Ajovalo.net ja ng900/og9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Ajovalo.net ja ng900/og9-3

Viesti Kirjoittaja patse »

Onkohan täällä ollut jo linkkiä perustiedoista? Mielestäni hyvä ja kattava tietopaketti kuvineen sekä linkkeineen.
http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Juuri tuollaista tietoa tarvittaisiin klubinkin sivuilla...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

On kyllä hyvät ja kattavat sivut!
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Virtalukko oli vaihdekepin takapuolella - ratkaisu, jota myöhemmin on kritisoitu vaaralliseksi.
Mitenkäs tuo nyt vaarallinen on?
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Joskus luin kritiikkiä tuosta virtalukosta hätätilanteissa. Siinä perusteltiin asiaa sillä että jos auto pitäisi saada käyntiin nopeasti niin henkilö ei välttämättä tajua heti, että virtalukko on "keskikonsolissa". Tällä varmaankin tarkoitetaan henkilöä joka ei aja säännöllisesti Saabilla (pois lukien tonnari) tai on omistanut sen vain vähän aikaa jne...
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

-valomerkki- kirjoitti:Joskus luin kritiikkiä tuosta virtalukosta hätätilanteissa. Siinä perusteltiin asiaa sillä että jos auto pitäisi saada käyntiin nopeasti niin henkilö ei välttämättä tajua heti, että virtalukko on "keskikonsolissa". Tällä varmaankin tarkoitetaan henkilöä joka ei aja säännöllisesti Saabilla (pois lukien tonnari) tai on omistanut sen vain vähän aikaa jne...
Josta tuli mieleeni viime kesänä saatu komediakohtaus Porissa. Olin jälleenmyyjämme luona ja siinä sitten päivän mittaan, esittelypäivää kun asiakkaillekin pidettiin, maistettiin muutama "urheilujuoma". Pyysin sitten kauppiaan työntekijää josko veisi auton takapihalle parkkiin kun baariin kuitenkin lähdetään... siinä sälli sitten pyöri autossa sisällä melkein kymmenen minuuttia ennenkuin luonto antoi peräksi kysyä apua. "Miten h*lvetissä tätä ajetaan ja mihin v**tuun tämä avain muuten tulee?".
Seuraava kysymys tulikin takapihalta puhelimen välityksellä: "Jaha... mites tää v*un avain lähtee irti tästä virtalukosta?".

Elämän pieniä tähtihetkiä omistaa Saab. ;)

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

-valomerkki- kirjoitti:Joskus luin kritiikkiä tuosta virtalukosta hätätilanteissa. Siinä perusteltiin asiaa sillä että jos auto pitäisi saada käyntiin nopeasti niin henkilö ei välttämättä tajua heti, että virtalukko on "keskikonsolissa". Tällä varmaankin tarkoitetaan henkilöä joka ei aja säännöllisesti Saabilla (pois lukien tonnari) tai on omistanut sen vain vähän aikaa jne...
Elikkäs esim. satunnaisen autovarkaan kannalta ikävä työnhidaste... :lol:

OG-satkussa tuo virtalukko on niin alhaalla, että se jää helposti pimentoon (vaikka on valaistu toisinkuin NG:ssä), mutta uudemmissa lukko on kyllä hyvinkin "tyrkyllä". Ja olihan joissain pösöissä se tunnusluku-näppäimistökin... :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

makri kirjoitti:
Virtalukko oli vaihdekepin takapuolella - ratkaisu, jota myöhemmin on kritisoitu vaaralliseksi.
Mitenkäs tuo nyt vaarallinen on?
Olikohan kyse pelkästään NG900:n virtalukko? Ennemminhän ratissa oleva avain on kolaritilanteessa vaarallinen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Zandmann kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:Joskus luin kritiikkiä tuosta virtalukosta hätätilanteissa. Siinä perusteltiin asiaa sillä että jos auto pitäisi saada käyntiin nopeasti niin henkilö ei välttämättä tajua heti, että virtalukko on "keskikonsolissa". Tällä varmaankin tarkoitetaan henkilöä joka ei aja säännöllisesti Saabilla (pois lukien tonnari) tai on omistanut sen vain vähän aikaa jne...
Josta tuli mieleeni viime kesänä saatu komediakohtaus Porissa. Olin jälleenmyyjämme luona ja siinä sitten päivän mittaan, esittelypäivää kun asiakkaillekin pidettiin, maistettiin muutama "urheilujuoma". Pyysin sitten kauppiaan työntekijää josko veisi auton takapihalle parkkiin kun baariin kuitenkin lähdetään... siinä sälli sitten pyöri autossa sisällä melkein kymmenen minuuttia ennenkuin luonto antoi peräksi kysyä apua. "Miten h*lvetissä tätä ajetaan ja mihin v**tuun tämä avain muuten tulee?".
Seuraava kysymys tulikin takapihalta puhelimen välityksellä: "Jaha... mites tää v*un avain lähtee irti tästä virtalukosta?".

Elämän pieniä tähtihetkiä omistaa Saab. ;)

-Janne-

:twisted: Hähää.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tosi kiva tietopaketti....

varsinkin noi hinnastot...eipä vaan löydy tuolt varustelistasta kaikkia mun varusteita(kiitos italian)...silti ihan kivoihin hintoihin pääs kummiskin...kattoluukkukin noin pirun kallis...noh jokuhan sen on tohon munki autoon maksanu...hah...
...toi Viggenin hinta suorastaan pistää mahan sekaisin...huh huh... :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin