Kampiakselin asentoanturi
Kampiakselin asentoanturi
Viggenin oireiden perusteella veikkaisin että tuo asentoanturi on mennyt. Auto on pari kertaa sammunut vauhdissa ja tämän jälkeen ei halua käynnistyä. Puolisen tuntia kun on odotellut auto lähtee taas käyntiin.
Enivei, kysymys onkin, että saako tuon anturin jostain halvemmalla kuin merkkiliikkeestä vai onko tuo ainoa paikka mistä sen voi hankkia? Ja hintaa oli merkkiliikkeessä joku satkun verran?
Kiitoksia!
Enivei, kysymys onkin, että saako tuon anturin jostain halvemmalla kuin merkkiliikkeestä vai onko tuo ainoa paikka mistä sen voi hankkia? Ja hintaa oli merkkiliikkeessä joku satkun verran?
Kiitoksia!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Hmm, täytyisiköhän ostaa yksi tuollainenkin varaosaksi takakonttiin ihan kaiken varalta?
Yksi kampiakselin anturi multa on jo mennyt, mutta tiedä sitten, kuinka kauan nuo kestävät
Muut varaosat alkaakin pikkuhiljaa olemaan auton takakontissa hätätilanteita varten:
-sytkäkasetti
-tyhjäkäyntiventiili
-bypass -venttiili
-magneettiventtiili (tällä hetkellä lainassa eräällä klubilaisella)
-Trionic -boksi
-keskuslukituksen pääyksikkö
-keskikonsolin ikkunan avausyksikkö![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Muut varaosat alkaakin pikkuhiljaa olemaan auton takakontissa hätätilanteita varten:
-sytkäkasetti
-tyhjäkäyntiventiili
-bypass -venttiili
-magneettiventtiili (tällä hetkellä lainassa eräällä klubilaisella)
-Trionic -boksi
-keskuslukituksen pääyksikkö
-keskikonsolin ikkunan avausyksikkö
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No mutta. tuosta listasta ei ole mun tarvinnut vaihtaa viimeisen 80tkm aikana kuin sytkäkasetti. Sekin vielä toimi jonnekin 0.8bariin asti OK. Eli loput kamat konttiin siis ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No mutta tuo -98 9-3:han on jo niin paljon uudempi ja hienompi auto kuin joku vanha -97 ngsatku![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No mutta tuo -98 9-3:han on jo niin paljon uudempi ja hienompi auto kuin joku vanha -97 ngsatku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, Torekissa ei ole esim. Tech 2:sta, eikä taida olla muitakaan modernin Saabin diagnostiikkatyökaluja (mm. ISAT jne.).pade kirjoitti:Jos käy lukemassa vikakoodit kertooko ne myös jos ko anturi on rikki?
Torek-Autosta oikein kehotettiin Länsi-Autoon kun kuulemma Torekista ei löydy tarvittavia vempaimia diagnoosin tekemiseen
Ainakaan T5 -Saabeissa ei pysty Tech 2:lla näkemään, onko kampiakselin asentoanturi rikki. T7:ssa on tietääkseni askelta edistyneempi vikadiagnostiikka, joten vian löytäminen Tech 2:lla voisi jopa onnistuakin. Valitettavasti tällä hetkellä mulla on tässä työkoneessa ainoastaan NG900:n ja 9-3SS:n WISsit, joten en voi sanoa tuosta mitään varmaa.
Pääkaupunkiseudulla vikakoodit voi käydä luetuttamassa joko Metro Airportissa tai Länsiautossa. Jos uskaltaa lähteä hieman pidemmälle, niin hyvinkääläinen Vähämaan Autopalvelu on yksi hyvä ehdokas. Mutta tuskin sitä kannattaa lähteä Hyvinkäälle saakka luetuttamaan yhtä vikakoodia, varsinkin kun se on mahdollinen kampiakselin asentoanturin vikakoodi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No mullakin on nuo kamat takakontissa varmuuden vuoksi, jotta voisi minimoida mahdollisen tiellejääntiriskin.peinu kirjoitti:No mutta. tuosta listasta ei ole mun tarvinnut vaihtaa viimeisen 80tkm aikana kuin sytkäkasetti. Sekin vielä toimi jonnekin 0.8bariin asti OK. Eli loput kamat konttiin siis
Joo, ja huomattavasti "mopompi"peinu kirjoitti:No mutta tuo -98 9-3:han on jo niin paljon uudempi ja hienompi auto kuin joku vanha -97 ngsatku
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eikös niissä molemmissa ole 185hv?Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, ja huomattavasti "mopompi"peinu kirjoitti:No mutta tuo -98 9-3:han on jo niin paljon uudempi ja hienompi auto kuin joku vanha -97 ngsatku
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No joo, alkaa vissiin menemään asian vierestä. No eipä olis eka kerta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT:
jotta olisi vähän asiaakin.
