Glygolin hajua lämmetessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Glygolin hajua lämmetessä

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Oli tuolla 90, 99, og900 -osiossa vähän samanlaista juttua ja siellä jo kerroinkin että oma 9-3:ni antaa glygolinhajua, kun auto lämpeää. Lähinnä haju on ilmestynyt nyt näillä kovemmilla pakkasilla.

Tunteeko kukaan vastaavaa ongelmaa omasta 9-3:sta?

...niin siis en ole vielä mennyt kurkkimaan vuotojälkiä.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Asiasta sen enempää tietämättä ja wanhoja autontapaisia rotteloita muistellen tulee mieleen lämppärin kenno joka olisi antautunut. Ja kuten jo alussa totesin, asiasta sen enempää tietämättä.

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Mulla ainakin oli toi kyseinen kennovika. Se vuosi kuin seula. Romuttamosta sain edullisesti vaihtokennon. Aika työläs vaan purkaa ne toosat että pääsee vaihtamaan tai eihän siinä kyllä paria tuntia kauempaa mennyt. Jos kenno vuotaa niin pitäis kyllä lasit huurustua pakkasilla aika pahasti
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

En usko että kyseessä on sisälämppärin kenno, sillä lasit ei huurru ja voimakkainta haju on konehuoneesa. Juuri äsken kun ajoin pihaan ja kurkkasin pellin alle (mitään ei tietysti nähnyt tuossa hämärässä), niin jäähdytinnesteen haju tuli sieltä aika voimakkaasti.

Nestettä en ole ainakaan vielä huomannut häviävän. Paras varmaan vilkuilla päivänvalossa, että näkyykö vuodonjälkiä. Parkkipaikallanikaan ei ole maassa tippoja. :roll:

Niin ja kuten aiheessa kirjoitin, että "hajua lämmetessä", niin kyllä sitä tulee ihan lämpimänäkin.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla vuoti 9-3:ssa lämppärin kennon liitoksista. Neste valui rintapellin läpi tulevasta kumitutista auton alle. Toinen mahdollinen vuotopaikka löytyy myös lohkolämppärin vastuksen juuresta.

Eski
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kurkaappa lohkon ja kannen väliin, olisko kansi löysällä :(
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Eski kirjoitti:Minulla vuoti 9-3:ssa lämppärin kennon liitoksista. Neste valui rintapellin läpi tulevasta kumitutista auton alle. Toinen mahdollinen vuotopaikka löytyy myös lohkolämppärin vastuksen juuresta.

Eski
Näkyisi mullakin valuvan rintapeltiä pitkin. Pakoputken yksi kannake näkyy kastuvan. Lohkolämppärin juuri on kuiva.
Oliko miten hankala homma niiden liitoksien kiriminen? Siis miten paljon ja mistä joutuu purkamaan?

-Janezki
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä ihan tarkkaan tiedä, kun homma tuli teetettyä PCS:llä, mutta eiköhän siinä keskikonsolia joudu purkamaan... Pari o-rengastiivistettä sinne uusittiin ja vuoto loppui siihen.

Eski
Vastaa Viestiin