9-3 2,0t -01 125kw uusi putki
9-3 2,0t -01 125kw uusi putki
Kysyisin miten 2,5" tai 3" putki vaikuttaisi mun "lastutettuun" menopeliin.
Pitääkö tehdä softa-päivityksiä?
Kuinka paljon tehonlisäystä se toisi?
Pitääkö tehdä softa-päivityksiä?
Kuinka paljon tehonlisäystä se toisi?
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: 9-3 2,0t -01 125kw uusi putki
Onko sulla siis tuo saabin oma 125kw virisofta? Mulla ainakin sekkarin mukaan 185hv ohjelmalla 3" putki huononsi alakierroksilla vetoa verrattuna vakio putkeen mutta yläkierroksilla n. 5000rpm jälkeen meno hieman parani.micke kirjoitti:Kysyisin miten 2,5" tai 3" putki vaikuttaisi mun "lastutettuun" menopeliin.
Pitääkö tehdä softa-päivityksiä?
Kuinka paljon tehonlisäystä se toisi?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Jos ei pakoputkessasi ole mitään vikaa etkä halua möreämpiä ääniä niin ei kannata tuhlata rahoja putkeen lisätehon toivossa. Mieluummin kannattaa satsata rahat ensin esim. Maptunin tai Nordicin Stage 1 softaan jolla otetaan lähes kaikki irti koneesta mitä tuolla vakio pakoputkella uskalletaan. Näin pääset jopa halvemmalla. Jos välttämättä haluat putken ja siitä jotain teho/vääntöhyötyä niin osta suoraan stage 3 paketti jossa on putki myös mukana.micke kirjoitti:jep. Se on se saabin 125kw.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Jos nyt kuitenkin haluaa laittaa sen isomman röörin, niin henkilökohtaisella mutu-tuntumalla sanoisin, että kannattaa pikkasen nostaa peruspaineita kiristämällä hukkaportin tankoa esim. 10 kierrosta (0.1bar) . Antaa sitä nöyryyttä alakierroksilla kummasti lisää. Tehtaan peruspaineet on muutenkin liian matalalla T5-koneissa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eikös kymmenen kierrosta ole hitusen liikaa! Yksi kierros vastaa muistaakseni 0,05 bar muutosta eli tuolloinhan tulisi 0,5 baria lisää. Muutaman kiekan kai uskaltaa veivata, toisaalta ahtopainemittari on aika välttämätön ettei ahtoja tule liikaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Eikös tuo ko auto ole T7? Toimiiko siinä sama homma? Samat ostokset olis mielessä.peinu kirjoitti: Tehtaan peruspaineet on muutenkin liian matalalla T5-koneissa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla ei ole erillistä ahtopainemittaria, mutta orkkismittarissa 10 kiekkaa vei viisarin 2/3 keltaselle. Ennen toimenpidettä oli n. 1/3 keltasella.NG900SET -95 kirjoitti:Ei siitä vakio akusta kummoisia peruspaineita saa vaikka ruuvaisi kuinka monta kierrosta. Itse taisin saada peruspaineet vain 0,45 vaikka kalvon liikerata alko jo loppumaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Taitaa se saabin oma mittari taitaa olla enemmän suuntaa antava kuin luotettavan mittari. Keltaisen ja punaisen rajalla paineet on jotain 0,8 luokkaa joten 2/3 keltaisella vois ehkä olla jotain 0,6 luokkaa. Ahtopainemittarista kun katsoin niin jonkun 0,15bar eron sain alkuperäisellä akulla ääripään säätöjen välille.peinu kirjoitti:Mulla ei ole erillistä ahtopainemittaria, mutta orkkismittarissa 10 kiekkaa vei viisarin 2/3 keltaselle. Ennen toimenpidettä oli n. 1/3 keltasella.NG900SET -95 kirjoitti:Ei siitä vakio akusta kummoisia peruspaineita saa vaikka ruuvaisi kuinka monta kierrosta. Itse taisin saada peruspaineet vain 0,45 vaikka kalvon liikerata alko jo loppumaan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6