umpikoriversiotakin tehdä, kun olivat harjoitelleet muutaman vuoden avomallien rakentamista...
Myös 9-5 oli ainakin M2005:ssa maalaamaton venakoppa, mutta tuskin johtuu unohduksesta. Käsittelemätön alumiini menee kyllä järkyttävän näköiseksi aika nopeasti...
Eski
Myös 9-5 oli ainakin M2005:ssa maalaamaton venakoppa, mutta tuskin johtuu unohduksesta. Käsittelemätön alumiini menee kyllä järkyttävän näköiseksi aika nopeasti...
Eski
Samat työntekijät edelleen. Vaikka välillä suuri osa henkilöstöstä lomautettiinkin, ovat kaikki halukkaat jo aikoja sitten otettu takaisin Porschen valmistukseen ja lisääkin on palkattu. Tosin moni lomautettu löysi uusia haasteita lomautuksen aikana ja heitä ei enää näy. Itse olen myös muutaman vuoden jo ollut muissa maisemissa. Nämä umpikoriset olivat muistaakseni joku viimeinen hännän huippu ko. mallissa, joka oli sitten kai järkevää tuotattaa Uudessakaupungissa ja kuten joku jo mainitsikin, ei niiden valmistus cabrioiden ja Viggenien jälkeen varmaankaan mikään ongelma ollut. Autonvalmistuksessahan suurimmat ongelmat ja investoinnit koskevat yleensä korihitsaamoa ja maalaamoa.
Miksi olisi maalattu Ruotsissa? Uuteenkaupungin tehtaan maalaamo uusittiin täysin 1990-luvulla, käyttöön otettiin mm. upotusfosfatointilaitteisto, joka takasi korkean laadun. Tuskin Trollhättanissa ainakaan parempaan maalauslaatuun ylletään?saabeli kirjoitti: Maalattiinko nämä viimeiset Ruotsissa?
Kaikki Saab Cabrioletit vuoteen 2003 asti on tehty ja maalattu Uudessakaupungissa. Myös kaikki Uudessakaupungissa valmistetut Porschet (valmistus alkoi 1997) on maalattu siellä.
Saabin moottori-vaihteistopaketit ovat tulleet Ruotsista (4-syl. moottorit Södertäljestä, manuaalivaihteistot Göteborgista)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: TEKOPAIKKA
Hyvä Suomi9-5T kirjoitti:Ole tyytyväinen kun autosi on tehty euroopan kolmanneksi laadukkaimmassa autotehtaassa.
Onko tuosta kuinka tuore tilasto ja mitkä muut paikat menestyivät siinä...
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
hmm....Oliskohan ovien alareunojen käsittelyssä ollut eroa ruotsi vastaan suomi
Käytiin nimittäin keväällä katsomassa Hämeenlinnassa yhdessä autoliikkeessä 9-3 2.0t -03 ja ovet olivat tosi huonohkossa maalissa listasta alaspäin. Siis maalissa oli ruosteen aiheuttamia kohoutumia....joku varmaan tietää mitä meinaan. En sitten tiedä oliko kolhittu, mutta unohdettiin saman tien.....
nyt iskällä 9-3 2.0t -02 joka tehty tosiaan ruotsin puolella...
Käytiin nimittäin keväällä katsomassa Hämeenlinnassa yhdessä autoliikkeessä 9-3 2.0t -03 ja ovet olivat tosi huonohkossa maalissa listasta alaspäin. Siis maalissa oli ruosteen aiheuttamia kohoutumia....joku varmaan tietää mitä meinaan. En sitten tiedä oliko kolhittu, mutta unohdettiin saman tien.....
nyt iskällä 9-3 2.0t -02 joka tehty tosiaan ruotsin puolella...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ruotsalaista laatuaKipe_9000 kirjoitti: Käytiin nimittäin keväällä katsomassa Hämeenlinnassa yhdessä autoliikkeessä 9-3 2.0t -03 ja ovet olivat tosi huonohkossa maalissa listasta alaspäin. Siis maalissa oli ruosteen aiheuttamia kohoutumia....joku varmaan tietää mitä meinaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Enpä tiedä miten puhuttukieli asiaan vaikuttaa.Osa asentajista osaa ruotsia jos se hiukan rauhoittaa.
Olin 1978 kesätöissä turslantavärkkenissä volvoja tekemässä ja siellä kyllä siihenaikaan suuriosa työntekijöistä oli jugoslaveja, turkkilaisia, suomalaisia, ym. neekereitä... SE SIITÄ!
On siinä ollut rekkaralli kun hitsatut korit kuljetettu n. 500 km matkan ja lisäksi laivalla merenpoikki. Ymmärsin, että maalaus tehtiin vasta suomessa... tulikohan tuo putsatuksi kunnolla.
TAISI TULLA SEKUNDAA (jos näin todella tehty)?
Viimeksi muokannut saabeli, To Loka 12, 2006 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002