TEKOPAIKKA

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

TEKOPAIKKA

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Huomasin, että 9-3 2,0t 5D vm.2003 on tehtykin yllätys yllätys Uudessakaupungissa. Oma vastaava vm.2002 on tehty Trolhettanissa.

Eli miten näiden viimeisten 5D mallien valmistus lienee onnistunut (onko kärränneet osat ja tekijät Suomeen, vai onko Suomen porukka joutunut opettelemaan kasaamisen kantapäänkautta... vm.2003:ssa on jäänyt maalaamatta mm. venttiilikoppa (tarkoituksellako vai vahingossa))?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: TEKOPAIKKA

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabeli kirjoitti:vm.2003:ssa on jäänyt maalaamatta mm. venttiilikoppa (tarkoituksellako vai vahingossa))?
special edition ;)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eiköhän ne Uudenkaupungin asentajat osanneet umpikoriversiotakin tehdä, kun olivat harjoitelleet muutaman vuoden avomallien rakentamista...

Myös 9-5 oli ainakin M2005:ssa maalaamaton venakoppa, mutta tuskin johtuu unohduksesta. Käsittelemätön alumiini menee kyllä järkyttävän näköiseksi aika nopeasti...

Eski
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Eiköhän ne Uudenkaupungin asentajat osanneet umpikoriversiotakin tehdä, kun olivat harjoitelleet muutaman vuoden avomallien rakentamista...
Montako siellä on jäljellä samoja tekijöitä... eikö ne potkittu pihalle?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Samat työntekijät edelleen. Vaikka välillä suuri osa henkilöstöstä lomautettiinkin, ovat kaikki halukkaat jo aikoja sitten otettu takaisin Porschen valmistukseen ja lisääkin on palkattu. Tosin moni lomautettu löysi uusia haasteita lomautuksen aikana ja heitä ei enää näy. Itse olen myös muutaman vuoden jo ollut muissa maisemissa. Nämä umpikoriset olivat muistaakseni joku viimeinen hännän huippu ko. mallissa, joka oli sitten kai järkevää tuotattaa Uudessakaupungissa ja kuten joku jo mainitsikin, ei niiden valmistus cabrioiden ja Viggenien jälkeen varmaankaan mikään ongelma ollut. Autonvalmistuksessahan suurimmat ongelmat ja investoinnit koskevat yleensä korihitsaamoa ja maalaamoa.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Autonvalmistuksessahan suurimmat ongelmat ja investoinnit koskevat yleensä korihitsaamoa ja maalaamoa.
Maalattiinko nämä viimeiset Ruotsissa?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vain venttiilikopat maalattiin Ruotsissa :lol:

Eski
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

saabeli kirjoitti: Maalattiinko nämä viimeiset Ruotsissa?
Miksi olisi maalattu Ruotsissa? Uuteenkaupungin tehtaan maalaamo uusittiin täysin 1990-luvulla, käyttöön otettiin mm. upotusfosfatointilaitteisto, joka takasi korkean laadun. Tuskin Trollhättanissa ainakaan parempaan maalauslaatuun ylletään?

Kaikki Saab Cabrioletit vuoteen 2003 asti on tehty ja maalattu Uudessakaupungissa. Myös kaikki Uudessakaupungissa valmistetut Porschet (valmistus alkoi 1997) on maalattu siellä.

Saabin moottori-vaihteistopaketit ovat tulleet Ruotsista (4-syl. moottorit Södertäljestä, manuaalivaihteistot Göteborgista)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Autonvalmistuksessahan suurimmat ongelmat ja investoinnit koskevat yleensä korihitsaamoa ja maalaamoa.
Hitsattiinko 2003 mallit Ruotsissa?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

En muista tarkkaan, mutta koska koppa on about sama kuin Viggenissä niin miksi ihmeessä ne olisi hitsattu Trollhättanissa.
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: TEKOPAIKKA

Viesti Kirjoittaja Muksu »

9-5T kirjoitti:Ole tyytyväinen kun autosi on tehty euroopan kolmanneksi laadukkaimmassa autotehtaassa.
Hyvä Suomi :D

Onko tuosta kuinka tuore tilasto ja mitkä muut paikat menestyivät siinä...
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

saabeli kirjoitti:
Autonvalmistuksessahan suurimmat ongelmat ja investoinnit koskevat yleensä korihitsaamoa ja maalaamoa.
Hitsattiinko 2003 mallit Ruotsissa?
kyllä
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

hmm....Oliskohan ovien alareunojen käsittelyssä ollut eroa ruotsi vastaan suomi :?:

Käytiin nimittäin keväällä katsomassa Hämeenlinnassa yhdessä autoliikkeessä 9-3 2.0t -03 ja ovet olivat tosi huonohkossa maalissa listasta alaspäin. Siis maalissa oli ruosteen aiheuttamia kohoutumia....joku varmaan tietää mitä meinaan. En sitten tiedä oliko kolhittu, mutta unohdettiin saman tien.....
nyt iskällä 9-3 2.0t -02 joka tehty tosiaan ruotsin puolella...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kipe_9000 kirjoitti: Käytiin nimittäin keväällä katsomassa Hämeenlinnassa yhdessä autoliikkeessä 9-3 2.0t -03 ja ovet olivat tosi huonohkossa maalissa listasta alaspäin. Siis maalissa oli ruosteen aiheuttamia kohoutumia....joku varmaan tietää mitä meinaan.
Ruotsalaista laatua :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Osa asentajista osaa ruotsia jos se hiukan rauhoittaa.
Enpä tiedä miten puhuttukieli asiaan vaikuttaa.
Olin 1978 kesätöissä turslantavärkkenissä volvoja tekemässä ja siellä kyllä siihenaikaan suuriosa työntekijöistä oli jugoslaveja, turkkilaisia, suomalaisia, ym. neekereitä... SE SIITÄ!

On siinä ollut rekkaralli kun hitsatut korit kuljetettu n. 500 km matkan ja lisäksi laivalla merenpoikki. Ymmärsin, että maalaus tehtiin vasta suomessa... tulikohan tuo putsatuksi kunnolla.
TAISI TULLA SEKUNDAA (jos näin todella tehty)?
Viimeksi muokannut saabeli, To Loka 12, 2006 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin