Pyyhkijän sulat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Pyyhkijän sulat

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Moi!

Tuossa pohjoisen reissussa tuli noiduttua Bosch:n tuulilasin pyyhkijän sulat moneen otteeseen. Eli menin jouluksi mökille Kainuuseen ja uudeksi vuodeksi takaisin Helsinkiin. Ennen matkaa ostin uuden nihkeet sulat, ettei näkyvyys tulisi ongelmaksi, jotenka siis Bosch:n spoilersulat kiinni ja menoksi. Menomatkalla ei mitään ongelmaa, kun ei tullut paskaakaan taivaalta (tai hetkellisesti edellä ajavista), mutta paluumatkalla tuli vettä, lunta, suolaa yms. Sulat eivät pyyhkineet kunnolla missään vaiheessa.

Nyt kysynkin teiltä, että oletteko löytäneet kunno toimivat sulat Saabiin? Jos, niin mikä merkki & malli?

Saab 900i S vm -95
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuo Bosch on varmaan nykyisin huonoin noista merkkisulista, ainakin minun mielestä. Alkaa tekemään "kalvoa" ja kitisee.
Olen kokeillut Valeon ja Championin sulkia siten, että samaan aikaan laittanut nuo merkit rinnakkain kiinni. Merkitttävää eroa en ole huomannut suuntaan tai toiseen. Tällä hetkellä Valeon "lötköt" ja jääkeleillä toimii paremmin kuin metallihimmelit - mutta sulalla kelillä nuo metalliset ovat paremmat. Taidan vaihtaa jatkossa renkaanvaihdon yhteydessä myös sulat.

EDIT: Ja alkuperäiset merkkiliikkeen tiskiltä ovat kuulemma hyvät.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Boschin sulat ovat ihan surkeat! Kuluu hetkessä käyttökelvottomaan kuntoon :evil:
Championeilla olen nyt ajellut ja toimii ihan eri tavalla!
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

sulat

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Allekirjoittanut on jo jonkinaikaa käyttänyt SWTn sulkaa, toimii loistavasti ton pualiooppelin kaarevassa lasissa,parani lisäksi radikaalisti turvaurien laiton myötä.(pitäis olla pakolliset)
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Valeon lötköt ovat toimineet ainakin minulla tosi hyvin jo reilun vuoden..
Hintahan niissä vaan on aika suolanen.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Uskokaa tai älkää, mutta itse olen ollut tyytyväinen Bilteman kalliimpiin sulkiin 7,90€ / kpl.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Tuumer kirjoitti:Uskokaa tai älkää, mutta itse olen ollut tyytyväinen Bilteman kalliimpiin sulkiin 7,90€ / kpl.
Noita käytän minäkin erään klubilaisen innoittamana .Alussa tekee kalvoa mutta poistuu aika nopeasti. Nyt on takaloosterissa championit odottamassa kokeilua. "Rungottomat" valeot ei toiminut mulla.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tuumer kirjoitti:Uskokaa tai älkää, mutta itse olen ollut tyytyväinen Bilteman kalliimpiin sulkiin 7,90€ / kpl.
Samoin. Pari kuukautta tosin vasta ollut kiinni, mutta oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ei ole.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Ostin Puolasta (syyskuussa) jotkut "halpahalli" versiot, kun ajattelin että niillä pärjää sen reissun. Nehän on kunnossa vieläkin ja hakkaa Boschin sulat mennen tullen. Eipä taida nykyään enää näihin "merkkituotteisiin" saada nimeä ja laatua samaan pakettiin, kun kyseessä on "vanha luotettava merkki". :arrow: esim. Black'n Dekker -rihveleitä ovat nykyään.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Nappula
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 12:29

Viesti Kirjoittaja Nappula »

Ei kaikkea kannata laittaa sulkienkaan päähän. Jos pissapojassa on nesteenä sitä veden ja ongelmajätteen sekotusta mitä jotkut autotarvikeliikkeet myyvät tuulilasinpesunesteenä niin kalvoa jää ikkunaa vaikka ois mitkä sulat. Tämä liuos kun liuottaa sulissa olevaa kumia tuulilasiin. Ja jos olet käyttänyt autoa automaattipesussa jossa on laitettu vahaa myös tuulilasiin niin kalvo on sata prosenttisen varma.
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Pyyhkijöistä

Viesti Kirjoittaja iskarix »

Kyllähän taitaa olla poijaat niin, että muutakin pitää tehdä näkyvyyden parantamisen eteen kuin sulkien vaihto. Merkillä ei kaiketi ole niin isoa väliä, kunhan pari kolme kertaa viikossa talouspaperilla, joka on pesunesteeseen kasteltu, pyyhkii kumit puhtaaksi. Pikeä ym eritteitä lähtee ja näkyvyys palaa. Myös lasin käsinpesu paperilla on syytä aika ajoin tehdä. Vanha rallimiehen keino oli sylkäistä parskäyttää lasiin ja sit pyyhkiä; toimii. Hyvä näkyvyys vaatii hiukan käsien käyttöä ja likaamistakin. Varmaan myös nesteissä on isoja eroja. Turvallista matkaa!
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Pyyhkijöistä

Viesti Kirjoittaja pade »

iskarix kirjoitti: Merkillä ei kaiketi ole niin isoa väliä, kunhan pari kolme kertaa viikossa talouspaperilla, joka on pesunesteeseen kasteltu, pyyhkii kumit puhtaaksi.
Kyllä sillä merkillä on aika suuri merkitys omien kokemusteni perusteella. Tottakai niitä sulkia pitää pestä ja pyyhkiä usein, talvisin mieluusti viikottain mutta silti noissa sulissa on huomattavia eroja etenkin kestävyyden kannalta ja nimenomaan kuinka kauan ne todellakin toimivat hyvin.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Pisteet Valeolle
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

valeon lötköt on kyllä ollut hyvät tai sitteen vaan luulen...
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

AP kirjoitti:Pisteet Valeolle
Itse olen ollu aika pettyny noihin Valeon lötköihin. Hintalaatusuhde todella huono. Mulla hajosi toisesta sulasta ekoilla pakkasilla se kärkimuovi joka pitää sitä sulkaa kasassa. Tuli hakattua sitä jäisenä lasiin normaaliin tyyliin ja sälöthän siitä vain lenteli.
Onko kellään kokemuksia Fixus-ketjun myymistä lötköistä mitkä maksaa jotain 10-12€ kpl ainakin kuvaston mukaan?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vastaa Viestiin