MISTÄ paremmat iskarit
MISTÄ paremmat iskarit
900:n iskarit on loppu, yllätys, ja jouset pitäisi vaihtaa matalemmiksi, ym. Ongelma on tämä: MINÄ en löydä halpoja ja hyviä -35mm iskareita, vaikka muilla niitä tuntuu olevan alustat täynnä. Bilsteiniä, bogea ja monroeta myyvät paikalliset firmat tuntevat vain vakiovaimentimia, netistä löyty pari osoitetta, joissa myydään parempiakin versioita, luokkaa 600-700e. Kiiltovaunu tarjoaa 9-3:n koni alustasarjaa 650e ja pelkkiä iskareita 700e! Koni paketin jouset ei sovi heittämällä sataseen, eli -35mm jouset, n.170e, pitää hankkia erikseen ja myydä konipaketin jouset pois..
Onko jotain autuaaksi tekevää iskarimyyjän osoitetta, vai ryhdynkö koni swappiin?!
Onko jotain autuaaksi tekevää iskarimyyjän osoitetta, vai ryhdynkö koni swappiin?!
Kuis niin? Perusteita kestävyydelle? Aika monella taitaa kuitenkin olla perus iskarit madallusjousien kanssa (kuten minullakin) ilman ongelmia. Toki paremman ajettavuuden saa vielä paremmaksi (mutta monesti myös kovemmaksi-> epämukavaksi) jäykemmillä iskareilla.Eski kirjoitti: Perusiskarit eivät toimi/kestä madallusjousten kanssa.
Eski
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ei toimi: perusiskarit eivät hidasta tarpeeksi, joten jäykempi jousi palauttaa liian nopeasti -> nypyttää. Sama juttu tuntuu olevan kun vaihtaa kaikki alustan etupuslat uretaanisiin. Toimii noin yleisesti ottaen, mutta kun tie on sellainen, että alustalla alkaa olemaan enemmän työtä, muuttuu meno nypyttelyksi.V-M kirjoitti:Kuis niin? Perusteita kestävyydelle? Aika monella taitaa kuitenkin olla perus iskarit madallusjousien kanssa (kuten minullakin) ilman ongelmia. Toki paremman ajettavuuden saa vielä paremmaksi (mutta monesti myös kovemmaksi-> epämukavaksi) jäykemmillä iskareilla.Eski kirjoitti: Perusiskarit eivät toimi/kestä madallusjousten kanssa.
Eski
V-M
Ei kestä: Koska jousi palauttaa perusiskarin liian nopeasti lyhenee iskarin ikä.
Eli jäykät kaasuiskarit jäykkien jousten kanssa. Voihan olla jotain löysiä madallusiskareita, jotka toimivat kohtuullisesti myös perusiskareiden kanssa.
Viimeksi muokannut peinu, To Tammi 04, 2007 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Löysät perusiskarit joutuvat koville jäykkien madallusjousten kanssa ja jos nyt eivät heti hajoa, niin eivät varmasti ole ajettavuuden kannalta hyvä yhdistelmä... En uskalla edes kuvitella miten hirveä GM900 olisi vakioiskareilla ja madallusjousilla. Jos ajo-ominaisuuksia haluaa parantaa kohtuukustannuksilla, niin iskarit on ehdottomasti tärkein asia. GM900 on kyllä melkein pakko vaihtaa ne jousetkin, kun vakioetujousilla on taipumuksena katkeilla poikki...
Eski
Eski
Voisin vastata samaan tapaan mutta enpä vastaa.
En ymmärrä -> nypyttää? Nyökkii kylläkin kuoppien jälkeen ikävästi hieman mutta muuten toimii hyvin?
Kesto iän lyheneminen on totta mutta sen nyt on jokseenkin suhteellista vaikka se lyhentyisi puoleenkin niin so what? Ei se niistä toimimattomia tee.
Kauanko iskari kestää <- tuohon jos keksii vastauksen niin on kyllä aina wizardi!
On eri asia haluaako kovan ja matalan kuin mukavan ja matalan. Toki siinä on kompromissejä mutta jokainen tekee itelleen sopivan.
Mulla siis Lesljöt (punaiset) ja Sachsin ne perus iskarit (samat kuin orkkikset)
Molemmat uusia ja nyt ajettu n.10tkm. Iskarit vaihtuu toki mullakin kun nälkä on kasvanut eikä suinkaan siksi että ne olis vielä huonot.
V-M
En ymmärrä -> nypyttää? Nyökkii kylläkin kuoppien jälkeen ikävästi hieman mutta muuten toimii hyvin?
Kesto iän lyheneminen on totta mutta sen nyt on jokseenkin suhteellista vaikka se lyhentyisi puoleenkin niin so what? Ei se niistä toimimattomia tee.
