Perusahtopaineen säädöstä juttua

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tätä on mietitty myös tuolla 9-5 puolella. Tuntuu että muutamalla on ollu hankalaa saada noita peruspaineita kohdalleen. Itsellänikin on tällä hetkellä n.0.2 baria :roll: Vaikka kuinka kiristää ei saa peruspaineita nousemaan yli tuon. Auto kyllä ahtaa kuten pitääkin tällä hetkellä n. 1 bar.

On koitettu eri mankkuvenalla, By-passilla ja muitakaan vuotoja ei tunnu olevan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, huomasin ton keskustelun siellä, mutta en viittinyt kommentoida sitä mitenkään, kun en voi olla varma 9-5:n systeemeistä - siinä kun on tuo ilmamassamittari "sotkemassa" eikä mulla ole ollut immullista turbovehettä ikinä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Periaatteessa tuo Immun ei pitäisi vaikuttaa noihin peruspaineisiin. Täytyy koittaa vielä mittailla eri tavoilla tuota painetta.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Akun keppi hukkaportin vipuun kevyesti paikoilleen niin että hukkaportti on kiinni ja sen jälkeen 2,5 kierrosta kiinni. Näin sain perusahdot 0,45bariin. Silloin tuntui tuo esijännitys olevan sopiva. Jos kiristi ja kiristinkin liikaa, meni kaasuläppä LIMP HOME tilaan ja sen kyllä huomaa :lol:
9-3.1972
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ja tämä kyseinen metodi testattiin ja meni kerrasta oikein vaikka aktuaattorikin oli eri turbosta kuin se mitä oltiin asentamassa. Mankkuvena irti ahtopainemittari näytti hitusen yli 0.4bar.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Sensei
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 18:24

Viesti Kirjoittaja Sensei »

Jep siinä on melko varma konsti miten sen saa toimimaan ainaki itellä aina ruennu
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jatketaan jutustelua tuosta perusahtopaineen säädöstä täällä ja annetaan tuon peinun laittaman postauksen olla tiedoitteena erikseen!

-Pade
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... spaine+wis
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... spaine+wis

Oletko kokeillut OBD -loggerilla? Jos kompuralla W -letkuun aukeaa 0,5:ssä ja auton oma MAP -anturi näyttää samoja lukemia, herää epäilys mittarin luotettavuudesta -vallankin jos auto muuten ahtaa OK.
9-3 Viggen #1487
Vastaa Viestiin