900 v6 2.5l koneella
900 v6 2.5l koneella
Kyselen että onko kovin harvinainen malli suomen oloissa?Ruotsissa olen tällä koneella varustettuja nähnyt muutamia,ei ihan hirveesti ole näkynyt sielläkään.
Joten,kättä pystyyn jos on V6 koneella ysisatanen Saabbi(omani on vm-94)
Joten,kättä pystyyn jos on V6 koneella ysisatanen Saabbi(omani on vm-94)
Löytyy varmaan juu,mutta kun ei kukaan tunnusta omistavansa moista kulkupeliä
Hämmästeli Saabbi-huollon äijäkin kun kyselin huoltohintoja"Niin mikä se kone oli?Aijaa,ootas vähän.Haen toisen kirjan.No,juu löytyhän se.Ei hirveen montaa ole käynyt sellasia täällä huollossa..":arrow:(jättäen omat kommentit pois välistä)
Lisäksi olisin kiinnostunut kuulemaan onko ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa?Välillä autossa kun on seisonut yön ja aamulla menee starttaamaan syttyy Check Gearbox valo eikä auto käynnisty.Ongelma esiintyy hyvinkin epäsäännöllisesti ja poistuu kyllä kun kerran pari käyttää virrat pois päältä.Nyt kun on ollut lämppärikaapelin päässä ei ole aamulla ollut ongelmaa.
Hämmästeli Saabbi-huollon äijäkin kun kyselin huoltohintoja"Niin mikä se kone oli?Aijaa,ootas vähän.Haen toisen kirjan.No,juu löytyhän se.Ei hirveen montaa ole käynyt sellasia täällä huollossa..":arrow:(jättäen omat kommentit pois välistä)
Lisäksi olisin kiinnostunut kuulemaan onko ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa?Välillä autossa kun on seisonut yön ja aamulla menee starttaamaan syttyy Check Gearbox valo eikä auto käynnisty.Ongelma esiintyy hyvinkin epäsäännöllisesti ja poistuu kyllä kun kerran pari käyttää virrat pois päältä.Nyt kun on ollut lämppärikaapelin päässä ei ole aamulla ollut ongelmaa.
Kyllä löytyy 2,5L V6 autom.
Itsellä oli samavika irroita ja puhdista VAIHTEENTUNNISTIN vaihdelaatikon päälta kolmion näköinen osa, jos on alkuperäinen ruuveja alapuolella HUOM:sisältää pieniä jousia kuten lukoissa ja vastinpaloja sekä kiintonaisia kuparikiskoja.Merkkaa ennen irroitusta miten on vaihdelaatikon päällä jotta tulee samaan asentoon takas. Kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan asennuksen jälkeen säädetään, että auto lähtee käyntiin vaihe P ja N kohdissa. Uusi osa maksaa 387e joten kannattaa ainakin kokeilla. Takuuta en ko.toimenpiteelle myönnä mutta mulla autto. Lämpimänä toimis mutta aamulla herjas Check Gearbox.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
Täältä löytyy yksi. Aika harvinainen on. Katsastusmies sitä ihmetteli kun vanteita (17") muutoskatsastin. Lopuksi totesi, että ei olisi tarvinnut katsastaa, koska mallin kohdalla oli merkintä 16" vaihtoehtoisesta vannekoosta. (tätä vaihtoehtoista kokoa ei kuitenkaan oltu merkittu rekisteriotteeseen)Ei kuitenkaa rahoja antanu takasi,ihme homma on se. Lisäksi omistamani auto on yksittäisenä uutena maahantuotu, eli uutena, mutta ei maahantuojan toimesta. Epäili YK autoksi. Kai se ihan soivapeli on, jos ei ota huomioon ooppelin koneen kaikkia ihme naputuksia ja nakutuksia
Omani on varustettu manuaalilootalla, että ei voi auttaa.
Omani on varustettu manuaalilootalla, että ei voi auttaa.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Jees. 94-mallinen automaatti tuli viime kesänä. Hyvä peli, vaikka kyseinen moottori ei ehkä olekaan maailman kauniskäyntisin. Laatikko toiminut hienosti ja esimerkiksi bensan kulutus on yllättänyt positiivisesti. Viime kesänä meni Lapin reissu täydessä lastissa 8,1 litran kulutuksella. Marinaa sen verran, että CE-valoa polttaa motarilla ja TCS on alkanut ryppyillä. Onko vastaavia havaintoja?
900SE V6 -94
Kyllä löytyy 2,5L V&
Puhdistitko Vaihteentunnistimen, vai löytyikö jokin muu vika joka auttoi virheilmoitukseen.
joo,puhdistin sitä.Jos tota hommaa lähtee tekemään niin pieni hylsysatsi oli aika hyvä apu,tarvitsi myös niveltä käyttää.Akun ja sen aluslevyn akun alta kun otti pois niin helpotti kummasti.
Sanotaan näin että ehkä pari kertaa saatto päästä voimasanoja.En olis hommaan lähtenyt jos olisin tienny millaseksi näpertelyksi se meni
Mutta nyt ei toivottavasti ihan heti tarvii lähteä uudestaan sitä tekemään..
Sanotaan näin että ehkä pari kertaa saatto päästä voimasanoja.En olis hommaan lähtenyt jos olisin tienny millaseksi näpertelyksi se meni
Mutta nyt ei toivottavasti ihan heti tarvii lähteä uudestaan sitä tekemään..
Sivistyksen vuoksi utelen, josko mitä eroa on S ja SE malleilla, ja onko jo -94 malleissa ollut S ja SE versiot.
Minkälainen varustelutaso mahtaapi olla -94 SE satkussa, jossa 2.5 V6.