Mun ODBII-testeri kertoi Sinikan kärsivän kampiakselin asentoanturiviasta, mutta nollauksen jälkeen se ei ole enää uusiutunut. Eli joko Scantool.net osaa kaivella vikakoodin, tai sitten se sekoittaa sen johonkin toiseen.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä muuten näkyy myös T5:ssa, siis ainakin jos anturissa on saman tyyppinen vika kuin mulla oli. Itseasiassa anturi oli mitä todennäköisimmin ehjä, mutta johdon suojavaippa oli nihraantunut siinä kannen reunassa kulkevassa johtonipussa puhki ja otti sopivalla resonanssilla runkoon kiinni. onglma esiintyi kovassa kiihdytyksessä ja suurilla kierroksilla meno tyssäs ilkeän tuntuisesti kuten fuel cutissa konsanaan. Toisinaan liikennevaloissa seistessä kone kävi miten kävi ja hädin tuskin pysyi käynnissä.Turbo Sensonic kirjoitti:Ainakaan T5 -Saabeissa ei pysty Tech 2:lla näkemään, onko kampiakselin asentoanturi rikki. T7:ssa on tietääkseni askelta edistyneempi vikadiagnostiikka, joten vian löytäminen Tech 2:lla voisi jopa onnistuakin. Valitettavasti tällä hetkellä mulla on tässä työkoneessa ainoastaan NG900:n ja 9-3SS:n WISsit, joten en voi sanoa tuosta mitään varmaa.
Kävin lukemassa länsiautossa koodit ja tecissä luki selvästi kampiakselin asentotunnistin viallinen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Pikahuollon jamppa sanoi että ei näkyisi.
Tosin ei saanut edes koodeja luettua kun ei saanut yhteyttä ollenkaan. Herjas että audiojärjestelmä puuttuu
On kyllä vähän turhan hienot systeemit laittanut näihin saabeihin
Noh ensi hätään uusin ainakin bypassin alipaineletkun joka mureni jo käsiin ja samalla 3m pätkällä pari muuta pletkua.
Tänään toimi auto taas moitteettomasti..Jos tuo anturi on rikki niin onko tämä sammuminen/ei käynnisty -vika päällä aina vai voiko olla ihan satunnaista?
Eli pitääkö se nyt kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa?
Ärsyttävää![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tosin ei saanut edes koodeja luettua kun ei saanut yhteyttä ollenkaan. Herjas että audiojärjestelmä puuttuu
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Noh ensi hätään uusin ainakin bypassin alipaineletkun joka mureni jo käsiin ja samalla 3m pätkällä pari muuta pletkua.
Tänään toimi auto taas moitteettomasti..Jos tuo anturi on rikki niin onko tämä sammuminen/ei käynnisty -vika päällä aina vai voiko olla ihan satunnaista?
Eli pitääkö se nyt kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa?
Ärsyttävää
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hinta Speedparts
http://www.speedparts.se/prod/res_el_gi ... orer.shtml
Hinta Elkparts
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2542
http://www.speedparts.se/prod/res_el_gi ... orer.shtml
Hinta Elkparts
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2542
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Voi olla satunnaista. Ainakin tonnarissa anturin antauduttua sammuili miten sattui, omalla kohtaa useimmiten toki helteillä / lämpimällä koneella. Pari kertaa risteyksestä työntämistä riitti ja anturi meni vaihtoonpade kirjoitti:Tänään toimi auto taas moitteettomasti..Jos tuo anturi on rikki niin onko tämä sammuminen/ei käynnisty -vika päällä aina vai voiko olla ihan satunnaista?
Eli pitääkö se nyt kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa?
Ärsyttävää
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jeespoks, kai se kannattaa sitten varmuuden vuoksi vaihtaa. Hieman ärsyttävää jos auto saattaa sammuilla miten vaan. Edellisen kerran keskustassa Annankadulla pahimpaan ruuhka-aikaanV.J.S kirjoitti:Voi olla satunnaista. Ainakin tonnarissa anturin antauduttua sammuili miten sattui, omalla kohtaa useimmiten toki helteillä / lämpimällä koneella. Pari kertaa risteyksestä työntämistä riitti ja anturi meni vaihtoonpade kirjoitti:Tänään toimi auto taas moitteettomasti..Jos tuo anturi on rikki niin onko tämä sammuminen/ei käynnisty -vika päällä aina vai voiko olla ihan satunnaista?
Eli pitääkö se nyt kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa?
Ärsyttävää
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)