Kauanko iskari kestää <- tuohon jos keksii vastauksen niin on kyllä aina wizardi!
On eri asia haluaako kovan ja matalan kuin mukavan ja matalan. Toki siinä on kompromissejä mutta jokainen tekee itelleen sopivan.
Mulla siis Lesljöt (punaiset) ja Sachsin ne perus iskarit (samat kuin orkkikset)
Molemmat uusia ja nyt ajettu n.10tkm. Iskarit vaihtuu toki mullakin kun nälkä on kasvanut eikä suinkaan siksi että ne olis vielä huonot.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Sinä puhutkin tonnnarista etkä GM900:sta. Tonnarin vakioalusta on ihan eri asia, kuin näiden GM-satkujen kiikkustuoliV-M kirjoitti: Mulla siis Lesljöt (punaiset) ja Sachsin ne perus iskarit (samat kuin orkkikset)
Molemmat uusia ja nyt ajettu n.10tkm. Iskarit vaihtuu toki mullakin kun nälkä on kasvanut eikä suinkaan siksi että ne olis vielä huonot.
Eski
Se on kyllä totta! Eroja noissa kumma kyllä on aika paljon (siis tuolla yhdistelmällä ja sillä onko setti tontussa vai satkussa)Eski kirjoitti:Sinä puhutkin tonnnarista etkä GM900:sta. Tonnarin vakioalusta on ihan eri asia, kuin näiden GM-satkujen kiikkustuoliV-M kirjoitti: Mulla siis Lesljöt (punaiset) ja Sachsin ne perus iskarit (samat kuin orkkikset)
Molemmat uusia ja nyt ajettu n.10tkm. Iskarit vaihtuu toki mullakin kun nälkä on kasvanut eikä suinkaan siksi että ne olis vielä huonot.
Eski
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jousilautaset ovat kiinteästi pyörän napa-tolpassa eli enemmän ja vähemmän lailliseksi (mm. tukivarsia ei saa hitsata?) viritykseksi menee, jos vaihtaa jousilautasen hitsailemalla...Jan kirjoitti:Bilsteinit maksaa lähes saman, kuin konit 600e/700e, ihan missä vaan.
Onko kukaan itse pistänyt 9-3:n sarjaa 900:een?
Jousilautaset vaihtamalla onnistuu??
Samoin iskarin ja jousen yläpää on erilainen, eli saattaapi joutua sielläkin päässä vaihtamaan koko yläpään.
Sitten ollaankin siinä tuloksessa, että pitäs ilmeisesti vaihtaa koko jousi tolppa alapallolle asti.
Sitten vielä se että istuuko 9-3:sen tolppa täysin 900:sen korin 3 mutteriin ja onko 900:sen korissa tilaa 9-3:sen paksummalle jouselle?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ei mulla ainkaan ole puuttunut katsastuksessa hitsattuihin lautasiin? Pökötissä nuo on olleet ihan kulutus tavaraa ja tais olla kerran korjaus kehotuskin sen vaihtamisesta. Motonetistäkin löytyy ihan valmiina irto osana. Juu ja on Perssoni tyyppinen. Ja noita kierteellä säädettäviäkin on tarjolla ja nekin hitsataan siihen alkuperäiseen putkeen kiinni.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
( Jan"]Bilsteinit maksaa lähes saman, kuin konit 600e/700e, ihan missä vaan.
Onko kukaan itse pistänyt 9-3:n sarjaa 900:een?
Jousilautaset vaihtamalla onnistuu?? )
NG900:sen ja 9-3:sen iskarien ylpääntuen läpimenevät karat ovat
halkaisijaltaan erikokoiset, eli 9-3:ssa on pienempi halkaisija.
Ylpään tuet eivät ole vaihtokelpoisia, sillä 3 läpimenevää ruuvikaraa
ovat eri jaolla.
9-3:sen iskarit ovat muuten mitoiltaan samat, eli sorvaamalla esim.
soviteholkki, jolla saadaan sama halkaisija iskarin saa paikaleen, mutta
laillisuus ja jousen kanssa yhteistoiminta on sitten eriasia.
Onko kukaan itse pistänyt 9-3:n sarjaa 900:een?
Jousilautaset vaihtamalla onnistuu?? )
NG900:sen ja 9-3:sen iskarien ylpääntuen läpimenevät karat ovat
halkaisijaltaan erikokoiset, eli 9-3:ssa on pienempi halkaisija.
Ylpään tuet eivät ole vaihtokelpoisia, sillä 3 läpimenevää ruuvikaraa
ovat eri jaolla.
9-3:sen iskarit ovat muuten mitoiltaan samat, eli sorvaamalla esim.
soviteholkki, jolla saadaan sama halkaisija iskarin saa paikaleen, mutta
laillisuus ja jousen kanssa yhteistoiminta on sitten eriasia.