Toisekseen, onko tuo V6 ihan mukava kone - ilmeisesti kestää hyvin? Entäpä viripuolta, eli saako siitä oikein mitenkään lisää tehoa irti? Speedpartsilla pieni chippi siihen näkyy olevan, mutta saisko suosiolla unohtaa 200+hv tehot?
Tänk juu!
Minkälainen varustelutaso mahtaapi olla -94 SE satkussa, jossa 2.5 V6.
Toisekseen, onko tuo V6 ihan mukava kone - ilmeisesti kestää hyvin? Entäpä viripuolta, eli saako siitä oikein mitenkään lisää tehoa irti? Speedpartsilla pieni chippi siihen näkyy olevan, mutta saisko suosiolla unohtaa 200+hv tehot?
Tänk juu!
Juu, siis tuon verran tiesin että varustetasoista on kyse, mutta että miten ne konkreettisesti eroavat toisistansa? Vai onko vielä pakettien sisällä jotain eroja?Mimmi kirjoitti:S ja SE ovat varustetasoja.
V6 on ruisku, joten nuo suuret tehot saat suurella työllä, yksin chipillä et niitä saa.
Onko esim. SE mallissa automaatti-ilmastoinnit ja AS tsydeemit & nahkajakkaraa, vai miten ne menee?
Speedpartsilta vilkaisin, että huikeat 16 konia olis luvassa SP:n lastulla ja tuningsuodattimella..
Tuohan on ilmeisestikin se opelin kone, opelclubin sivuilta löytynee kommentteja siitä, niitä V6-moottoreita on suomessakin nykyisin saksantuonnin ansiosta reilusti, tosin siis Opeleissa. Saab on vain tehnyt jotain omia virityksiäkin siihen (imusarja ainakin ymmärtääkseni) joten Opel-huollot eivät ainakaan täällä päin osanneet sanoa siitä mitään.Tonppa kirjoitti:Sivistyksen vuoksi utelen, josko mitä eroa on S ja SE malleilla, ja onko jo -94 malleissa ollut S ja SE versiot.
Minkälainen varustelutaso mahtaapi olla -94 SE satkussa, jossa 2.5 V6.
Toisekseen, onko tuo V6 ihan mukava kone - ilmeisesti kestää hyvin? Entäpä viripuolta, eli saako siitä oikein mitenkään lisää tehoa irti? Speedpartsilla pieni chippi siihen näkyy olevan, mutta saisko suosiolla unohtaa 200+hv tehot?
Tänk juu!
Osa huolloista taitaa olla kalliimpaa ja hankalampaa tehdä. En tiedä onko legendaa mutta kuulin että tulppien vaihto saattaisi vaatia imusarjan irroittamisen? Taitaa olla urbaani legenda kuitenkin.
Omat kokemukset noista pohjautuvat MV6 omegaan joka lähti pihasta kun se jatkuva korjaaminen ja öljyvuotojen hakeminen rupesi kyllästyttämään. Kone kai on ok mutta nuo öljyvuodot sekä ainakin Opeleissa paukkuvat öljynlauhduttimet ovat kuuluisia.
Itsekin olin tuollaista joskus hankkimassa vakavastikin mutta koeajo paljasti ettei auto ihan myyjän puheiden mukainen ollut niin jäi ostamatta. Sitten tuli parin mutkan kautta tuo MV6 jonka reilu kulutus (autom.) ajoi tuohon nykyiseen diisselitraktoriin.
****
VAG
VAG
Mulla on SE varustetaso ja ei ainakaan mun autossa ole nahkajakkaroita automaatti-ilmastointi löytyy ja kattoluukku ja siis tuo automaattilaatikko.Ruotsissa kyllä samanlaisia mitä olen nähnyt on nahkajakkaroilla vasrustettuja(niin,voi kai niitä jälkeenpäinkin asentaa..)Tonppa kirjoitti:Juu, siis tuon verran tiesin että varustetasoista on kyse, mutta että miten ne konkreettisesti eroavat toisistansa? Vai onko vielä pakettien sisällä jotain eroja?Mimmi kirjoitti:S ja SE ovat varustetasoja.
V6 on ruisku, joten nuo suuret tehot saat suurella työllä, yksin chipillä et niitä saa.
Onko esim. SE mallissa automaatti-ilmastoinnit ja AS tsydeemit & nahkajakkaraa, vai miten ne menee?
Speedpartsilta vilkaisin, että huikeat 16 konia olis luvassa SP:n lastulla ja tuningsuodattimella..
Ihan piruuttani tosiaan kyselen. Olis Luulajassa autoliikkeessä moinen kaupan aika edullisesti. Jopa epäilyttävän edullisesti. Liekö ruostetta tai muita ongelmia sitten..
Virityksethän tuommoisesta vaparista voi suosiolla unohtaa, vaan tottapa se 2.5 litranen kutonen nyt jotenkin sitä autoa liikauttaa.
Kuinka tommosessa NG satkussa on kuskille riittävästi säätöjä, eli onko ratin korkeus/syvyyssäätöä ja penkissä korkeuden säätöä? OG satkussa - säätöjen rajallisuudesta huolimatta - tuntuu olevan kuskille suht mukavasti tilaa, vaikka ruholle mittaa onkin kertynyt riittävästi omiin tarpeisiin.
Virityksethän tuommoisesta vaparista voi suosiolla unohtaa, vaan tottapa se 2.5 litranen kutonen nyt jotenkin sitä autoa liikauttaa.
Kuinka tommosessa NG satkussa on kuskille riittävästi säätöjä, eli onko ratin korkeus/syvyyssäätöä ja penkissä korkeuden säätöä? OG satkussa - säätöjen rajallisuudesta huolimatta - tuntuu olevan kuskille suht mukavasti tilaa, vaikka ruholle mittaa onkin kertynyt riittävästi omiin tarpeisiin.