9-3 2,0t -01 125kw uusi putki

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

9-3 2,0t -01 125kw uusi putki

Viesti Kirjoittaja micke »

Kysyisin miten 2,5" tai 3" putki vaikuttaisi mun "lastutettuun" menopeliin.

Pitääkö tehdä softa-päivityksiä?

Kuinka paljon tehonlisäystä se toisi?
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2,0t -01 125kw uusi putki

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

micke kirjoitti:Kysyisin miten 2,5" tai 3" putki vaikuttaisi mun "lastutettuun" menopeliin.

Pitääkö tehdä softa-päivityksiä?

Kuinka paljon tehonlisäystä se toisi?
Onko sulla siis tuo saabin oma 125kw virisofta? Mulla ainakin sekkarin mukaan 185hv ohjelmalla 3" putki huononsi alakierroksilla vetoa verrattuna vakio putkeen mutta yläkierroksilla n. 5000rpm jälkeen meno hieman parani.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

Viesti Kirjoittaja micke »

jep. Se on se saabin 125kw.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Itse päivittäisin softan vastaamaan muita muutoksia.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

micke kirjoitti:jep. Se on se saabin 125kw.
Jos ei pakoputkessasi ole mitään vikaa etkä halua möreämpiä ääniä niin ei kannata tuhlata rahoja putkeen lisätehon toivossa. Mieluummin kannattaa satsata rahat ensin esim. Maptunin tai Nordicin Stage 1 softaan jolla otetaan lähes kaikki irti koneesta mitä tuolla vakio pakoputkella uskalletaan. Näin pääset jopa halvemmalla. Jos välttämättä haluat putken ja siitä jotain teho/vääntöhyötyä niin osta suoraan stage 3 paketti jossa on putki myös mukana.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

Viesti Kirjoittaja micke »

entä steg 1 ja putki?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei liene järkeä steg 1 ja putki yhdistelmässä, kun softa maksaa saman verran steg1/3, erona on vain että 3:n softa on tehty väljemmälle putkelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
micke
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 16:39
Paikkakunta: vaasa/helsinki

Viesti Kirjoittaja micke »

kiitoksia näistä tiedoista.. täytyy harkita vähän
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos nyt kuitenkin haluaa laittaa sen isomman röörin, niin henkilökohtaisella mutu-tuntumalla sanoisin, että kannattaa pikkasen nostaa peruspaineita kiristämällä hukkaportin tankoa esim. 10 kierrosta (0.1bar) . Antaa sitä nöyryyttä alakierroksilla kummasti lisää. Tehtaan peruspaineet on muutenkin liian matalalla T5-koneissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eikös kymmenen kierrosta ole hitusen liikaa! Yksi kierros vastaa muistaakseni 0,05 bar muutosta eli tuolloinhan tulisi 0,5 baria lisää. Muutaman kiekan kai uskaltaa veivata, toisaalta ahtopainemittari on aika välttämätön ettei ahtoja tule liikaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti: Tehtaan peruspaineet on muutenkin liian matalalla T5-koneissa.
Eikös tuo ko auto ole T7? Toimiiko siinä sama homma? Samat ostokset olis mielessä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Ei siitä vakio akusta kummoisia peruspaineita saa vaikka ruuvaisi kuinka monta kierrosta. Itse taisin saada peruspaineet vain 0,45 vaikka kalvon liikerata alko jo loppumaan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

NG900SET -95 kirjoitti:Ei siitä vakio akusta kummoisia peruspaineita saa vaikka ruuvaisi kuinka monta kierrosta. Itse taisin saada peruspaineet vain 0,45 vaikka kalvon liikerata alko jo loppumaan.
Mulla ei ole erillistä ahtopainemittaria, mutta orkkismittarissa 10 kiekkaa vei viisarin 2/3 keltaselle. Ennen toimenpidettä oli n. 1/3 keltasella.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

peinu kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Ei siitä vakio akusta kummoisia peruspaineita saa vaikka ruuvaisi kuinka monta kierrosta. Itse taisin saada peruspaineet vain 0,45 vaikka kalvon liikerata alko jo loppumaan.
Mulla ei ole erillistä ahtopainemittaria, mutta orkkismittarissa 10 kiekkaa vei viisarin 2/3 keltaselle. Ennen toimenpidettä oli n. 1/3 keltasella.
Taitaa se saabin oma mittari taitaa olla enemmän suuntaa antava kuin luotettavan mittari. Keltaisen ja punaisen rajalla paineet on jotain 0,8 luokkaa joten 2/3 keltaisella vois ehkä olla jotain 0,6 luokkaa. Ahtopainemittarista kun katsoin niin jonkun 0,15bar eron sain alkuperäisellä akulla ääripään säätöjen välille.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onhan mulla tuo ODB-loggeri. Pitäis sillä testata tuo pp, niin tietää varmaksi.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin